י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
יגרור לעימות בממשלה?

השר ממרצ: "אביתר, על אדמות פרטיות"

פחות מיממה לאחר השבעתה של ממשלת השינוי, נראה כי הקואליציה החדשה תצטרך להתמודד עם המאחז החדש אביתר, כשהבוקר השר עיסאווי פריג' מ'ממרצ' טוען כי הישוב הוא על אדמות פרטיות: "אדמה פרטית של פלשתינים" | התושבים תוקפים: "שקר"

השר ממרצ: "אביתר, על אדמות פרטיות"
מאחז אביתר צילום: דוברות אביתר

בעוד השרים עדיין מתרגלים לתפקידם החדש, היום (שני) חבר הכנסת עיסאווי פריג', וכעת השר לשיתוף פעולה אזורי מטעם 'מרצ', התייחס ביומו הראשון בתפקיד לאחת מהסוגיות הנפיצות בממשלה.

פריג' התייחס למאחז החדש אביתר, שהוקם לפני שבועות אחדים וכעת עלול להגיע לידי הריסה. השר לשיתוף פעולה אזורי טען כי האדמות שעליהן נבנה המאחז הן פרטיות, ולכן צריך להרוס את הישוב.

"אין הצדקה או חוקיות לבנות מאחז על אדמה פרטית של פלשתינים", אמר פריג׳ בראיון ל'גלצ' והמשיך, "'הליכוד' מכרה את 'ישראל השנייה' במשך 12 שנה, שמה את כל ההשקעות במאחזים ושכחה מעפולה. באנו לשנות את סדר העדיפויות, להגיד לא - יש חוק, יש סדר".

לאחר מכן, תושבי המאחז אביתר הגיבו לפריג' וטענן כי הוא משקר: "הישוב אביתר בנוי על אדמות הניתנות להסדרה ואפשר בהחלטת ממשלה אחת לאשר את הישוב".

"השקר כי היישוב אביתר בנוי על קרקע פלסטינית נשאר שקר גם אם חוזרים עליו 100 פעמים. היישוב אביתר בנוי כולו על אדמות הניתנות להסדרה ולא על אדמה פרטית", הוסיפו.

נזכיר כי היישוב אביתר הוקם על שמו של אביתר בורובסקי הי"ד שנרצח על ידי ערבים בצומת תפוח לפני 8 שנים. לאחר ניסיונות עליה רבים שסוכלו, מיד עם הירצחו של יהודה גואטה הי"ד, הוקם מחדש היישוב אביתר.

ביישוב גרות כ-50 משפחות, וכן יותר מ-40 נוספות ברשימת המתנה. המשפחות מחוברות לחשמל, מים וביוב, ובשבוע שעבר נסלל כביש אספלט ברחובות היישוב.

אביתר עיסאווי פריג מרצ מאחז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד