י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
גאים במיקי לוי

העולם הערבי על חילופי השלטון: "סגן שר מהתנועה האסלאמית"

בעולם הערבי מתייחסים בהרחבה לחילופי השלטון הדרמטיים בישראל ומדווחים על סוף עידן נתניהו. חלקם מספרים על סגן שר מהתנועה האסלאמית, אחרים גאים במינוי מיקי לוי ליו"ר הכנסת

העולם הערבי על חילופי השלטון: "סגן שר מהתנועה האסלאמית"
מיקי לוי צילום: Olivier Fitoussi/FLASH90

הבוקר שאחרי השבעת הממשלה ותום תקופת נתניהו, בעיתונות הערבית לא נותרו אדישים והם מתייחסים לדרמה הפוליטית מזוויות שונות. 

עיתון ‏א-שרק אל-אווסט הפרו סעודי דיווח הבוקר לקוראיו על החילופים בממשלה: "2 שרים ערבים וסגן שר מהתנועה האסלאמית. ממשלה חדשה בישראל מסיימת את תקופת נתניהו". גם העיתון הירדני אל-ר'ד דיווח: "ממשלה חדשה בישראל מדיחה את נתניהו".

העיתון הסעודי עוכאז דיווח: "בנט מסיים את תקופת נתניהו". העיתון אל-איתחאד האמירתי דיווח: "ישראל הופכת את הדף של נתניהו, ובנט רה"מ".

העיתון ‏אל-ערבי אל-ג'דיד הפרו קטרי דיווח: "ממשלת בנט - לפיד: התחרות בתוקפנות של נתניהו". העיתון אל-אח'באר הלבנוני המזוהה עם חיזבאללה דיווח: "ממשלת המתנגדים יורשת את השלטון. נתניהו נשאר על הבמה".

העיתון ‏‎אל-ג'רידה הכוויתי דיווח: ‏‎"נפילת נתניהו אחרי קרב בכנסת".

ערוץ ‏החדשות אל-ערביה הפרו סעודי דיווח על "לחיצת יד בין מנסור עבאס, נציג האחים המוסלמים, לבין ראש הממשלה הישראלי, נפתלי בנט, אחרי ההצבעה בכנסת על הממשלה החדשה". כך דווח רועי קייס בכאן 11.

דיווח לא שגרתי אבל מענין, ‏ערוץ רודאו, מכלי התקשורת הבולטים בחבל כורדיסטן עיראק, חגג את בחירתו של ח"כ מיקי לוי ליו"ר הכנסת בגלל הגאווה במוצאו הכורדי.

אתמול (ראשון) אמר ‏שר החוץ המצרי, סאמח שוכרי, בריאיון לתקשורת בארצו, כי "מצרים תשתף פעולה עם כל ממשלה בישראל בהתבסס על היחסים הטבעיים בין המדינות וכדי להמשיך להניע את מאמצי השלום ולהשיג את זכויותיו הלגיטימיות של העם הפלסטיני". (הקמת מדיה פלסטינית בקווי 67' שבירתה מזרח ירושלים).

‏שוכרי הוסיף במהלך הריאיון: "נפעל עם הממשלה הישראלית החדשה ועם השותפים הבינלאומיים ובראשם ארצות הברית כדי לממש את התקווה שהעם הפלסטיני מצפה לה וראוי לה".

ממשלת השינוי מצרים קטאר בנימין נתניהו נפתלי בנט סעודיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד