י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
סיפורי ניסים בבית שמש

האברך דיבר נגד גדול בישראל - ונענש קשות

אברך שנכשל בלשונו כשדיבר נגד גדול בישראל, נענש בצורה חריפה ביותר - לאחר מכן הוא קיבל על עצמו לשמור פיו ולשונו וביקש לעורר את הציבור 

האברך דיבר נגד גדול בישראל - ונענש קשות
חסיד. אילוסטרציה צילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90

בטור שפורסם בעיתון 'המבשר' ביום שישי האחרון תחת הכותרת "משה אמת ותורתו אמת" מתייחס הכותב חיים זאב לוריא לבולען שנפער בפתע פתאום בשבוע שעבר בחניון בית החולים 'שערי צדק' בירושלים, מה שהמחיש בצורה נפלאה את סיפור פתיחת פי הארץ לבליעת קורח שבפרשת השבוע שעברה עלינו לטובה.

"הלוא דבר הוא", הוא כותב: "כיהודים מאמינים יודעים אנו נכוחה כי כל מאורע המתרחש בעולם, גדול כקטן, מכוון ומנווט בתכלית הדיוק בידי בורא העולם. אף העיתוי המדויק והמיקום המכוון של כל דבר מסובבים בהשגחה פרטית מופלאה.

"משכך, ברי הדבר כי התרחשות כזו שאינה קורה כל יום, כאשר היא מתגלגלת בדיוק לשבוע זה שבו הקריאה של פרשת קורח מעוררת את הזמן – אין זה אלא בהשגחה עליונה לעורר אותנו במציאות דומה למה שאירע אצל קורח.

"בתזמון מעניין", מוסיף כותב המאמר ומספר: "אף בשבוע שעבר עם קריאתה של פרשת שלח, ובה סיפור חטא המרגלים והעונש הנורא שחוו בשרבוב לשונם עד טבורם, התרחש סיפור דומה מאוד המרעיד את מיתרי הלבבות.

"היה זה אברך שנכשל בלשונו ודיבר סרה באחד מצדיקי הדור שליט"א, לקול מחאתם של כמה מהנוכחים, ובאותו לילה לקה בפריחה מוזרה בכל גופו ולשונו התנפחה מאוד פי ארבע מגודלה הרגיל עד כדי קשיי נשימה חריפים.

"אנשי הרפואה שהוזעקו למיטתו גילו כי המדדים קרסו אצלו והוא בסכנה גדולה. האברך שהבין מיד על מה נענש קיבל על עצמו בתוקף שמעתה והלאה לא ידבר מאומה כנגד שום יהודי, על אחת כמה וכמה שלא ידבר בגנותם של צדיקים חלילה, ומיד לאחר קבלתו הטובה שבו המדדים לאיתנם והוא יצא מכלל סכנה.

"הרי לנו פלא נוסף שהתרחש בשבוע של קריאת הפרשה. על משקל עונשם של המרגלים שחטאו בלשונם, ונענשו במידה כנגד מידה שלשונם השתרבבה ויצאו ממנה תולעים – כך גם נראה בעליל בזמננו מחזה נורא כזה. מידה כנגד מידה", מסכם הכותב בפאתוס.

לעומת סיפור הבולען שהתפרסם בפי כל, הסיפור השני על האברך שלשונו התנפחה לא זכה להדים רבים.

אולם, מבדיקת 'בחדרי חרדים' מדובר בסיפור מאומת ונכון ללא שום ספק.

עדויות רבות יש על כך, מפי אברכים המתפללים באותו שטיבל חסידי בבית שמש, שם אירע הסיפור, ולא נחשוף את הפרטים מפני כבודו של בעל המעשה.

מה שבטוח, סיפור כזה, המתרחש בימים אלו, הוא אכן מפחיד ומרעיד. מעורר לחשבון נפש כמה יש להיזהר טרם פוצים פה נגד יהודים בכלל, ונגד צדיקים וגדולי ישראל בכלל. אף כאשר הדעות וההשקפות אינן שוות בלשון המעטה.

בית שמש גדולי ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד