י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
אנטישמיות גרמנית

3 חודשים לבחירות: מפלגה עם ניחוח נאצי מתמודדת

שיחות צ'אט סגורות של חברי מפלגת ה-AFD הימנית קיצונית בגרמניה, נחשפו בערוץ הציבורי הגרמני ZDF ובהן התכתבויות משיחות סגורות שהמפלגה ניהלה בקבוצות וואטסאפ וטלגרם בחודשים האחרונים | מה שמדאיג הוא, שאותה מפלגה מתמודדות לפרלמנט

3 חודשים לבחירות: מפלגה עם ניחוח נאצי מתמודדת
מליאת הבונדסטאג צילום: pixabay

ב–26 בספטמבר יצביעו אזרחי גרמניה בבחירות לפרלמנט הלאומי, אולם בתחקיר שפרסם הערוץ הציבורי הגרמני ZDF, התגלה כי במפלגת הימין הקיצוני AFD, שמתמודדות על מקומות בפרלמנט, עלו תכנים ימנים קיצוניים, שנאת זרים ואנטישמיות.

אנטוניה ימין כתבת 'כאן 11' באירופה, פרסמה ‏ציטוטים מתוך קבוצות צ'אט של מפלגת ה-AFD הכוללים משפטים כמו: "המדינה הפכה לרפובליקה אסלאמית גם אם הרוב עדיין לא מוכן להודות בכך", "גרמניה תתעוררי ותעשי לטירוף הזה סוף", "זבל. אשפה. לא לבנים ולא גרמנים".

בשיחה אחת מועמד לראשות עיר במערב גרמניה כתב: "עלינו למלא את האזורים הבעייתיים בערים ברלין, לייפציג, המבורג, מינכן, פרנקפורט וקלן בצורה מסיבית בלבנים – בכל הכוח. העדיפות היא ללבנים מאמינים אוהבי תנ"ך, אוהבי ארה"ב וקוזאקים רוסים".

עוד דיווחה אנטוניה ימין, כי בצ'אטים עלתה גם התקווה כי הקנצלרית מרקל תמות: "אני מציע עונש מוות", "מרקל זקוקה לרכב חילוץ, הזמן שלה מתקרב".

‏במקרים אחרים מרקל מתוארת כ"שטן". המערכת הדמוקרטית בגרמניה מתוארת שוב ושוב בקבוצות הללו כ"ממשלה דיקטטורית" או כ"דיקטטורת קורונה". בקבוצות האלה גם האנטישמיות חוגגת כמובן: מופצות תיאוריות קונספירציה, מדברים על "גלובליזציה שטנית" או מתרגזים על "הבנקאים של רוטשילד".

‏יורג מאוטן, דובר המפלגה, הגיב לתחקיר וטען: "כשאני קורא את ההתכתבויות אני ממש המום מכך שהאנשים האלה לא מבינים עד כמה הם פוגעים במוניטין של אלפי חברי מפלגה. חברים במפלגה 31 אלף איש, בהתכתבויות המוצגות מדובר ב-500 אנשים. רוב חברי המפלגה רחוקים שנות אור מהעמדות הלא אנושיות הללו".

אנטישמיות בגרמניה מפלגת ימין קיצוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד