י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
ביטחון, כלכלה ובריאות

4,372 ימים ברציפות | הנתונים המדהימים של עידן נתניהו

בנימין נתניהו ראש הממשלה היוצא, ויו"ר האופוזיציה הנכנס, הבהיר כי הוא נשאר בפוליטיקה הישראלית, אך לאחר 12 שנים (פחות 8 יום) בתפקיד ראש ממשלת ישראל, זה זמן מצוין לסכם את האיש בביטחון, בכלכלה ובבריאות | הצלחתו הצלחתנו

4,372 ימים ברציפות | הנתונים המדהימים של עידן נתניהו
בנימין נתניהו צילום: תומר נויברג, פלאש 90

יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו הבהיר היום כי הולך לשמש כדוגמא אישית לשאר חברי בלוק גוש הימין, ולהיות נוכח בכנסת כמה שנדרש על מנת להביא לקריסת ממשלת השמאל והקמת ממשלת ימין בראשותו.

בתוך כך, בימים הדרמטיים האלו, כאשר האיש שהצעירים מביננו לא זוכרים מציאות פוליטית שונה מזו, הלך כתב 'ישראל היום' וסיכם את נתוני תקופת נתניהו במספרים, התוצאה יש לומר, מרשימה במיוחד.

משך הכהונה

בראשית הסיכום יש לציין כי נתניהו כי 4,372 ימים ברציפות, 8 ימים פחות מ-12 שנים ברציפות. לפני כן כיהן נתניהו בתפקיד, ובסך הכל, נתניהו הוא ראש הממשלה שכיהן במשך התקופה הארוכה ביותר במדינת ישראל עד כה.

מר ביטחון

על פי סיכום אתר 'נתון בראש' ונתוני השב"כ, עולה כי בעידן נתניהו נהרג רח"ל מידי 28 יום אזרח, 12.8 לכל שנת כהונה.

במהלך עידן נתניהו נהרגו פחות מחצי אזרחים בפיגועי טרור מאשר בעידן אהוד אולמרט. בעידן יצחק רבין ואהוד ברק מתו יותר מפי 3. ובעידן שמעון פרס נהרג בכל 4 ימים אזרח ישראלי. ובעידן אריאל שרון נהרגו בכל שנה 202 ישראלים, מול 12.8 בעידן נתניהו כאמור.

מר כלכלה

לא במנותק מההיבט הביטחוני, בעידן נתניהו שיעור האוכלוסייה בדרום צמחה לאין ערוך, בעיר שדרות לדוגמא נרשם גידול של 300% בדירות חדשות, והיא חלק מעשר הערים בעלי הצמיחה הגבוהה ביותר. בעוטף עזה עצמו האוכלוסייה גדלה האוכלוסייה בכ-15%. ורק בשנה האחרונה אושר תקציב של 1.1 מיליארד שקלים להמשך פיתוח העוטף.

בנוסף על פי נתוני 'שלום עכשיו', שנת 2020 הייתה 'שנת שיא בקידום בנייה בהתנחלויות' עם למעלה מ-12 אלף יחידות דיור שבנייתן קודמה, בהלמ"ס הוסיפו ועדכנו כי נתון זה מתווסף לכ-20 אלף דירות שכבר החלו להיבנות מאז שעלה נתניהו לשלטון ביום האחרון לחודש מרץ של שנת 2009.

עוד עולה מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה – הלמ"ס כי  התמ"ג הריאלי לנפש בישראל עלה בעידן נתניהו לכמעט בחמישית (19.6%), לעומת מוצע של 15% בשאר המדינות החברות ב-OECD' לסיכום: "כלכלת ישראל צמחה בקצב מהיר פי שלושה מזה של שאר המדינות החברות ב-OECD".

מר בריאות

אי אפשר לסכם את נתניהו בלא להזכיר את המלחמה העיקשת בנגיף קורונה, מלחמה שאף זכתה לתוצאות מרשימות בחסדי שמיים. על פי הסיכום, מדינת ישראל ספגה פגיעה בתוצר לנפש בתקופת הקורונה של 4.2% - נמוך מגרמניה, קנדה, אוסטריה, צרפת, איטליה, בריטניה (10.4%) וספרד (11.4%).

בסיכום הובא גם נתוני דו"ח IVC and APM & Co המגלה כי למרות הקורונה, מספר ההשקעות הראשונות של קרנות הון סיכון בחברות היי־טק ישראליות זינק בשנה החולפת ל־620 - שיא של שבע שנים.  בנוסף מדינת ישראל אחת משלוש המדינות הבודדות בכל ה-OECD שבהן למרות נגיף קורונה המשתולל היצוא המשיך לעלות.

כידוע, גם שיעור המתים למיליון נפש מנגיף קורונה נמוך באופן משמעותי בישראל מול שאר מדינות המערב. בסיכום הובאו נתוני מאגר הנתונים Our World in Data, מנתונים אלו עולה כי בעוד שבישראל נפטרו 702 איש על כל מיליון אזרחים, רח"ל, בשאר המדינות מערביות המספרים גבוהים לצערנו הרבה יותר, בארצות הברית ובבריטניה הנתון יותר מכפול, ובאיחוד האירופי מתו 1,325 אזרחים על כל מיליון נפש.

כאשר מבצע החיסונים הנרחב רק מגדיל את הצפי להרחבת הפער של מדינת ישראל מול שאר מדינות המערב. על פי הנתונים שהוצגו בסיכום, בישראל – שיאנית החיסונים ישנם 111 חיסונים על כל 100 אזרחים, זה נתון של יותר מ-2,000% מהממוצע העולמי, פי 8 מאירופה, פי 3 מארצות הברית, ופי 2.5 מבריטניה.

בנימין נתניהו כלכלה ביטחון בריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד