י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
אתגר ראשון לממשלת בנט

היערכות רבה לקראת 'מצעד הדגלים': תוגברו סוללות כיפת ברזל

אתגר ראשון ניצב בפני ראה"מ בנט; ארגוני הטרור בעזה ממשיכים לאיים בתגובה ל'מצעד הדגלים' שיתקיים מחר בבירה | במערכת הביטחון חוששים ומעלים את הכוננות | צה"ל פרס סוללות כיפת ברזל | השר לביטחון פנים הנכנס אישר את קיום המצעד: "המשטרה ערוכה היטב"

היערכות רבה לקראת 'מצעד הדגלים': תוגברו סוללות כיפת ברזל
יירוטים בשמי אשקלון צילום: אדי ישראל, פלאש 90

במערכת הביטחון נערכים לחידוש הלחימה מול ארגוני הטרור ברצועת עזה, בצל האיומים הנשמעים מכיוון הרצועה בשל 'מצעד הדגלים' המתוכנן למחר. בתוך כך, השר לביטחון פנים, עמר בר-לב, סיים הערב הערכת מצב בהשתתפות המפכ"ל, צה"ל, שב"כ והמל"ל. הוצגו בפניו התוכניות המבצעיות לקיום מצעד הדגלים בירושלים מחר. "התרשמתי כי המשטרה ערוכה היטב וכי נעשה מאמץ גדול לשמירה על מרקם החיים העדין וביטחון הציבור" אמר בר-לב.

בחמאס איימו הבוקר בתגובה צבאית למצעד הדגלים. החשש במערכת הביטחון הוא שארגוני הטרור יממשו את האיומים וישגרו רקטות לעבר ערי הדרום ויישובי עוטף עזה, מה שעשוי להוביל למספר ימי לחימה שיכולה להתרחב אף לערי המרכז. בעקבות כך, צה"ל תגבר במהלך היממה האחרונה את סוללות כיפת ברזל בדרום הארץ.

בתוך כך, יחידות הבלונים ברצועה מאיימים לחדש את את פעילותם מחר באופן רשמי. בנוסף קיים חשש כי מאות פלסטינים יגיעו להפגין על גדר המערכת ויתעמתו עם כוחות צה"ל. כזכור, בסיומו של מבצע 'שומר החומות' הבטיחו ראשי מערכת הביטחון לשנות את המשוואה ולהגיב באופן משמעותי לכל ירי רקטה או שיגור בלונים מהרצועה.

הבוקר דווח בעיתון אל-אחבאר' המזוהה עם חיזבאללה, כי חמאס העביר דרישה לישראל דרך המתווכים המצריים לבטל לחלוטין את 'מצעד הדגלים' או לחלופין לשנות את מסלולו באופן שלא יחלוף באזורים רגישים. כך או כך, במערכת הביטחון נערכים לכל התרחישים. התגובה, כך לפי מקורות שצוטטו בעיתון, תהיה דומה לפעולה שנעשתה בתחילת מבצע 'שומר החומות'. כזכור, בתגובה למצעד, שיגר חמאס עשרות רקטות לעבר ירושלים והסביבה, מה שהוביל לתגובה צבאית חריפה מצד ישראל.

במקביל, בחמאס ובפתח קראו לפלסטינים ביהודה ושומרון לצאת מחר ליום זעם בכל רחבי הגדה, בעקבות מה שהם מגדירים 'פגיעה במקומות הקדושים בירושלים על ידי מתנחלים'. 

כזכור, אחרי החלטת הקבינט המדיני ביטחוני, מארגני מצעד הדגלים ומשטרת ישראל הגיעו ביום שישי להסכמה על קיום המצעד לציון איחודה של ירושלים. המצעד הרשמי היה אמור להתקיים ביום חמישי, אך במערכת הביטחון התנגדו לכך נחרצות מחשש שהצעדה תביא להסלמה ביטחונית חמורה.

לפי הסיכום בין המשטרה למארגנים, המצעד יצא מרחוב הנביאים דרך רחוב סולטאן סולימאן עד שער שכם שם, ברחבת השער, תתקיים הרקדה המונית עם דגלי ישראל. משם ימשיכו הצועדים לכיכר צה"ל דרך שער יפו ויכנסו אל הכותל המערבי חלקם דרך הרובע המוסלמי ובחלקם דרך הרובע היהודי (מסיבות של בטיחות וכדי למנוע צפיפות יתר).

עמר בר לב השר לביטחון פנים מצעד הדגלים כיפת ברזל חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד