י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מבחן בימיניות

תוך ימים: בנט יצטרך להחליט לגבי המאחז החדש

המאחז אביתר שהוקם לפני כמה שבועות סמוך לצומת תפוח בשומרון, עומד לפני פינוי אלא שהצבא דחה אותו לעת עתה בעקבות מצוקה בכוח אדם מצד המשטרה | כעת ראש הממשלה החדש יצטרך לקבל החלטה לגביו

תוך ימים: בנט יצטרך להחליט לגבי המאחז החדש
אביתר צילום: באדיבות המצלם

ברקע הלחצים וההתקפות מימין, לראש הממשלה הנכנס נפתלי בנט מצפים כמה אתגרים, והערב (שני) דווח כי בקרוב יצטרך לקבל את החלטה על פינוי המאחז החדש מעלות יהודה - אביתר.

על פי הדיווח ב'חדשות 12', לפני עשרה ימים הצבא רצה לפנות את אביתר, אלא שבהערכת מצב, בהשתתפות שר הביטחון בני גנץ וכן מפכ"ל המשטרה רנ"צ קובי שבתאי, אמר האחרון שהמשטרה לא תוכל לבצע את הפינוי בשל מצוקה בכוח אדם, ובעקבות כך הפינוי נדחה וירד מסדר היום.

בעקבות דחיית פינוי המאחז, ההחלטה מתגלגלת אל שולחנו של נפתלי בנט, והוא יצטרך לקבל את ההחלטה עד סוף החודש, החלטה, שראשי המתנחלים הגדירו כ"מבחן הימני הראשון" שלו.

מתושבי אביתר נמסר: "מברכים על ביטול הפינוי, אישור ישוב חדש בשומרון הוא צעד ציוני וחשוב מאין כמוהו שיש עליו קונצנזוס לאומי מקיר לקיר, כיום מתגוררות באביתר כ-50 משפחות בישוב שוקק חיים ששומר על אדמות לאום אסטרטגיות. זהו מעשה ציוני ואנו מצפים ממשלת ישראל להסדיר במהירות את הישוב".

תנועת ההתיישבות נחלה נמסר: "אנו מברכים על הצעד הציוני והחיובי של חיזוק היישוב אביתר".

פינוי מאחזים פינוי התנחלויות אביתר נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד