ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
לקראת הפסגה

ולדימיר פוטין לא מוכן להתחייב שנבלני לא ימות בכלא

מחר צפוי נשיא רוסיה להיפגש לראשונה עם נשיא ארה"ב ג'ו בידן שכינה אותו "רוצח" לפני כמה חודשים. גם לקראת המפגש פוטין זחוח ומרגיש משוחרר לדבר נגד ארה"ב | וגם הוסיף כי אינו מתחייב שנבלני ישרוד את הכלא

ולדימיר פוטין לא מוכן להתחייב שנבלני לא ימות בכלא
ולדימיר פוטין צילום: דוברות הקרמלין

לקראת פגישתו מחר (רביעי) עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בז'נבה, אמר נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, כי "ההאשמות האמריקאיות לפיהן האקרים רוסים או הקרמלין עצמו עומדים מאחורי מתקפות סייבר בארה"ב הם לא נכונים".

בראיון לרשת NBC, אמר פוטין "אני מופתע שעוד לא הואשמנו בהתגרות בתנועת "חיי שחורים חשובים", נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ביטל את האשמות החמורות מצד ארה"ב נגד רוסיה, על התערבות בבחירות, וניסיון התנקשות במתנגדים כמו אלכסיי נבלני.

"האשימו אותנו בכל מיני דברים", אמר פוטין. "התערבות בבחירות, מתקפות סייבר וכן הלאה וכן הלאה, ואפילו פעם אחת הם לא טרחו לייצר איזה סוג של ראיות או הוכחות. פשוט האשמות מופרכות".

כשנשאל על ביקורתו של ביידן לפיה "רוסיה תרמה לחוסר יציבות ברחבי העולם", האשים פוטין את ארה"ב בכך שהם עושים זאת גם "בלוב, באפגניסטן ובסוריה".

הוא גם הכחיש כי הורה לפגוע במבקר הקרמלין, איש האופוזיציה אלכסי נבלני, אך ציין כי הוא אינו יכול להבטיח כי המתנגד ייצא מהכלא בחיים. "נבלני לא היה סתם אסיר" אמר פוטין: "לא יתייחסו אליו יותר גרוע מכל אחד אחר".

כזכור, נבלני נעצר בינואר עם שובו מגרמניה, שם שהה חמישה חודשים להתאוששות מהרעלת גז עצבים והאשים את הקרמלין בהרעלה, האשמה שגורמים רשמיים רוסים דוחים.

פוטין טען גם כי רוסיה אינה קשוחה יותר מארה"ב במעצרים פנימיים, והתייחס למעצרם של מאות אנשים בפרעות בקפיטול בארה"ב אחרי הבחירות האחרונות. פוטין הזכיר את מותה של אחת המפגינות שניסתה לפרוץ את המחסום המשטרתי בתוך הקפיטול כהוכחה לכך שאמריקה פוגעת באזרחיה בגלל דעותיהם הפוליטיות. פוטין פחות התייחס לעובדה שאנשים נעצרו לא בגלל הדעות, אלא בגלל הרס רכוש.

"יש לנו אמירה (ברוסיה), אל תכעס על המראה אם ​​אתה מכוער" אמר פוטין. "זה לא קשור למישהו באופן אישי. אבל אם מישהו מאשים אותנו במשהו, מה שאני אומר הוא, למה אתם לא מסתכלים על עצמכם? אתם תסתכלו על עצמכם במראה".

"האם אתה יודע ש-450 אנשים נעצרו לאחר כניסתם לקונגרס והם לא הלכו לשם לגנוב מחשב נייד. הם באו עם דרישות פוליטיות".

אלכסיי נבלני ולדימיר פוטין ג'ו ביידן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד