י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
בזמן צעדת הדגלים

שגרירות ארה"ב מזהירה: תתרחקו מהעיר העתיקה

מחלקת המדינה האמריקנית מזהירה את אזרחיה המתגוררים בישראל שלא לשהות היום בעיר העתיקה בירושלים, ופרסמה איסור על עובדי השגרירות ועובדי ממשל ארה"ב בישראל בשלל משרדים, לשהות באותו תוואי דרך לאורך היום | ארגוני הטרור מאיימים להבעיר מחדש את הרחוב הערבי

שגרירות ארה"ב מזהירה: תתרחקו מהעיר העתיקה
מצעד הדגלים. אילוסטרציה צילום: מתניה טויסיג, פלאש 90

בהודעה שפרסמה מחלקת המדינה האמריקנית, נאמר כי לעובדי השגרירות אסור להימצא בעיר העתיקה, "בשל קריאות לצעדת דגלים בירושלים, והפגנות שיהיו נגד המצעד בעיר העתיקה בירושלים ביום שלישי, 15 ביוני 2021, נאסר על עובדי ממשלת ארה"ב ובני משפחתם להיכנס לעיר העתיקה בירושלים ביום שלישי, 15 ביוני. אזרחי ארה"ב צריכים לקחת זאת בחשבון בעת ​​תכנון תוכניות לנסיעות מצדם".

עוד נכתב: "מכיוון שלעתים קרובות אירועים ביטחוניים מתרחשים ללא אזהרה, אזרחי ארה"ב צריכים לשמור מאוד על ערנות, ולנקוט בצעדים מתאימים להגברת המודעות הביטחונית שלהם".

אתמול (שני) הזהיר שייח' המוסד ההלכתי המצרי אל-אזהר, אחד ממוסדות הדת החשובים ביותר באיסלאם, אחמד א-טייב, כי "ההתעקשות של ישראל לקיים את מצעד הדגלים בירושלים היא התרסה המצטרפת למסכת פשעים של ישראל". לדבריו, "מצעד הדגלים הוא ניסיון להביא רווח פוליטי שמנהל הימין הטרוריסטי הקיצוני על חשבון דמם של הפלסטינים וזכויותיהם" כלשונו. א-טייב קרא להתייצב נגד "ההפרות של ישראל שמביאות רק לעוד אלימות, הרס וחורבן".

דובר חמאס, עבד אל-לטיף אל-קאנוע הוסיף: "צעדת הדגלים היא בבחינת נפץ שיגרום לפיצוץ מערכה חדשה לשמירה על ירושלים ועל מסגד אל-אקצא". בהודעה מטעמו אמר אל-קאנוע כי "חמאס דורש כוננות של אזרחי ישראל הערבים ותושבי מזרח ירושלים הערבים כדי להתייצב נגד המתנחלים בכל האמצעים והכלים העם וההתנגדות מאחוריכם במאמץ להכשיל את תוכניות הכיבוש", הוסיף.

הג'האד האיסלאמי הגיב גם הוא ביום שני בעניין מצעד הדגלים : "העם הפלסטיני מאוחד על מנת להגן על ירושלים, והוא מוכן בכל זמן לעימות מלא. אנחנו קוראים להתגייסות כללית בכלל הערים והכפרים הפלסטינים בכל האומה ובמחנות הפליטים מחוצה לה, כדי להערך להאבק נגד כל תוקפנות של ישראל על המקומות הקדושים".

בהודעה שפירסם, קרא ארגון הטרור הפלסטיני לאזרחי ישראל הערבים ולתושבי הגדה ומזרח ירושלים להגיע למסגד אלאקצא ולהפגין בשער שכם, שייח' ג'ראח ובטן אל-האווא. את מצעד הדגלים שצפוי להערך מחר בירושלים, כינו בג'האד "מעשה מתריס והסלמה מסוכנת שפוגעת במקומות הקדושים".

מצעד הדגלים העיר העתיקה שגרירות ארה''ב בישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד