ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
קיבלו מעל מיליון דולר

אב ובנו הבריחו מולטי מיליונר וירצו עונש מאסר

לאחר שהיו אחראים לאחד המבצעים הגדולים בהברחה של מולטי מיליונר, אב ובנו אמריקנים הודו בבית המשפט כי עזרו לבעלים לשעבר של חברת ניסאן לברוח מיפן בנרתיק ענק של גיטרה, הם צפויים לקבל שלוש שנות מאסר

אב ובנו הבריחו מולטי מיליונר וירצו עונש מאסר
אילוסטרציה צילום: pixabay

שני אמריקאים אב ובנו, הודו ביום שני בבית המשפט בטוקיו כי סייעו ליו"ר חברת ניסאן לשעבר, קרלוס גוהן, להימלט מיפן בסוף שנת 2019 בזמן שהיה תחת ערבות ונאסר עליו לצאת מיפן.

בוגרי הכוחות המיוחדים של צבא ארה"ב מייקל טיילור ובנו פיטר בן ה-28 עומדים למשפט בגין ביצוע פעולה נועזת.

במהלך הבריחה הסתתר גוהן המולטי מיליונר בארגז של ציוד מוזיקה שהועלה על מטוס פרטי שהטיס אותו ללבנון דרך טורקיה בדצמבר 2019.

שני הגברים לא הכחישו את האשמות נגדם בהופעתם הראשונה בבית המשפט. האבא והבן הוסגרו ליפן מארצות הברית במרץ האחרון, הם מוחזקים בימים אלה באותו כלא בטוקיו בו עוכב גוהן. אם יורשעו, הם עומדים בפני מאסר שלוש שנים מאחורי סורג ובריח. כך דווחה סוכנות הידיעות 'רויטרס'.

הם ניהלו מאבק ארוך של חודשים בארה"ב בניסיון למנוע את הסגרתם, עורכי דינם טענו שלא ניתן להעמיד אותם לדין בגין עזרה למישהו "להימלט כשהוא תחת ערבות".

הם גם אמרו שהם עלולים להיחקר בעינויים ביפן. הם טענו כי חשודים ביפן נחקרים ללא נוכחות עורכי דינם. בינתיים, גוסן מתגורר כיום בלבנון, שאין לה הסכם הסגרה עם יפן.

ראש חברת ניסן ביפן לשעבר היה משוחרר בערבות בדצמבר 2019, בעודו ממתין למשפט בגין שחיתות לכאורה.

על פי דיווחים ב-2019 בלבנון, הבריחה הנועזת כאילו נלקחה מסרט הוליוודי, גוהן הוברח ללבנון כשהוא מוסתר בתוך תיק של כלי נגינה. צוות לוחמים לשעבר התחפש ללהקת מוזיקה, הם הגיעו לדירה של גוהן בטוקיו, כביכול לנגן במסיבה, גם המצלמות שעקבו אחר גוהן 24 שעות ביממה לא עזרו.

בתום ההופעה, גוהן שגובהו כ-1.7 מטר, נכנס לתוך תיק של אחד מכלי הנגינה שלהם. על פי דיווחים בלבנון, אחת ההערכות היתה שמדובר בתיק של כלי קונטרבס, שגודלו כ-1.8 מטר. כשהוא חבוי בתוך התיק גוהן הוברח מהבית כשהשומרים לא מעלים בדעתם כי המולטי מיליונר נמצא בתוך אחת התיקים.

המולטי מיליונר יצא מבית המגורים היוקרתי שלו ב-29 בדצמבר 2019 ופגש שני אזרחי ארה"ב במלון סמוך, כך על פי התקשורת היפנית. הם לקחו רכבת משינגאווה, במרכז טוקיו, לאוסקה שבמערב יפן. הנסיעה ארכה כשלוש שעות.

שלושתם נכנסו למלון ליד שדה התעופה הבינלאומי קנסאי, עם שתי "קופסאות גדולות", אך לאחר בדיקה במצלמות האבטחה, רק שני האמריקאים נראו עוזבים את השדה. ככל הנראה, גוהן הוסתר באחת הקופסאות, ונקדחו בה חורים כדי שיוכל לנשום.

התיבות לא נסרקו באמצעות מכונת רנטגן לפני שהועלו למטוס פרטי, מכיוון שהן היו גדולות מדי למכונה בשדה התעופה. המטוס הפרטי, עם גוהן על סיפונו, טס לאיסטנבול. שם הוא עלה על טיסה שנייה לביירות. גוהן נולד בברזיל, אך החזיק בדרכון לבנוני ובנכסים בביירות.

לטענת התובעים, האיש ובנו קיבלו 1.3 מיליון דולר על כך שהם סייעו לטייקון הרכב לשעבר להימלט. הרשויות היפניות, נבוכות מכישלונן למנוע מגוסן לחמוק, כינו אותה "אחד ממעשי הבריחה החצופים ביותר בהיסטוריה האחרונה".

מלבד האב ובנו, שני טייסים טורקים ועובד חברת תעופה טורקית נידונו בסופו של דבר לארבע שנות וחודשיים מאסר בגין תפקידם בסיוע ההימלטות, שני טייסים נוספים זוכו בפרשה. עוזרו לשעבר של גוסה בניסן, גרג קלי, עומד לדין בטוקיו על תפקידו לכאורה במעשי השחיתות.

גוהן בן ה-65 פוטר מניסאן ב-2019 לאחר שהחשדות נגדו פורסמו, הוא הואשם בסדרת מעילות ומעשי מרמה, כולל לכאורה הסתרה של מיליוני דולרים שהרוויח, אך כאמור הצליח להימלט.

מאסר עולם מיליון דולר אב ובנו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד