י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"קשה לעמוד בקצב"

לקראת הפגישה עם פוטין: ביידן התבלבל בין סוריה ולוב

ג'ו ביידן התבלבל כמה פעמים בין סוריה ללוב במהלך מסיבת עיתונאים לקראת פגישתו עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, בפסגת G7 ביום ראשון האחרון.

לקראת הפגישה עם פוטין: ביידן התבלבל בין סוריה ולוב
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן צילום: דוברות הבית הלבן

ג'ו ביידן התבלבל בין סוריה ולוב בדיון לקראת הפגישה עם פוטין: הנשיא ביידן בן ה-78 דיבר על יחסי עבודה לקשרים בינו לבין ולדימיר פוטין לגבי מתן סיוע כלכלי "לתושבי לוב", מה שגרם לכמה אנשים בפגישה להרים גבה, בפסגה שנערכת בקורנוול, אנגליה.

"אני מקווה שנוכל למצוא מקום מגורים בו נוכל להציל את חייהם של אנשים - למשל בלוב - בלוב", אמר הנשיא והזכיר את המדינה בצפון אפריקה בפעם השלישית במקום סוריה שנמצאת במזרח התיכון. כך דווח ה'דיילי מייל' הבריטי.

הבית הלבן הודיע מאחור יותר כי זה "אכן היה בלבול", ואישר כי אכן מדובר בסוריה ולא בלוב, המדינה בה היו מעורבת רוסיה וארה"ב במלחמת אזרחים למעלה עשור, אליה התייחס הנשיא ביידן.

מיד לאחר הבלבול כשהזכיר את לוב, המשתתפים קלטו שהוא טעה, מאחר והם לא היו מציבים את לוב בראש הרשימה כשיישבו לנהל משא ומתן עם פוטין.

למרות שיש קווי דמיון בין שתי המדינות - שתיהן עברו מלחמת אזרחים, וראו התערבות צבאית של וושינגטון ומוסקבה, אך סוריה סבלה הרבה יותר.

הפרשנית הגיאופוליטית הלבנונית שרה עבדאללה צייצה בטוויטר: "אני מניחה שכשאתה מפציץ כל כך הרבה מדינות בבת אחת, קשה לעמוד בקצב". יש לשער כי ביידן התבלבל בגלל השמות שדומות באנגלית. Libya & Syria, (ליבייה & סירייה) בשפה האנגלית.

פסגת ה- G7 של מנהיגי העולם מתקיימת בקורנוול שבדרום מזרח אנגליה. המדינות כוללות את בריטניה, ארה"ב, קנדה, יפן, צרפת, גרמניה ואיטליה, ביידן מתכנן לפגוש את פוטין בשוויץ ביום רביעי - פסגה שאורגנה בעקבות עליית המתיחות בגבול אוקראינה שהובילה לחשש מפני פלישה רוסית לאוקראינה באמצע חודש אפריל.

ג'ו ביידן סוריה לוב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד