י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
הנורבגי בימינה

המועמד המתנגד יתפטר; שקד תתפטר במסגרת הנורבגי

מספר 9 במפלגת 'ימינה' שי מימון, שהיה אמור להיכנס לכנסת במסגרת החוק הנורבגי, הודיע על פרישה מהמפלגה, בעקבות הפרת הבטחת הבחירות של נפתלי בנט | בכך הוא מאפשר לבנט את החלת החוק הנורבגי במפלגה

המועמד המתנגד יתפטר; שקד תתפטר במסגרת הנורבגי
נפתלי בנט בכנסת צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לאחר הרכבת הממשלה נתקלו בימינה בבעיה, מפלגה עם ששה מנדטים בלבד אמורה לכהן כמפלגת שלטון, לקדם יוזמות בכנסת ולקדם את עמדות המפלגה, אך אין לסיעה נציגים בכנסת, כך מתוך ששת הנציגים, ארבעה מונו לשרים או סגני שרים, בהם ראש המפלגה שמכהן כראש הממשלה כך שנותרו 2 חברים בכנסת וגם הם מונו לראשי ועדות.

במפלגה ביקשו לממש את החוק הנורבגי שהשרים יתפטרו לטובת הח"כים הבאים בתור, שיכהנו כחברי כנסת, אלא שהם נתקלו במועמדים שמסרבים לתמוך בממשלה ואיימו על שלמות הקואליציה שבין כה עומדת על רוב של 61 בלבד.

הבוקר (שלישי) מצליחים בימינה להזיז את ה'עצם בגרון' ולאפשר את המשך מימוש החוק הנורבגי עם התפטרותו של מקום 9 ברשימה שמתנגד לממשלת השינוי שהוקמה, ובכך סוללים את דרכה של איילת שקד ואביר קארה להתפטר מהכנסת לטובת הבאים ברשימה.

שי מימון, שכאמור הוצב במקום התשיעי הודיע הבוקר על פרישה מרשימת ימינה, "לא אפר את הבטחתנו לציבור שלא להישען על קולות מפלגת תומכי טרור. לא אפנה עורף לחבריי ממשפחות השכול ונפגעי האיבה. הבטחנו כי לא נישען על מפלגה שתומכת בהמשך חלוקת משכורות למחבלים, שמבקרת מחבלים רוצחי יהודים בכלא, שמתנגדת למדינת ישראל".

‏בהודעת התפטרותו ציין כי "כמדינת הלאום היהודי. הוויתור על תפקיד חבר כנסת כואב לי מאד ברמה האישית, לאחר שנתיים וחצי בהם פעלתי למען ימינה והצלחתה באופן יומיומי, אך העקרונות, הערכים והאמת מעל הכל. בכך, אני מאמין שאני מייצג נאמנה רבים מבוחרי מפלגת ימינה, שהפקידו את הקול שלהם בידינו בקלפי".

עוד הסביר מימון כי היא לא מתפטר כדי להקל על ימינה, "התפטרותי אינה מקיימת את הקואליציה, והתנגדותי לא הייתה מפילה אותה, עקב העובדה שאינני ח"כ מכהן. על כן, אני מוצא לנכון לעמוד על העקרונות שלי ולהתפטר מהסיעה".

בימים הקרובים תודיע השרה איילת שקד כי היא מתפטרת מהכנסת ותישאר כשרה, במקומה יכנס יום טוב כלפון, מקום עשירי ברשימה שיכהן כחבר סיעת ימינה בכנסת ונציג הסיעה בוועדות השונות.

עד כה התפטרו במסגרת החוק הנורבגי, השרים פנינה תמנו שטה, חילי טרופר, אורית פרקש הכהן, אורנה ברביבאי, יואל רזובזוב, יועז הנדל, מתן כהנא, זאב אלקין, אביגדור ליברמן, עודד פורר וחמד עמאר שיכניסו בימים הקרובים 11 חברי כנסת חדשים במסגרת החוק הנורבגי.

איילת שקד מפלגת ימינה נפתלי בנט החוק הנורבגי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד