י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הכול תוכנן בשקט

בנט אמר במסדרון: "אני הולך להעיף את נתניהו"

בפרופיל מעניין שמתפרסם על ראש הממשלה החדש נפתלי בנט, מוצגת דרכו של בנט בזירה הפוליטית עד לכיבוש היעד והדחת נתניהו. עוד נאמר כי בנט אמר לפני כשנה למכר שלו בכנסת: "אתה תראה, אני הולך להעיף את נתניהו"

בנט אמר במסדרון: "אני הולך להעיף את נתניהו"
נפתלי בנט צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אחרי שנפתלי בנט השתלט על המצודה, כבש את כס ראשות הממשלה והדיח משם את נתניהו שנוא נפשו, מתפנים כלי התקשורת לנבור ביתר שאת בעברו של בנט ובדרכו לצמרת. בעיתון 'הארץ' ערכו יהונתן ליס ויניב קובוביץ פרופיל מקיף על בנט ודרכו הרצופה מכשולים, מיזם הייטק מצליח ועד לכס ראשות הממשלה. 

כך למשל נחשף בכתבה שאחד ממכריו של בנט פגש אותו באקראי, לפני כשנה, במסדרונות הכנסת. חודש בלבד לאחר השבעת ממשלת החילופים בין נתניהו לבני גנץ. לדברי אותו מכר, בנט הפתיע אותו וסיפר לו על ההחלטה שהתבשלה אצלו באותם הימים.

"נפתלי אמר לי, 'אתה תראה, אני הולך להעיף את נתניהו", נזכר. "אני הולך לעבוד רק בזה בתקופה הקרובה. לא תראה אותי הרבה בכנסת'". המכר לפי הפרסום ב'הארץ'  זוכר את השיחה היטב. "הוא נשמע נחוש והעריך שסבב בחירות נוסף הוא רק עניין של זמן", פירט. "הוא האמין שיצליח להתמודד על ראשות הממשלה ולהיבחר".

לדברי הכותבים, המהלך של בנט, שהסתיים בכניסתו ללשכת ראש הממשלה, תוכנן מתחת לפני השטח הרבה לפני שנחשף לציבור הרחב. כשהכנסת התפזרה סוף סוף, בדצמבר האחרון, לאחר קריסת הממשלה הפריטטית בין נתניהו לגנץ, יצא בנט לממש את תוכניותיו.

"אני מתכוון להחליף את נתניהו אבל לא מעביר את השלטון לשמאל", מוזכר דברים שאמר בפברואר האחרון בריאיון ל"אופירה וברקוביץ'" בקשת 12. "יש 80 מנדטים בימין. המערכה היא בתוך המחנה הלאומי, לא בין כת כזאת לכת אחרת. אם הציבור ייתן לי את הכוח, אני מחליף את נתניהו" כך בנט לפני מספר חודשים.

בפרופיל המקיף על בנט מציינים את רפיסותו המתמדת מול ראש הממשלה נתניהו במהלך השנים האחרונות. נתניהו כך הם טוענים, נטה לזלזל בו וכשמינה אותו לתפקיד שר הביטחון, גיחך שעשה זאת רק כדי למנוע ממנו לחבור לבני גנץ. עוד הם מספרים כי בנט היה נרגש מאוד כשנכנס לתפקיד שר הביטחון "כמו ילד שמקבל צעצוע" נטען. הם מציינים גם את ההרגל של בנט לעקוף סמכויות ולהגיע לאנשים בשטח כדי לקבל מידע.

 

נפתלי בנט בנימין נתניהו עיתון הארץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד