1. עמוד הבית
  2. רכב ותחבורה
  3. חדשות בכבישים

מחריד: 28 צעירים נהרגו בשנת 2020 | ירושלים השיאנית

28 צעירים בגילאי 15-24 נהרגו בתאונות דרכים בערים בשנת 2020, בשנת 2019 נהרגו גם כן 28 ובשנת 2018 נהרגו 16 צעירים בתאונות דרכים | מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס עולה כי בכל שנה נהרגים 25 צעירים בתאונות דרכים בתחום העירוני בלבד

אהרן מילר, ה' תמוז תשפ"א 15/06/2021 14:05

הקטל נמשך זירת תאונה קשה. אילוסטרציה זירת תאונה קשה. אילוסטרציה צילום: הלל מאיר, פלאש 90

מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס עולה כי בכל שנה נהרגים 25 צעירים בתאונות דרכים בתחום העירוני בלבד, 28 צעירים (15-24) נהרגו בתאונות דרכים בערים בשנת 2020, בשנת 2019 נהרגו גם כן 28 ובשנת 2018 נהרגו 16 צעירים בתאונות דרכים.

בחינת הנתונים מראה כי 2,483 צעירים נפגעו בתאונות דרכים בתחום העירוני בשנת 2020, ו-285 נפצעו קשה. המצב הקשה בהרוגים בערים מגיע במקביל לנתונים קשים גם בתאונות דרכים בכלל כבישי הארץ – העירוניים והבינעירוניים. 4,382 צעירים נפגעו בכבישי ישראל בתאונות דרכים בשנת 2020 מתוכם 70 נהרגו ו-475 נפצעו באורח קשה.

צעירים הם אוכלוסייה בסיכון גבוה להיפגעות בתאונות דרכים, הן כנהגים, כרוכבים על דו גלגלי או כהולכי רגל. לצעירים מאפיינים ייחודיים המבדילים אותם משאר האוכלוסיות: הם לרוב פעילים יותר בשעות הלילה ובסופי השבוע בפרט. חלקם סובלים בשנים הראשונות לנהיגה מחוסר ניסיון שמתבטא בקשיי הבנה ויכולת לקרוא את מפת הסכנות שהכביש מציב. בימי הקיץ והחופש הגדול הסכנה של צעירים להיפגע בתאונת דרכים הולכת וגוברת בשל היעדרן של המסגרות החינוכיות שמגוננות עליהם כמו בתי הספר התיכונים והאוניברסיטאות.

פילוח הנתונים לפי ערים חושף כי בירושלים  נפגעו בשנת 2020 בתאונות דרכים 339 צעירים, זאת לעומת 294 שנפגעו בתל אביב, העיר הבאה אחריה במספר הצעירים שנפגעו. גם בבחינת נתוני העשור החולף ניתן לראות פער משמעותי במספר: בירושלים נפגעו 3,664 בעוד בתל אביב נפגעו 3,166 צעירים וצעירות בתאונות דרכים. בתל אביב נרשמה בשנת 2020 עליה במספר הנפגעים לעומת השנה שקדמה לה, 294 נפגעו בשנת 2020 לעומת 250 שנפגעו בעיר במהלך 2019.

להלן הנתונים בערים מרכזיות בארץ

בירושלים נפגעו 339 צעירים בתאונות דרכים בשנת 2020, מהם שניים נהרגו ו-46 נפצעו קשה. בעשור החולף (2011-2020) נפגעו בירושלים 3,664 צעירים, מהם 26 נהרגו.

בתל אביב-יפו נפגעו 294 צעירים בתאונות דרכים בשנת 2020, מהם שניים נהרגו ו-22 נפצעו קשה, מדובר בעליה בהשוואה לכמות הנפגעים בשנת 2019 שבמהלכה נפגעו בעיר 250 צעירים. בעשור החולף (2011-2020) נפגעו בתל אביב 3,166 צעירים, מהם 20 נהרגו.

בחיפה נפגעו 148 צעירים בתאונות דרכים בשנת 2020, מהם צעיר אחד נהרג ו-16 נפצעו קשה. בעשור החולף (2011-2020) נפגעו בחיפה 1,833 צעירים, מהם 19 נהרגו.

בבאר שבע נפגעו 76 צעירים בתאונות דרכים בשנת 2020, מהם צעיר אחד נהרג ושבעה נפצעו קשה. בעשור החולף (2011-2020) נפגעו בבאר שבע 1,352 צעירים, מהם תשעה נהרגו.

בראשון לציון נפגעו 67 צעירים בתאונות דרכים בשנת 2020, מהם צעיר אחד נהרג ושמונה נפצעו קשה. בעשור החולף (2011-2020) נפגעו בראשון לציון 949 צעירים, מהם חמישה נהרגו.

באשדוד נפגעו 76 צעירים בתאונות דרכים בשנת 2020, מהם שבעה נפצעו קשה. בעשור החולף (2011-2020) נפגעו באשדוד 956 צעירים, מהם שלושה נהרגו.

בפתח תקוה נפגעו 83 צעירים בתאונות דרכים בשנת 2020, מהם 12 נפצעו קשה. בעשור החולף (2011-2020) נפגעו בפתח תקווה 1,050 צעירים, מהם תשעה נהרגו.

בחולון נפגעו 78 צעירים בתאונות דרכים בשנת 2020, מהם שמונה נפצעו קשה. בעשור החולף (2011-2020) נפגעו בחולון 813 צעירים, מהם שלושה נהרגו.

בנתניה נפגעו 64 צעירים בתאונות דרכים בשנת 2020, מהם צעיר אחד נהרג ותשעה נפצעו קשה, מדובר בעליה בהשוואה לכמות הנפגעים בשנת 2019 (63 נפגעים) ובשנת 2018 (46 נפגעים) בעיר. בעשור החולף (2011-2020) נפגעו בנתניה 793 צעירים, מהם ארבעה נהרגו.

ברמת גן נפגעו 66 צעירים בתאונות דרכים בשנת 2020, מהם 11 נפצעו קשה, מדובר בעליה בהשוואה לכמות הנפגעים בשנת 2019 (52 נפגעים) ובשנת 2018 (42 נפגעים) בעיר. בעשור החולף (2011-2020) נפגעו ברמת גן 623 צעירים, מהם ארבעה נהרגו.

באשקלון נפגעו 39 צעירים בתאונות דרכים בשנת 2020, מהם ארבעה נפצעו קשה. בעשור החולף (2011-2020) נפגעו באשקלון 629 צעירים, מהם ארבעה נהרגו.

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק אמר עם פרסום הנתונים הקשים: "צעירים נפגעים בשיעור גבוה בתאונות דרכים ולאור זאת חייבת המדינה להתמקד באוכלוסייה בעלת המאפיינים הייחודיים לה על מנת לצמצם את מספר הנפגעים הרב. בשיתוף פעולה של המשרדים השונים נוכל להציל חיים. חייבים להגדיל את ההסברה בקרב הצעירים, להתאים אותה לשפה הייחודית שלהם ולמקד אותה במדיות שהם צורכים כמו הרשתות החברתיות".

עוד הוסיף כי: "יש להגביר את הנוכחות המשטרתית באזורי הבילוי בכל הימים ולא רק בסופי שבוע. חייבים להעניק לצעירים פתרונות תחבורתיים כמו קווי לילה, כדי שרבים מהם יעדיפו להשאיר את הרכב בבית ולעשות שימוש בתחבורה ציבורית. במהלך המשלב את הפתרונות הללו, בנוסף למתן אפשרויות הסעה שונות בשעות הלילה ניתן לצמצם את מספר הצעירים שנהרגים בתאונות דרכים. האחריות היא של משרדי הממשלה השונים והרשויות המקומיות".

בתוך כך, מתחילת שנת 2021 חלה עליה משמעותית בהיפגעותם של נהגים צעירים בהשוואה לתקופה המקבילה בשנה שקדמה לה. 29 נהגים צעירים נהרגו מתחילת שנת 2021, בעוד בזמן המקביל בשנה שעברה (13 ביוני) נהרגו 14 נהגים צעירים – עליה של 107%.





הוסף תגובה

תגובות

אין לשלוח תגובה הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
;