י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
החרדים נכנסים לדריכות

הממשלה נערכת לבליץ חקיקה; תוך כחודשיים יחוקק חוק הגיוס

לפי ההסכמים הקואליציוניים, כבר בימים הקרובים צפוי להתחיל בליץ' של חקיקה בממשלה החדשה. תחילה הם יתמקדו בחוקים שיסתמו את החורים שיכולים לקרות בממשלה הרוטציה ומיד לאחר מכן יחלו בבליץ' חקיקה בנושאי דת ומדינה, כמו גיוס, כשרות גיור ובחירת רבנים ראשיים

הממשלה נערכת לבליץ חקיקה; תוך כחודשיים יחוקק חוק הגיוס
נפתלי בנט צילום: ישי ירושלמי

עוד לא עברו יומיים מאז הקמת הממשלה, ובקואליציה נערכים לבליץ חקיקה בחוקים שונים, בעיקר אלו שלא עברו בתקופה בה החרדים איישו את משרדי הממשלה. תחילה יגיעו תיקוני חקיקה שיבטיחו את קיום הרוטציה בין נפתלי בנט ללפיד ולאחר מכן גם חקיקה דתית.

במסמך שנחתם טרום הקמת הממשלה בין סיעות הקואליציה סוכם על לוח זמנים לחקיקת שורת חוקים, תחילה תוך 30 יום החוקים שמבטיחים את המשך הממשלה ולאחר מכן שורה של חוקים בנושאי דת.

כך, תוך 30 יום יחוקקו את החוק שדוחה את מועד העברת התקציב ל 145 יום, ותיקונים נוספים בחוק יסוד הממשלה וחוק יסוד הכנסת שיבטיחו את מימוש הרוטציה ברקע הפלונטר הקודם שפירק את ממשלת האחדות של נתניהו וגנץ.

מדובר בתיקונים בחוק שיאפשרו לשתי סגנים לכהן תחת ראש הממשלה, וכן סעיף יקבע שאם הממשלה תתפרק יאיר לפיד ונפתלי בנט לא יוכלו לכהן כראשי ממשלת באותה הכנסת, הצעה נוספת תאפשר הבאת עריקים מסיעת הליכוד.

על פי תיקון לחוק יסוד הכנסת, יוכלו כל ארבעה חברי כנסת להתפצל מסיעה, למרות שאינם מהווים שליש סיעה, כפי שמתחייב כעת בחוק, התקווה היא שיצליחו במועד כזה או אחר להביא לעורקים מהליכוד.

חוק נוסף שצפוי לבוא תוך 49 יום הוא חוק הגבלת הכהונה שעורר מחלוקת ערב הקמת ממשלה, על פי הנוסח המוצע, החוק יקבע גם צינון לראש ממשלה שכיהן 8 שנים או שתי קדנציות ולא יוכל לכהן אך כחבר כנסת.

בימינה הכחישו את הסכמתם על הצעת החוק, אך בפועל ההצעה שכונתה על ידי הליכוד "הצעה נוסח אירן" שולבה בהסכמים הקואליציוניים, והיא תעלה להצבעה בעוד 30 יום, כשאז נדע האם בימינה יידרשו שינויים שיאפשר לנתניהו להתמודד לפחות לכנסת.

בשלב הבא הקואליציה תחל בבליץ חקיקה בנושאי דת, תחילה תיקון לחוק הדיינים, שיובא תוך 30 יום, החוק יקבע כי נדרש שוויון מלא בין חברי הוועדה למינוי דיינים בין גברים לנשים, זאת בנוסף לסיכום הקואליציה כי כל חברי הוועדה באופן תקדימי יהיו חברי הקואליציה.

בהמשך יחוקקו תוך 60 יום את תיקון חוק הגיוס בנוסח מתווה ליברמן שהוצע ועבר בכנסת העשרים בקריאה ראשונה, חוק ההונאה בכשרות שיאפשר לרבני ערים להעניק כשרות בכל הארץ, חוק הגיור שיאפשר לכל רב עיר לגייר, מה שיביא לגיור רפורמי.

בשלב השלישי יערכו בקואליציה לבחירות לרבנות הראשית לישראל בעוד כשנתיים, ויבקשו כבר תוך 90 יום לשנות את פורום הגוף הבוחר לרבנות הראשית, לאפשר בחירת רב מהציונות הדתית כפי שסוכם בהסכמים הקואליציוניים.

ממשלת השינוי רוטציה בראשות הממשלה חוק גיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד