י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
צפו בתיעוד

הודו: פורסם תיאור החשודים בהטמנת המטען ליד שגרירות ישראל

בהודו מפרסמים את תיאור החשודים בהנחת מטען החבלה סמוך לשגרירות ישראל בניו דלהי בסוף חודש ינואר. בתקשורת מפורסם תיעוד של החשודים בשעת בהנחת המטען | צפו

הודו: פורסם תיאור החשודים בהטמנת המטען ליד שגרירות ישראל
תיעוד החשודים בניו דלהי צילום: צילום מסך

כלי תקשורת בהודו מפרסמים היום (שלישי) תיעוד ראשון של שני מחבלים שניסו לפוצץ את שגרירות ישראל בהודו בחודש ינואר האחרון, הפיצוץ התרחש בשעה אחר הצהריים של יום 29 בינואר ומדובר בפיצוץ מטען בעוצמה נמוכה.

התקשורת בהודו מפרסמת תיעוד של שני הטרוריסטים שהשאירו מטען נפץ בסמוך לשגרירות ישראל בהודו השוכנת בבירה ניו דלהי ב-29 לינואר.

כזכור לאחר הפיצוץ כמה כלי רכב נפגעו. משטרת דלהי אישרה אז כי הפיצוץ התרחש בשעה 17:05 אחר הצהריים וכי מדובר היה בפיצוץ מטען בעוצמה נמוכה.

האזור כולו נסגר עם נוכחות כבדה של המשטרה. מהמשטרה נמסר אז כי הפיצוץ אירע בסמוך למדרכה ושמשות קדמיות של כמה מכוניות נפגעו בפיצוץ שהתרחש כ-150 מטר ממעון שגרירות ישראל. הפיצוץ בשגרירות ישראל בניו דלהי, נגיע ביום בו הודו וישראל חגגו 29 שנים לכינון היחסים הדיפלומטיים בין הודו לישראל.

חוקרי המשטרה ההודית איתרו הודעות בערוצי הטלגרם, בהן הופיעה נטילת אחריות של הארגון. שמה של ישראל לא הוזכר באותן הודעות, אך במשטרה מאמינים כי הפיצוץ הינו פיגוע נקמה נגד ממשלת הודו וכי צפויות התקפות נוספות. בהודו חושדים גם כן שזרוע איראנית עומדת מאחורי המעשה וכי מדובר בניסיון הטעייה.

בסמוך למטען שהתפוצץ וגרם לנזק לרכוש, נמצא פתק ועליו נכתב "זה רק הפתיח", לצד זאת צוינו בו שמותיהם של מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה האיראניים קאסם סולימאני שחוסל על ידי ארצות הברית בשנה שעברה בעיראק ושל מדען הגרעין האיראני הבכיר מוחסן פחריזאדה שחוסל גם הוא בנובמבר 2020.

הודו ניו דלהי איראן קאסם סולימאני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד