י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
חשש מהסלמה

אלפים במצעד הדגלים; עימותים עם פורעים פלסטינים

בצל החשש מהסלמה ביטחונית בעקבות איומי חמאס, אלפים משתתפים במצעד הדגלים בירושלים - כאשר הצועדים הגיעו לשער שכם, לא נכנסו דרכו, והמשיכו אל הכותל המערבי לתפילה | למרות האבטוח הגבוהה, צעירים פלסטינים התעמתו עם הצועדים | מחשש לירי רקטות הוחלט הערב להסיט את תנועת המטוסים הנוחתים בנתב"ג

אלפים במצעד הדגלים; עימותים עם פורעים פלסטינים
מצעד הדגלים בירושלים צילום: 'אם תרצו'

למרות איומי חמאס, הערב (שלישי) מעל ל-5000 בני אדם השתתפו במצעד הדגלים בירושלים, כאשר האלפים הגיעו לשער שכם, רקדו באזור אך לא נכנסו דרכו.

המצעד החל ברחוב הנביאים סמוך למשרד החינוך, ומשם כאמור הגיע לשער שכם. לאחר שקיימו ריקוד המוני, הגיעו הצועדים לתפילה ברחבת הכותל המערבי. במשך כל הצעדה, כוחות משטרה גדולים אבטחו החוגגים.

למרות האבטחה הכבדה, פלסטינים התעמתו עם הצועדים וכמה מהם נעצרו. בנוסף, כעשרים בני אדם נפגעו בהתכתשויות עם המשטרה. בתוך כך, בצה"ל ובמערכת הביטחון נערכים לאפשרות של הסלמה חמורה שתתרחב גם לעימות עם רצועת עזה.

מחשש לירי רקטות, הוחלט הערב להסיט את תנועת המטוסים הנוחתים בנתב"ג. שר הביטחון בני גנץ אישר אתמול שורה של מטרות טרור שיותקפו במידה וחמאס יחל לשגר רקטות והרמטכ"ל אביב כוכבי הורה למפקדים להיערך לאפשרות של חידוש הלחימה.

נתנאל וקנין, תושב בית שאן שהשתתף במצעד אמר: "מציאות בה ישראל לא יכלה לחגוג את יום איחוד ירושלים היא הזויה. באנו כאן אלפי צועדים מכל רחבי הארץ כדי להניף את דגלי ישראל בגאון ולהעביר מסר ברור לחמאס- ירושלים היא בירת ישראל הנצחית".

מתן פלג יו"ר תנועת "אם תרצו" אשר תנועתו היא אחת ממארגני האירוע אמר כי "ירושלים מעולם לא הייתה חופשית ובטוחה יותר לכלל העדות והדתות מאשר בזמן הריבונות הישראלית. אסור לנו לקפל את הדגלים ולוותר על הנכסים ההיסטוריים הללו בגלל ארגוני טרור ושאר מבקשי רעה ואנו שמחים שאלפי אנשים בחרו להניף את דגלי ישראל פה בגאון וללא כל פחד. מדובר באירוע ערכי, חינוכי, לאומי וציוני מהמעלה הראשונה. נגד ארגוני הטרור אנחנו מעבירים מסר חד וברור- ירושלים היא בירתה הנצחית של ישראל".

הסלמה חמאס מזרח ירושלים מערכת הביטחון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד