י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הרצוג השני

זו המשכורת שיקבל נשיא המדינה הנבחר

אתמול דווח כי נקבעה העת בה יושבע הרצוג לנשיאה ה-11 של המדינה. זה יקרה ביום השביעי לחודש יולי | בנוסף להיותו האזרח מס' 1 במדינה ושלל הטקסים והחנינות אותם הוא מוביל, נשיא המדינה זוכה לשכר נאה וצוות נרחב במיוחד העומד לרשותו

זו המשכורת שיקבל נשיא המדינה הנבחר
הרצוג בנאום הניצחון צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לפני שבועיים עם תום ספירת קולות חברי הכנסת שהצביעו מאחורי הפרגוד, התברר כי יצחק בוז'י הרצוג ניצח את הגב' מרים פרץ ברוב הגדול ביותר בתולדות המדינה, אפילו ביחס למועמדים יחידים, עם 87 קולות והוא הוכרז כנשיא ה-11 של ישראל.

אתמול (שני) דווח כי נקבעה העת בה יושבע הרצוג לנשיאה ה-11 של המדינה. זה יקרה ביום השביעי לחודש יולי, ובנוסף להיותו האזרח מס' 1 במדינה ושלל הטקסים והחנינות אותם הוא מוביל, נשיא המדינה זוכה לשכר נאה וצוות נרחב במיוחד העומד לרשותו.

המשכורת החודשית שלו תעמוד על 62 אלף ₪ (ברוטו) מידי חודש, תקציב מוסד הנשיאות כולו על פי ההערכות והדיווחים עומד על למעלה מ-60 מיליון ₪ מידי שנה בשנה.

לאחר שכאמור נבחר הרצוג וזכה למירב קולות חברי הכנסת, הוא הופך להיות לשבע השנים הבאות האזרח מספר ראשון בישראל, תוך ימים ספורים הוא ייכנס ללשכתו בבית הנשיא שבירושלים, שם יעמדו לצידו 120 עובדי משכן הנשיאות.

לא תמיד הייתה כהונת הנשיא שבע שנים, מקום המדינה הייתה הכהונה מסתכמת ב-5 שנים, עם אופציה להארכה לחמש שנים נוספות, ב-1998 שונה החוק ותפקידו של נשיא המדינה תחום ל-7 שנים ללא יכולת הארכה.

הרצוג, כאמור יכהן בתפקיד נשיאה האחד עשר של מדינת ישראל, לפניו היו: חיים ויצמן, הנשיא הראשון. יצחק בן צבי, זלמן שזר, אפרים קציר, יצחק נבון, אביו חיים הרצוג, עזר ויצמן (אחיינו של הנשיא הראשון), משה קצב, שמעון פרס, ראובן ריבלין.

בוז'י הרצוג בית הנשיא משכורת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד