י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
לא בפעם הראשונה

קברו של הצדיק שופץ לאחר וונדליזם מצד שיכורים מקומיים

קברו של הרה"ק מאוסטרובצה בפולין סובל מהתנכלויות וכבר עבר כמה פעמים שיפוצים ותיקונים מאז נחנך לפני כשלוש שנים על ידי צאצאיו | בימים האחרונים שופץ שוב אהל הציון לאחר שהושחת על ידי שיכורים מקומיים

קברו של הצדיק שופץ לאחר וונדליזם מצד שיכורים מקומיים
הציון של הרבי מאוסטרובצה זי"ע צילום: מאיר בולקה, Wojtek Mazan

בימים האחרונים שופץ מחדש אוהלו של הרה"ק רבי מאיר יחיאל מאוסטרובצה זי"ע בפולין, לאחר שהושחת על ידי שיכורים מקומיים שהפליאו בציון את זעמם. 

האוהל של הצדיק מאוסטרובצה, שופץ לאחר וונדליזם ונחנך לפני כשלוש שנים, ועומד לבדו בתוך שטח בית העלמין היהודי שנהרס ומשמש כיום כפארק לטיול עם כלבים. 

מידי ערב, עם רדת החשיכה, אנשים קשיי יום פוקדים את המקום ובמשך שלושת השנים האחרונות סובל האוהל מוונדליזם אכזרי של שבירת החלונות, ניסיונות לפרוץ לאוהל, כתובות גרפיטי וחורים בקירות המבנה. לפני מספר ימים שופץ האוהל על ידי מקומיים ביוזמתו של מאיר בולקה, יו"ר ומייסד ארגון J-nerations, שלקח חלק נכבד בהקמת האוהל. מתנדבים מקומיים הגיעו באחד מימי השבוע ושיפצו את האוהל מחדש. 

צילום: מאיר בולקה, Wojtek Mazan.

לדברי מאיר בולקה, לאחר התעלמות מוחלטת מהעירייה והמשטרה המקומית, נעשו קריאות לתושבים לבוא ולתת יד בשיפוץ האוהל מחדש, כקבלת אחריות אישית למעשיהם של שיכורי העיר ואכן ההיענות של מקומיים סייעה לשיקום האוהל. יצוין כי בית העלמין כולו נמצא במחלוקת מול הרשויות, שכן בית העלמין נהרס על ידי הפולנים שנים רבות לאחר מלחמת העולם השניה.

עם הרס בית העלמין, נלקחו המצבות לצורך בניית חומת אבנים לבית העלמין הנוצרי אולם הפולנים אינם מכירים בשטח זה כבית עלמין וכבר שנים רבות שהוא משמש כפארק שבו נוהגים בני העיר לטייל עם כלביהם תוך הפיכת המקום לשביל שמבזה את הקבר של הצדיק. 

תוך כדי עבודות שיקום האוהל התברר כי מצבתה של אחותו של האדמו"ר הקדוש, נמצאה כשהיא מעטרת את גינתו הפרטית של אחד התושבים. לאחר דין ודברים עם הבעלים, הועברה המצבה לתוך האוהל ומעתה היא תישמר שם לעולמי עד. 

אוסטרובצא חילול קברים אנטישמיות בפולין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד