י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"מחפש שלום"

בגיל 19: מנסור מהאמירויות עושה היסטוריה

מנסור בין שמיח אל מרזוק, הפך לסטודנט הערבי הראשון ממדינות המפרץ שנרשם ללימודי תואר ראשון בישראל, התקווה שהמהלך יביא צעירים נוספים ממדינות ערב ללימודים בישראל, מהלך מעיד על מציאות חדשה במזרח התיכון • צפו בכתבה שפורסמה עליו ואתו 

בגיל 19: מנסור מהאמירויות עושה היסטוריה
מנסור בין שמיח אל מרזוק צילום: מתוך שידורי כאן 11

מנסור בין שמיח אל מרזוקי, בן ה-19, מדובאי שבאיחוד האמירויות, עושה היסטוריה, והוא הסטודנט הערבי הראשון ממדינות המפרץ שבחר לעשות תואר ראשון בישראל, במסלול ממשל במרכז הבינתחומי בהרצליה.

בכתבה היסטורית של רועי קייס, כתב לענייני ערבים ב'כאן 11', מספר מנסור אל-מרזוקי, הסטודנט האמירתי הראשון שהגיע ללמוד בישראל כי אתמול זכה לקבלת פנים חמה בבינתחומי, שם הצטרף ללימודי ממשל. רועי קייס כתב, "נפגשנו איתו והוא הסביר מדוע החליט להעדיף ללמוד כאן על פני לימודים בארה"ב". הוא אמר כי הוא בא לארץ כי זה יכול לעזור למדינה שלו. ‏"יכול לעזור למדינה שלי, אני מחפש שלום".

על הלימודים אמר מנסור לאתר 'מצב הרוח': "לאורך השנים תמיד האזנתי בקשב רב לשליט שלי השייח' זאיד בן סולטאן אאל נהיאן, ובעיקר ללהט ולתשוקה שבהם הדברים נאמרים, ולכן עם החתימה על הסכמי אברהם הבנתי שאני מחויב לעזור לו לממש את החזון, הפעם מול ישראל ולקדם את האזור כולו לעתיד טוב יותר".

לגבי הפוליטיקה הישראלית הוא אמר, "אני לא מתכוון לקחת חלק בוויכוחים הפנימיים כאן וגם הבנתי שהפוליטיקה שלכם מסובכת מאוד, רק לצבור ידע שישרת בבוא היום את המדינה שלי בהבנת הצרכים של הישראלים והיהודים". כשנשאל מה מצא חן בעיניו עד כה בישראל, הוא ענה "מזג האוויר הנעים שלכם. אצלנו הטמפרטורות יכולות להגיע בקיץ ל-60 מעלות צלזיוס הקיץ שלכם זה החורף שלנו".

יוסף חדאד, נוצרי מנצרת, שהתנדב לחטיבת גולני, לחם במלחמת לבנון השנייה ונפצע קשה והוכר כנכה צה"ל, הקים את עמותת "ביחד - ערבים זה לזה" שפועלת לקירוב לבבות בין ערבים ויהודים, וכיום מגן בלהט על מדינת ישראל בתקשורת העולמית העוינת, פרסם סרטון עם הסטודנט מדובאי וכתב: "תכירו את מנסור, הסטודנט האמירתי הראשון בישראל, כשצעירים ממדינות ערב מגיעים ללימודים בישראל זה דבר היסטורי ומרגש ומעיד על מציאות חדשה במזרח התיכון".

איחוד האמירויות לימודים אקדמיים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד