י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
בתגובה לבלוני התבערה

חיל האוויר תקף ברצועה | צה"ל: "ערוכים לחידוש הלחימה" • צפו

בתום יממה של הפרחות בלוני תבערה אל עבר יישובי העוטף והפגנות והתפרעויות פלסטינים על גדר המערכת, תקף צה"ל במהלך הלילה, שורת יעדי טרור המשוייכים לארגון הטרור חמאס ברצועת עזה | בחמאס בחנו אמש את מדיניות ההבלגה של הממשלה החדשה | צפו בתיעוד התקיפות

חיל האוויר תקף ברצועה | צה"ל: "ערוכים לחידוש הלחימה" • צפו
תקיפה בעזה צילום: פלאש 90

חיל האוויר תקף הלילה (בין שלישי לרביעי) שורת יעדי טרור השייכים לארגון חמאס ברצועה, זאת לאחר יממה של שריפות בעוטף עזה כתוצאה מבלוני תבערה והתפרעויות של פלסטינים על גדר המערכת. מדובר בתגובה ראשונה של צה"ל ברצועת עזה לאחר השבעת הממשלה החדשה וכניסתו של נפתלי לתפקיד ראש הממשלה.

לפי הודעת דובר צה"ל, מטוסי קרב תקפו במהלך הלילה מתחמים צבאיים של חמאס ששימשו כמחנות ואתרי מפגש של פעילי טרור בחטיבות חאן יונס ועזה. "במתחמים שהותקפו התקיימה פעילות טרור", ציינו בצבא. בצה"ל הדגישו כי "התקיפה בוצעה בתגובה להפרחת בלוני התבערה לשטח ישראל".

במהלך היממה האחרונה הוצתו לפחות 20 שריפות סמוך ליישובים בעוטף עזה, כתוצאה מבלוני תבערה שהופרחו מהרצועה.

מכבאות והצלה מחוז דרום נמסר: "צוותי כבאות והצלה לישראל יחד עם צוותי קק"ל ורט"ג ובסיוע גרורי צה"ל רבש"צים, צוותי כיבוי בסיס חצור ומתנדבים פעלו היום ב-20 שריפות שרובם בשדות קוצים בתחום מועצה אזורית אשכול ושער הנגב"

עוד ציינו במערך הכבאות כי "שיתוף הפעולה המלא בין כלל הכוחות בנוסף לפריסה מיטבית בשטח מאפשרים שליטה מהירה ובלימת התפשטות האש". חוקרי שריפות מכבאות והצלה לישראל מחוז דרום קבעו כי השריפות נגרמו מבלוני תבערה.

דובר צה"ל הבהיר לאחר התקיפה, שבעקבות האירועים האחרונים, הצבא "ערוך לכל התרחישים וביניהם חידוש הלחימה, למול המשך פעולות הטרור מרצועת עזה". "ארגון הטרור חמאס אחראי על הנעשה ברצועת עזה וישא בהשלכות לפעולותיו", הוסיף דובר צה"ל.

המתיחות מגיעה בצל מצעד הדגלים שנערך אתמול בבירה - והסתיים כמעט ללא אירועים חריגים, לאחר שהמשטרה והמארגנים הגיעו להבנות. 17 ערבים נעצרו במהלך מהומות שהתפתחו במזרח ירושלים בעקבות המצעד.

אתמול טען חמאס כי הדרג המדיני בישראל נרתע מהאיומים ששיגר והורה לשנות את מסלול מצעד הדגלים. ישראל שינתה את מסלול מצעד הדגלים ואת נתיב הטיסות - ההרתעה הושגה", חגגו בארגון. "ההתנגדות האמיצה תישאר המגן עבור עמנו, והתנהגות הכיבוש הישראלי בשטח תקבע את האופי ואת אופן הפעולה".

למרות ההודעה של ארגון הטרור, מארגני הצעדה הבהירו כי המסלול כלל לא שונה: "האמירות על שינוי המצעד הם פייק ניוז. המצעד צעד במסלול המתוכנן שנקבע מראש עם המשטרה וכוחות הביטחון".

צה"ל עזה חמאס בלוני תבערה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד