י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
השוואה מרושעת

אולמרט על חברת הקונגרס: "רדודה וטיפשה"

ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, תקף בחריפות את חברת הקונגרס הדמוקרטית אילאן עומר וכינה אותה כרדודה, פשטנית וטיפשה" | את הדברים אמר בעקבות ציוץ של עומר בו השוותה בין ארה"ב וישראל לחמאס וטאליבן

אולמרט על חברת הקונגרס: "רדודה וטיפשה"
אהוד אולמרט צילום: משה שי, פלאש 90

ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט התראיין לתוכנית רדיו אמריקאית, ותקף את חברת הקונגרס האנטישמית אילאן עומר שהשוותה את ארה"ב וישראל ל"טאליבאן". אולמרט אמר "איך מישהו יכול לומר שיש דמיון כלשהו בין ארגון טרור שיורה לעבר אזרחים וערי ישראל למדינת ישראל שמנסה להגן על עצמה".

ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט אמר כי אילהן עומר "לא ראויה לשבת בקונגרס בעקבות הביקורת הבורה, הפשטנית והרדודה" שלה על ישראל.

אהוד אולמרט, ראש הממשלה בין השנים 2006-9, נשאל בתוכנית רדיו בניו יורק על הציוץ של עומר ב-7 ביוני, שהשווה בין ארה"ב, חמאס, ישראל, אפגניסטן וארגון הטרור הטאליבן.

אולמרט, אמר כי דבריה היו "מרושעים ובלתי מקובלים לחלוטין" אולמרט הוסיף כי "אני חייב לומר שאני לא מתרשם במיוחד מההערה הזו", את הדברים אמר ביום שלישי לתכנית הרדיו של ריטה קוסבי, כך דווח ה'דיילי מייל'.

"אני חושב שזה מרושע, ובלתי מקובל לחלוטין, אני חושב שיותר מכל, זה מראה על חוסר הבנה מוחלט ובורות של חברת הקונגרס הזו, היא בורה, היא פשטנית, היא רדודה כדי לומר את זה, והיא אובססיבית לחלוטין להטיות שלה בגלל דתה, כי היא צריכה להזדהות עם הפלסטינים".

עומר, פליטה לשעבר ילידת סומליה, אחת המוסלמים הראשונים שנבחרו לקונגרס, הסתכסכה גם עם גורמים דמוקרטים במפלגתה. "עלינו להיות באותה רמה של אחריות וצדק לכל קורבנות הפשעים נגד האנושות" צייצה בטוויטר ב-7 ביוני. "ראינו זוועות שלא יעלה על הדעת שביצעו ארה"ב, חמאס, ישראל, אפגניסטן והטאליבן" כתבה.

דבריה הביאו לזעם אב, קווין מקארתי חבר קונגרס כינה את עומר 'אנטישמית' ו'אנטי-אמריקאית', וקרא ליו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי להסיר אותה מוועדת חוץ לענייני חוץ.

אולמרט, שסירב לדבר על פוליטיקה פנימית בארה"ב, אמר כי "אין צריך להיות תומך של בנימין נתניהו, כדי לא להסכים עם הגדרת חמאס וישראל באותה קטגוריה".

"אני מתנגד גדול לנתניהו ולמדיניותו, וכך הייתי הרבה שנים", אמר אולמרט. "אבל איך מישהו יכול לומר שיש דמיון כלשהו בין ארגון טרור שיורה לעבר אזרחים וערי ישראל ברציפות במשך שנים, רקטות שבסופו של דבר הורגות חפים מפשע? ניסינו במהלך הלחימה האחרונה עם חמאס לפגוע בעמדות ספציפיות בלבד אשר נשלטו על ידי מחבלי חמאס. יכול להיות שטעינו - אם זה קרה, זה היה מנוגד למדיניות ולתוכניות שלנו, בעוד חמאס יורה ברציפות לערים שלנו, אז אין השוואה כזו".

הוא הוסיף "אני חושב שהיא גילתה טיפשות, בורות, רדידות ויחס פשטני, עצוב שחברת קונגרס של ארצות הברית יכולה להיות כה רדודה ופשטנית, אבל יש 435 חברי קונגרס, כך שלפעמים חלקם יכולים להיות לא ראויים".

כשנשאל על ידי קוסבי אם הוא חושב שיש להדיחה מהועדה, כפי שדרשו כמה חברי קונגרס, אמר אולמרט שזה לא תפקידו להחליט. "אני חושב שזה לא תפקידי להציע אם מישהו צריך להיות שם או לא" אמר. "אני משאיר זאת לשיקול דעתה של הנהגת המפלגה הדמוקרטית, אבל אני חושב שהיא בורה ואובססיבית, והיא חסרה את החוכמה המצופה מאדם במקום כה חשוב כמו הקונגרס של ארצות הברית של אמריקה".

עומר ניסתה בשבוע שעבר להסביר את דבריה, ואמרה כי דבריה "בשום פנים ואופן לא השוו ארגוני טרור למדינות דמוקרטיות". היא אמרה שהיא בסך הכל "מבקשת צדק עבור כל קורבנות של הפשעים נגד האנושות".

אהוד אולמרט אילהאן עומאר חמאס ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד