ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
התחלה ברגל שמאל

מהומה בוועדה המסדרת: נציג 'יש עתיד' סילק את אנשי האופוזיציה

במהלך דיון סוער בוועדה המסדרת לאור ההחלטה להגביל את עבודת האופוזיציה סילק נציג יש עתיד את חברי האופוזיציה מהדיון בזה אחר זה | טיבי תמך בהישארות של גפני בתפקיד יו"ר וועדת הכספים בניגוד לעמדת הקואליציה | מיקי זוהר "רגעים עצובים למדינה שלנו"

מהומה בוועדה המסדרת: נציג 'יש עתיד' סילק את אנשי האופוזיציה
בועז טופורובסקי צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

הוועדה המסדרת בראשותה של חברת הכנסת עידית סילמן התכנסה הבוקר (רביעי) לדיון בכמה נושאים שעל הפרק, ובמקום התחוללה מהומה, תוך שנציג יש עתיד בהנהלת הוועדה חבר הכנסת בועז טופורובסקי מסלק את נציגי האופוזיציה בזה אחר זה.

זעמם של אנשי האופוזיציה נטוע בעיקר בעובדה כי הקואליציה הנכנסת החליטה כי הצעות חוק פרטיות בחודש הקרוב, דבר המקשה על יכולתם לייצג את הציבור ואת מעמדם כאנשי האופוזיציה.

‏היו"רית סילמן ניסתה להתגונן וטענה בוועדה המסדרת כי ההחלטה להקפיא הגשת הצעות חוק פרטיות לחודש, התקיימה כבר בכנסת ה-20 וגם בכנסת ה-23, הכנסת הקודמת בכהונת נתניהו.

חבר הכנסת יעקב מרגי דרש בדיון: "שהיועצת המשפטית תחווה דעה אם אפשר לא לאפשר הצעות לסדר". החרה אחריו חבר הכנסת יעקב אשר שהבהיר: ״הבית הזה בנוי על מנהגים וכבוד, לא רק על תקנון. הצעות לסדר זה הנוהג המקובל בבניין הזה".

כאמור נציג 'יש עתיד' בוועדה ניהל בתחילה את הדיון ובתוך זמן קצר הוציא את מרבית הח"כים של האופוזיציה: אופיר כץ, מיקי זוהר, פינדרוס, קרעי, יעקב אשר, יעקב מרגי, אורית סטרוק, שמחה רוטמן, אתי עטיה. חברי הכנסת מצדם התלוננו על כך שהוא פשוט השתולל על כולם בלי סיבה.

טופורובסקי מנגד האשים אותם בביזוי הדיון: "חברי האופוזיציה ממשיכים בהרגלם לבזות דיונים. אחר הצגת הצעקות בדיון השבעת הממשלה בכנסת, הם המשיכו היום את משחק הצעקות שלהם גם בדיוני הוועדה המסדרת לקביעת מועד להצהרת נשיא המדינה הנכנס, הרצוג, בפני הכנסת".

"נאלצתי להרחיק מהדיון חברי כנסת מתפרעים. מי שלא מסוגל לנהל דיון מכובד שמכבד את הכנסת, לא ראוי להיות חלק מהדיון", סיכם טופורובסקי.

יו"ר הקואליציה היוצא מיקי זוהר, שהוצא אף הוא מהדיון צייץ בחשבון הטוויטר שלו: ‏פלאי הדמוקרטיה הישראלית: "1. השמאל מקים ממשלה מנופחת. 2. שוברים שיא בחוק הנורווגי. 3. מצמצמים חברות בוועדות בכנסת. 4. מונעים חקיקה באופן שרירותי. 5. התנהלות מבישה וחסרת תקדים בוועדת הכנסת. והיועצים המשפטיים? שותקים ומגבים. והתקשורת? שותקת ומשבחת. אלו רגעים עצובים למדינה שלנו.

בהמשך הדיון בשלב הדיון על החלפת יו"ר וועדת הכספים למרות שמדובר במינוי זמני לוועדה זמנית, תמכו חברי הכנסת מהרשימה המשותפת תומכים בעמדת האופוזיציה שלא להדיח את גפני מוועדת הכספים. אחמד טיבי הסביר, כי למרות שכעת הוא מזוהה יותר עם הקואליציה: "מדובר ביו"ר הכי טוב שהיה פה, לא צריך לעשות לו את זה".

יש עתיד עידית סילמן וועדה וועדת הכספים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד