כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

HI-TECH וחדשנות בכרמל

ביה"ח כרמל ממשיך להוביל בחדשנות ובטכנולוגיה מתקדמת. בהשקעה של כ 2 מיליון ₪ נרכשו בכרמל עשרות מוניטורים דיגיטליים למחלקות ביה"ח המהווים את טכנולוגיית הקצה מהמתקדמות בעולם בתחום הניטור והבקרה מרחוק בחולים

HI-TECH  וחדשנות בכרמל
מוניטור חדשני צילום: אלי דדון

ביה"ח כרמל מתחדש בימים אלו במילה האחרונה בתחום המוניטורים ובטכנולוגיות רפואיות מתקדמות. מדובר מוניטורים דיגיטליים חדשניים הנמצאים בצמוד למיטת החולה ומאפשרים לצוות הרפואי ניטור ומעקב על מצבו של החולה ועל עשרות פרמטרים רפואיים מורכבים במבט אחד .

בין המחלקות שיתחדשו במוניטורים המתקדמים נמצאות מחלקת טיפול נמרץ לב, המחלקה הקרדיולוגית, מחלקת התאוששות, מערך חדרי הניתוח, המחלקה לניתוחי לב וחזה ועוד. מנהל המחלקה לניתוחי לב וחזה ד"ר ארז שרוני מסביר,

" המחלקה לניתוחי לב שלנו בכרמל מאובזרת בציוד רפואי וטכנולוגי מאוד מתקדם והשדרוג למוניטורים החדשים מביא אותנו עוד צעד גדול וחשוב קדימה.

המוניטורים החדשים מנטרים בזמן אמת ובו זמנית עשרות מדדים חשובים ובגלל גודלם מאפשרים לצוות הרפואי במבט אחד להתעדכן במהירות במכלול שלם של מדדים חיוניים ולדעת את מצבו של החולה בכל רגע ". מסביר ד"ר שרוני.

המוניטורים החדשים מציגים מדדים מיוחדים להערכת התפקוד הלבבי, מדידת דופק, לחץ דם וריווי חמצן בדם (סטורציה). הם מציגים את הניהול ההמודינמי של המטופל, משק הדם והנוזלים להערכת תפוקת הלב, ומדדים רפואיים נוספים.


רפואה חדשנית • קרדיט: אלי דדון

אכרם נסאר מנהל הסיעוד במחלקה לניתוח לב מעדכן כי אחד היתרונות הגדולים של המוניטורים החדשים הוא בפינוי זמן חשוב של הצוות לטובת טיפול טוב יותר במטופל.

"בתקופה שלפני הגעת מוניטורים החדשים היינו צריכים להתקין סביב מיטת החולה מכשירי ניטור רבים שכל אחד ניטר פעולה אחרת", מסביר האח נסאר. " ההתעסקות עם ריבוי מכשירים שונים  ושאיבת הנתונים מכל מכשיר בנפרד, דרשה מהצוות הסיעודי זמן יקר שהיום באמצעות מוניטור אחד מרכזי ומשוכלל, הזמן מתפנה וחוזר אלינו לטובת השקעה במטופל, בטיפול אישי ובטווח זמן גדול יותר ".

עוד מציין האח אכרם כי כחלק נוסף מהשדרוג הטכנולוגי התחדשה המחלקה לניתוחי לב גם  ב 15 מכשירי טלמטריה חדשניים. מכשירי הטלמטריה מאפשרים תנועה חופשית של החולה במחלקה ללא צורך בחיבור לחוטים ולמיטה, כשנתוני החולה משודרים באמצעות  WI-FI ובזמן אמת ישירות לתחנת האחיות.

עוז יאיר מנהל המערך הלוגיסטי של ביה"ח כרמל אומר כי

"למוניטורים שנרכשו קיים יתרון מרכזי וחשוב ביותר  במתן האפשרות לרצף תפעולי

בין כל הטיפולים הנמרצים, ניתוחי לב, התאוששות חדרי ניתוח, אשפוז יום  המחלקה הקרדיולוגית ויחידת הצנתורים. המוניטורים החדשים מתחברים לתיק החולה הממוחשב "הקמיליון"  ומזרימים בזמן אמת את כל נתוני החולה כולל העברת הנתונים לשרת מרכזי. בנוסף המוניטורים מודולרים ומצוידים באפשרות לקבלת טכנולוגיות חדשות ומשודרגות שיפותחו בעתיד".

מי שנמצא במרכז הטיפול בחולים קשים ומורכבים בכרמל, ד"ר אריק עדן מנהל היחידה לטיפול נמרץ נשימתי מציין כי " המוניטור החדש מאפשר לנו לקבל את כל הנתונים החיוניים והרבה יותר מזה, להבין את ההתפתחות במצב החולה ולתכנן את הטיפול באופן מושכל.

למוניטור יש יכולת מובנת להתראות חכמות המאפשרות לזהות חולה שמצבו מתדרדר ע"י שילוב מידע מנתונים שונים. המוניטורים מסוגלים גם לאפשר לרופא בכיר מהיחידה לראות ולהעריך את מצב החולה אפילו מהבית או מכל מקום בעולם. אין לי ספק כי מדובר בשדרוג משמעותי ברמת איכות ומקצועיות הטיפול שאנו מעניקים חולים שלנו ".

להתקנות המוניטורים החדשים קדם פרויקט הסבת תשתיות תקשורת גדול ושותפים להצלחת הפרויקט יחידת המחשוב של כרמל, מחלקת אחזקה, כללית הנדסה והוא הובל ע"י צוות המערך הלוגיסטי.

מנהל ביה"ח ד"ר אבי גולדברג אומר כי בית החולים כרמל ישקיע בשנים הקרובות רבות בקידום טכנולוגיות חדשות, חלקן חדשניות כדי לתמוך ברפואה המתקדמת בכל התחומים המובילים בבית החולים.

" בתקופת הקורונה זכינו לקבל לא מעט ציוד מתקדם לטיפול בחולים קשים כמו מערכות אקמו ומערכות מתקדמות נוספות" . אמר ד"ר גולדברג.

" שדרוג מערך הניטור ביחידות ביה"ח הוא צעד נוסף לקידום המובילות בתחום רפואת הלב ואנו בפני התחדשות נוספות כמו מערכות ניווט לטיפול בגידולים ונגעים בריאות ובבטן, מערכות דימות נוספות כמו MRI ומכשיר PET CT, בתחום הרפואה המולקולרית המותאמת אישית ועוד. בשנתיים הקרובות בית החולים ימשיך לעבור שדרוג משמעותי בטכנולוגיות מובילות ואנו גאים בכך". מסכם מנהל כרמל ד"ר אבי גולדברג

רפואה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד