י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
בעל כורחו

איש האופוזיציה שנחטף הפך לתועמלן בשירות המשטר

באופוזיציה בבלארוס מאמינים כי רומן פרוטסביץ שהורד ממטוס על ידי כוחות הביטחון באמתלה של פצצה, פועל מתוך כפיה לאחר שהוכה או הופעלו עליו מנופי לחץ אחרים

איש האופוזיציה שנחטף הפך לתועמלן בשירות המשטר
רומן פרוטסביץ צילום: צילום ארגון זכויות אדם של האו"ם

רומן פרוטסביץ נחשב לאחד מפעילי האופוזיציה הבולטים ביותר בבלארוס, ופעילותו הרגיזה מאוד את הרודן אלכסנדר לוקשנקו, עד כדי כך שכשפרוטסביץ טס מפולין בה מצא מקלט יחד עם הוריו לליטא בה מרוכזים בכירי האופוזיציה האחרים, דאג לוקשנקו להנחית את המטוס באמתלה של פצצה שהוטמנה במטוס, ולהוריד את פרוטסביץ מסיפונו.

מאז, הספיק פרוטסביץ להופיע כמה פעמים בפני התקשורת בבלארוס, ובכל הפעמים הוא הכה על חטא ואמר כי הוא מצטער צער רב על כך שנהג להשמיץ את המשטר ואת המולדת, ולהכתים את שמה הטוב של בלארוס בעיני העולם. אתמול הגיעו הדברים לשיא, כשפרוטסביץ הופיע למסיבת עיתונאים נרחבת, וישב מול העיתונאים הרבים, כשלצדו ארבעה נציגים של המשטר, שניים מהם במדים צבאיים.

בדברים שאמר לעיתונאים ניסה פרוטסביץ לשכנע אותם שהוא פועל מרצון חופשי ולא מתוך כפיה. "אף אחד לא הכה אותי", אמר להם, "לא מאיימים עלי ולא עשו לי שום דבר. אני מקבל יחס מצוין ואין לי שום תלונה", הוסיף. "הסיבה שבגינה אני מופיע בפניכם היא כי הבנתי את גודל הנזק שגרמתי לארצי, לא רק למדינה ולמוסדותיה אלא גם לארץ ולעם שלי, ואני מצטער על כך צער רב. אני אשתדל לעשות כל שלאל ידי כדי לתקן את הנזק התדמיתי שעשיתי לבלארוס".

באופוזיציה מיהרו לבטל את הדברים שאמר פרוטסביץ והבהירו כי הוא פועל תחת כפייה, בין אם מדובר באיומים כנגדו באופן ישיר ובין אם איומים על מי ממכריו או ממשפחתו.

בלארוס פולין אופוזיציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד