ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
המהפך הושלם

הנציג של ליברמן הדיח את ח"כ משה גפני מראשות ועדת הכספים

חרף מחאותיו של אחמד טיבי כי "מדובר ביו"ר הכי טוב שהיה פה, לא צריך לעשות לו את זה", חבר הכנסת אלכס קושניר נכנס במקומו של גפני וימלא את תפקיד יו"ר ועדת הכספים. כעת 'לישראל ביתנו' יש שני שרים במשרד האוצר: ליברמן ועמאר, וכן קושניר בראשות ועדת הכספים

הנציג של ליברמן הדיח את ח"כ משה גפני מראשות ועדת הכספים
משה גפני בראשות וועדת הכספים צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

לא עזרו מחאותיו של חבר הכנסת אחמד טיבי שטען כי חבר הכנסת משה גפני הוא יו"ר ועדת הכספים הטוב בתולדות הכנסת, לפני זמן קצר (רביעי) נכנס לתפקיד חבר הכנסת אלכס קושניר מישראל ביתנו במקומו של גפני.

מינויו של קושניר הוא חלק מאסטרטגיה שגיבש ליברמן והיא לקחת לידיו את התפקידים המרכזיים של הכלכלה הישראלית. את תפקיד שר האוצר הוא נטל לעצמו, את תפקיד שר במשרד האוצר הוא נתן לחבר מפלגתו חבר הכנסת חמד עמאר, ואת ראשות הוועדה הפרלמנטרית האמורה לפקח על משרד האוצר ופקידיו, ועדת הכספים, הוא הועיד לחבר מפלגה חבר כנסת נוסף בשם אלכס קושניר.

במהלך הדיון הבוקר (רביעי) בוועדה המסדרת סערו הרוחות, כאשר ביקשו חברי הקואליציה להדיח כבר היום את חבר הכנסת משה גפני מראשות הוועדה, למרות שמדובר בוועדה זמנית עדיין. מהלך שאכן צלח בידם בסופו של דבר, וברוב של 17 מול 13 הוכרע כי אלכס קושניר הופך ליו"ר הוועדה החשובה.

במהלך הדיון הסוער תקף חבר הכנסת אחמד טיבי מהרשימה המשותפת את ההחלטה להדיח את גפני כבר עכשיו "מדובר ביו"ר הכי טוב שהיה פה, לא צריך לעשות לו את זה" טען טיבי, אך תאוות השררה והדורסנות של הקואליציה של האחים והמוסלמים העבירה אותם על דעתם.

התנהלות זהה התרחשה במהלך הדיון עת נציג 'יש עתיד' בוועדה שניהל בתחילה את הדיון הוציא בתוך זמן קצר את מרבית הח"כים של האופוזיציה: אופיר כץ, מיקי זוהר, פינדרוס, קרעי, יעקב אשר, יעקב מרגי, אורית סטרוק, שמחה רוטמן, אתי עטיה. חברי הכנסת מצדם התלוננו על כך שהוא פשוט השתולל על כולם בלי סיבה.

טופורובסקי מנגד האשים אותם בביזוי הדיון: "חברי האופוזיציה ממשיכים בהרגלם לבזות דיונים. אחר הצגת הצעקות בדיון השבעת הממשלה בכנסת, הם המשיכו היום את משחק הצעקות שלהם גם בדיוני הוועדה המסדרת לקביעת מועד להצהרת נשיא המדינה הנכנס, הרצוג, בפני הכנסת".

חבר הכנסת יעקב אשר חברו של היו"ר המודח לסיעה הוסיף ותקף: "זה חסר תקדים שמחליפים יושב ראש ועדה של וועדה זמנית כשבימים הקרובים יוקמו הועדות הקבועות. מה הבהילות להחליף יושב ראש של ועדת הכספים שגם בשבועיים האחרונים שהוא ידע שהם סוף קדנציה, הגיע לפה יום יום כדי להעביר חוקים, לא לחרדים ולא לימנים, להעביר חוקים חברתיים על הפיצויים לבעלי עסקים, אתם הייתם בדיונים האלו, קצת כבוד לאדם שניהל את הדברים ביושר, נכון הוא חרדי, לכן לא מגיע לא כבוד?!".

"אתם קואליציה, הגעתם לשלטון, הכל בסדר, אני אגב די נהנה להיות בטריבונה באופוזיציה, מי שלא יודע להיות באופוזיציה לא ידע בחיים להיות קואליציה, אבל אני רוצה רק דבר אחד, קצת אינטגריטי, קצת כבוד, יושב ראש הכנסת שלכם יגיד לכם האם כשהוא היה מרכז האופוזיציה משה גפני היה יושב ראש ראוי או לא, האם הוא דאג לכולם או לא. בגלל שהוא חרדי חייבים להדיח אותו?!" הוסיף אשר

לסיכום אמר: "ניהלתי את ועדת החוקה בשנה פוליטית קשה, מאות דיונים ועשרות חוקים, חברי האופוזיציה לא היו פראיירים ועשו הרבה בלאגן, רק פעם אחת הוצאתי חבר כנסת מהדיון והחזרתי אותו אחרי 4 דקות. תפנימו: אנחנו אופוזיציה, אם לא הבנתם את זה היום - תבינו את זה עוד יומיים".

וועדת הכספים אלכס קושניר משה גפני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד