י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
צביעות צרופה

ארבל תקף: מרצ התעלמו מהעתירה של עצמם ונכנסו. צפו

חוק יסוד ממשלת החילופין יוצר מנגנון שמתוכה כל אחד מראשי הממשלה אוחז בגרונו של השני כראוי להסכם בעולם התחתון, כתבו אנשי מרצ בעתירתם לבג"צ, העתירה עדיין תלויה ועומדת והם כבר ישובים סביב שולחן ממשלת החילופים | כך מבזים את בית המשפט "תתעשתו" קרא ח"כ משה ארבל

ארבל תקף: מרצ התעלמו מהעתירה של עצמם ונכנסו. צפו
משה ארבל צילום: פלאש90

בפתח דבריו מעל דוכן המליאה בירך ארבל את היו"ר החדש מיקי לוי: "מכובדי היו"ר ברכות מי ייתן שיצוק באמת לתפקיד הזה משמעות כבוד והדר לבית החשוב הזה שהוא הבית של כולנו, חברי חברי הכנסת כבוד השרים".

לאחר הפתיחה המנומסת, עבר ארבל לתקוף את אנשי 'מרצ' וציטט מתוך מסמך משפטי שהוגש לבית המשפט העליון בשבתו כבג"ץ, שכך נכתב בו: "התיקון לחוק היסוד מביא לשינוי משמעותי במשטר במדינת ישראל, במקום ממשלה שבראשה עומד ראש ממשלה אחד, התיקון יוצר ממשלה דו ראשית שבה כל אחד מהשרים וסגני השרים הוא במירכאות נאמנו של או בעל זיקה - בלשונו הנקייה של התיקון לחוק היסוד - של אחד מן השניים".

"חוק יסוד ממשלת החילופים יוצר מנגנון שמתוכה כל אחד מראשי הממשלה אוחז בגרונו של השני כראוי להסכם בעולם התחתון ולא לחוקתה של מדינה דמוקרטית", כתבו מרצ בעתירתם.

"את המילים הללו כתבה סיעת מרצ בעתירה שהגישה לבית המשפט העליון בשבתו כבג"צ כנגד חוק ממשלת חילופים" תקף ארבל, וחידד כי מדובר ב-"עתירה שעדיין תלויה ועומדת ועדין לא הוכרעה והנה 'אופס' התחלף השלטון, וחברי וחברות מרצ יושבים להם סביב שולחן ממשלת החילופים ולמדו אותנו דוגמא קלאסית למשמעות של ביזוי בית המשפט".

"כך מבזים את בית המשפט העליון של מדינת ישראל, רוממות הדמוקרטיה בגרונם ורוממות שלטון החוק בגרונם, ומעשיהם הם מעשי ביזוי בית המשפט" תקף ארבל, וחידד: "מרצ הדגימה איך בג"צ מהווה את מפלטו של הפוליטיקאי שהפסיד בבית המחוקקים".

"ביזיתם את בית המשפט וביזיתם את הכנסת, אפילו לא טרחתם דקה לפני ההשבעה לבוא ולבקש למשוך את העתירה, כאשר זה משרת הפוזיציה וכאשר זה משרת את האינטרס הצר, האינטרס הציבורי הולך ונעלם שלטון החוק נעלם ונכחד ולכן אני באמת באמת קורא לכם חברי בממשלה המאוד מאד משונה הזו, תתעשתו", סיכם ארבל.

משה ארבל מרצ צביעות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד