י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
ממצלמות האבטחה

צפו: נחשף תיעוד חדש מאסון הרכבל באיטליה

היום מתפרסם תיעוד חדש שממחיש עוד יותר מה התרחש באסון הרכבל הקשה באיטליה בו נספו 14 בני אדם ובתוכם חמישה ישראלים בני משפחה אחת | צפו

צפו: נחשף תיעוד חדש מאסון הרכבל באיטליה
זירת אסון הרכבל באיטליה צילום: vigili dal fuoco

ערוץ הטלוויזיה Tg3 האיטלקי, פרסם תיעוד בלעדי ממצלמות האבטחה מאסון הרכבל באיטליה בו נהרגו 14 בני אדם, כולל חמישה ישראלים בני משפחה אחת.

בתיעוד שעדיין לא פורסם עד היום, נראה הרכבל בו נהרגו 14 בני אדם באיטליה, נופל על הרצפה לאחר שעף מהתחנה שלו לכיוון הירידה, בתיעוד נראה הרכבל מגיע לנקודה בה הוא צריך לעצור, אך נתקע בעוצמה בשער הירידה ועף חזרה לכיוון המדרון ומתנתק לקראת הסוף ומתגלגל עד שנעצר.

כזכור כפי שדווח ב"בחדרי חרדים", אסון הרכבל של סטרזה-מוטרונה אירע ב-23 במאי השנה, כשבמהלך נסיעה שגרתית, נקרע הכבל המושך את קרון הרכבל שנסע מן העיירה סטרזה לפסגת הר מוטרונה, בצפון איטליה. בעלי אתר הרכבל שבו נהרגו 14 נוסעים, ביניהם חמישה ישראלים, צפוי להיות מואשם יחד עם שניים אחרים בהשבתת מערכת הבלימה, שאם היתה פועלת, הייתה מצילה את חייהם של הנספים. הוא עומד בפני גזר דין של 30 שנות מאסר.

הניצול היחיד איתן בירן בן ה-5, ששרד את האסון בסטרזה-מוטרונה שבצפון איטליה, בו נהרגו הוריו ובני משפחתו, הוריו היו, עמית בירן וטל פלג-בירן, זוג ישראלים שלמדו ועבדו באיטליה, הם התגוררו בפאביה (צפון איטליה) ובנם תום בירן בן השנתיים.

בנוסף, באסון הקשה נהרגו גם ברברה ויצחק כהן, תושבי תל אביב, הסבא וסבתא של טל, אשר הגיעו למילאנו ב-19.5.21, לביקור הנכדה והנינים.

הרכבל שקרס הסיע תיירים ומקומיים מהעיירה סטרזה, על גדות אגם מאג'ורה, לפסגת ההר מוטרונה – בגובה 1,400 מטר מעל פני הים. יצוין כי זהו לא האסון הראשון במקום, לפני 20 שנה נתקעו במקום 40 תיירים, שם האירוע נגמר בחילוצם על ידי כוחות ההצלה. ולפני מספר שנים היה המקום סגור לרגל שיפוצים. כעת, לאחר שנת קורונה, מתמודד המקום כאמור עם האסון הנוראי

 

אסון הרכבל באיטליה איטליה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד