י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
נשאל על נבלני

פסגת ביידן-פוטין: בלאגן ודחיפות בוילה השוויצרית

הדיווחים מהפסגה של נשיא ארה"ב ונשיא רוסיה שמתקיימת בוילה פסטורלית בשוויץ מספרים על משחקי כוחות ודחיפות מצד שני הצדדים | פוטין נשאל על נבלני והתעלם

פסגת ביידן-פוטין: בלאגן ודחיפות בוילה השוויצרית
פסגת פוטין ביידן בשוויץ צילום: הקרמלין הרוסי

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן מקיים כעת (רביעי) פסגה עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. שני המנהיגים מסכימים שהמצב בין המעצמות נמצא ב"נקודת שפל" במערכת היחסים בין ארה"ב לרוסיה.

הנשיאים יושבים בוילה שוויצרית מהמאה ה-18, הממוקמת לצד אגם במרכז פארק דה לה גרנז' בז'נבה. הנשיא האמריקני שוחח עם פוטין בעבר, בשנת 2016.

על פי דיווחים מהמקום, הכאוס בחוץ התחיל מחוץ לחדר עם "10 דקות של משחקי דחיפות" בין ארה"ב לרוסיה, בין העיתונאים למשלחות הרוסיות, כשכל צד מנסה להיכנס ראשון. לבסוף כתבים אמריקאים נכנסו ראשונים.

ביידן הנהן בראשו בזמן שהעיתונאים צעקו שאלות, כולל האם שני המנהיגים יכולים לסמוך זה על זה, אבל הבית הלבן הודיע כי ביידן הנהן בראשו "כן" בכללי, אבל לא ענה ספציפית לשאלה.

כתב אחר שאל את פוטין אם הוא חושש ממנהיג האופוזיציה הרוסי הכלוא אלכסיי נבלני ומה יעשה אם תתאפשר לאוקראינה להצטרף לנאט"ו. פוטין לא השיב לשאלה.

"הרבה דחיפות - זה היה אגרסיבי ביותר", אמר כתב טלוויזיה מרשת ABC האמריקני. "אנשי הביטחון הרוסיים דחפו אותנו כשניסינו לנסות להישאר בחדר, בסופו של דבר הם דחפו אותנו החוצה מהדלת".

נשיא שוויץ, גיא פרמלין, איחל לביידן ולפוטין "פגישה פורייה" שכאמור מתקיימת בשוויץ: "בשם ממשלת שוויץ, ברצוני לקבל את פניכם בז'נבה, עיר השלום", אמר פרמלין, תוך שהוא מקבל את פניהם בווילה שם מתקיימת הפגישה.

"זהו כבוד ותענוג לשוויץ לארח אתכם כאן לפסגה זו, לקדם דיאלוג והבנה הדדית", הוסיף. "אני מאחל לשניכם פגישה פורייה לטובת שתי המדינות והעולם".

ולדימיר פוטין ג'ו ביידן שוויץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד