י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מבוכה לקואליציה

בהיעדר רוב - החוק הקריטי לא עלה להצבעה

חוק איחוד משפחות הגיע היום אל שולחן הוועדה המסדרת, אך שם נוכחו חברי הקואליציה לגלות כי במציאות העניינים יגעים יותר, ואין להם את הרוב הנדרש לאשר את הארכת החוק החשוב | מיקי זוהר "שהציבור יקיא אותם ויחזיר אותנו להנהגת המדינה"

בהיעדר רוב - החוק הקריטי לא עלה להצבעה
הוועדה המסדרת צילום: דני שם-טוב, דוברות הכנסת

חוק האזרחות הקרוי גם חוק איחוד משפחות, בימים כתיקונן היה זוכה להארכה מידית על ידי ממשלת ימין, ואף ממשלת מרכז, מדובר בחוק המונע את איחוד משפחות של הערביים והמסתננים, כש-2 תביעות מהשמאל נגד חוקיותו נדחו על הסף.

בעוד כמה שבועות יפוג תוקף החוק, ועל כן נדרשת הממשלה החדשה להאריך אותו, אך בעידן בו גורמי שמאל קיצוניים הם חלק מהממשלה, הכול הופך להיות מסובך במיוחד. בקואליציית הכלאיים נעלו את ישיבת הוועדה המסדרת ללא צבעה על החוק, על מנת להימנע ממבוכה מאי השגת רוב להצבעה.

העובדה כי לא היה רוב בממשלה שחלק מראשיה הצהירו כי הממשלה תקדם את מדיניות הימין, היוותה הזדמנות ליו"ר מפלגת הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' לצאת בתגובה נוספת (וארוכה, כהרגלו), "אני רואה שמתחיל קמפיין מאורגן, מתוזמן וצבוע של מפלגת שמאלה על הראש שלנו בעניין חוק איחוד משפחות. אז נעשה סדר" הבהיר סמוטריץ', והסביר: "חודשים אנחנו צועקים שלהקים ממשלה שנשענת על אויבי ישראל תומכי טרור זה אסון למדינה היהודית, ושקואליציה כזו לא תוכל לשמור על האינטרסים החיוניים של מדינת ישראל ותפגע בהם".

"בנט בשל תאוות שלטון ונקם חסרת אחריות ובלתי נשלטת הסביר שאפשר "לשים הכול בצד", ו"לא פרנסה לא מעניין", טרפד בידיים ובמכוון הקמת ממשלת ימין שהייתה בהישג יד, פרץ כל קו אדום ערכי ודמוקרטי, וחבר לשמאל הקיצוני ולתומכי הטרור כדי לכפות את עצמו על אזרחי ישראל כראש מנהלה עם שישה מנדטים", הוסיף סמוטריץ' לתקוף: "עכשיו, כדרכו, הוא מריץ ספינים ומניפולציות ומגלגל עיניים ואחריות על האופוזיציה".

עם זאת הבהיר סמוטריץ': "יש לנו אחריות אדירה על הכתפיים לעם ישראל ולמדינת ישראל. האחריות הזו מחייבת אותנו בראש ובראשונה לחשוף את השקר ולצרוב תודעתית את האיום הקיומי שבהישענות על תומכי טרור כדי למנוע שגיאה נוראה כזו בעתיד, ‏להפיל את הממשלה הרעה הזו ולהקים במקומה ממשלה ציונית טובה לישראל".

"זה לא "יצר שלטון", ובכלל, השאיפה שלנו להחזיר את הימין לשלטון אינה מילה מגונה" הוסיף יו"ר הציונות הדתית, והבהיר: "זו משימתנו. השלטון הוא אמצעי לקידום ערכים ומדיניות טובה לישראל, ואת זה תעשה רק ממשלת ימין של המחנה הלאומי".

לסיכום הבהיר: "האופוזיציה טרם החליטה כיצד לנהוג בעניין, אבל דבר אחד צריך להיות ברור: בהקמת ממשלת שמאל קיצונית עם תומכי טרור, בנט ושותפיו פגעו ופוגעים בביטחון ישראל וברוב היהודי בה. האחריות לכך היא עליהם ועליהם בלבד. האחריות שלנו היא להראות להם כמה שיותר מהר את הדלת החוצה מהמערכת הפוליטית".

בליכוד הוציאו הודעה לאחר אי השגת הרוב: "בגלל ההרכב ההזוי של הממשלה החלשה של בנט היא לא מצליחה, כבר ביום השלישי לקיומה, להעביר הארכה של חוק איחוד משפחות כדי למנוע התאזרחות של מאות אלפי פלסטינים ומסתננים בלתי חוקיים - דבר שיחסל את המדינה היהודית. זו עוד סיבה לכך שאנו ושותפינו לימין האמיתי נעשה הכול כדי להפיל את הממשלה המסוכנת הזאת בהזדמנות הראשונה".

בנוסף דווח כי מיקי זוהר התנה את תמיכת האופוזיציה בהחלטת הממשלה רק בתנאי של הסדר ההתיישבות הצעירה: "אם לא נקבל בתמורה את הסדרת ההתיישבות, שהציבור יקיא אותם ויחזיר אותנו להנהגת המדינה".

איחוד משפחות חוק אזרחות קואליציה במשבר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד