י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
החיסונים יוקדמו?

מדאיג: בן 12 נפטר במפתיע מנגיף נשימתי

נער מגבעתיים נפטר היום בבית החולים שיבא אחרי שהתאשפז ביום שני בעקבות הידבקותו בנגיף נשימתי שבד"כ מופיע עם תסמינים קלים בלבד | במשרד הבריאות שוקלים להקדים את החיסון

מדאיג: בן 12 נפטר במפתיע מנגיף נשימתי
מתנדבי מד"א מפנים חולה קורונה צילום: פלאש 90

עוד לא התאוששנו מנגיף הקורונה וכבר נגיף חדש מטריד את המערכת הרפואית בישראל. היום (רביעי) דווח כי בן 12 מגבעתיים הגיע לבית החולים שיבא בתל השומר לפני מספר ימים לאחר שנדבק בנגיף נשימתי, והיום הודיעו בבית החולים על פטירתו.

לפי גורמים רפואיים מדובר בנגיף שעיקר ההדבקה שלו היא בעונת החורף וגם אז, לרוב הוא גורם לסימפטומים קלים בלבד, אך כאמור הנער בן ה-12 נפטר ממנו והנסיבות כעת נחקרות.

במערכת הבריאות אמרו כבר לפני מספר ימים כי הם מודאגים מהעלייה המטרידה בילדים שנדבקים בנגיפים שונים וממלאים את מחלקות האשפוז לילדים עד אפס מקום. על פי דוח נגיפי הנשימה של משרד הבריאות, מאז תחילת חודש מאי חלה עלייה משמעותית באשפוז במחלקות הילדים. כמעט 70% אחוזים מהדגימות שנלקחו מהסובלים מדלקת ריאות - נמצאו חיוביות לנגיפי נשימה.

בשל העלייה המדאיגה במגיפים נשימתיים, הכתבת יולן כהן מפרסמת ב-n12 כי משרד הבריאות צפוי לערוך מחר (חמישי) דיון אם להקדים את מתן החיסון לילדים נגד וירוס נשימתי. החיסון לנגיף ממנו נפטר הנער נקרא חיסון RSV והוא ניתן בדרך כלל בחורף לפגים, תינוקות וילדים עם מחלות רקע.

פרופ' דוד גרינברג, יושב ראש חטיבת הילדים ומנהל היחידה למחלות זיהומיות ילדים בסורוקה סיפר על ההתמודדות עם העלייה החריגה באשפוז ילדים: "המחלקות אצלנו מלאות עם תפוסה של מאה אחוזים ומעלה. הילדים שמאושפזים סובלים מכל מיני מחלות זיהומיות - רובן מחלות דרכי נשימה. אחרי שהקורונה ירדה, הופיעו וירוסים אחרים שחלקם היו מדוכאים בתקופת הקורונה כמו RSV ו-HMPV ונגיפים אחרים ממשפחת הקורונה. כעת בולטים אצלנו במחלקות וירוסים כמו 'רינו' ו'אדנו'. זו ודאי לא התקופה האופיינית להופעתם בשנה, לאחר שבתקופת הקורונה חלה ירידה דרמטית".

נגיף דלקת ראות קורונה בית חולים שיבא תל השומר ילד נפטר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד