י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
יתנו, יקבלו

משבר ראשון בקואליציה: האופוזיציה מציעה תנאי לסיוע

בעקבות הקושי להשיג רוב בקואליציה לחוק האסור לאיחוד משפחות פלסטיניות וערביות, באופוזיציה מתנים את תמיכתם בחוק - בתמורה לתמיכת הקואליציה בהסדרת ההתיישבות הצעירה | יו"ר סיעת 'הליכוד': "נשמח לשתף פעולה לטובת המדינה"

משבר ראשון בקואליציה: האופוזיציה מציעה תנאי לסיוע
בנט במליאה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שלושה ימים לאחר שממשלתם הושבעה, היום (רביעי) צצים קשיים ראשונים בקואליציה החדשה, שעלולים להביא להפסדם במליאה לאופוזיציה. האחרונים הציעו הצעה שתמורתה יסייעו לקואליציה לצלוח את המשבר.

הקושי הוא השגת רוב להצעת החוק לאיסור איחוד משפחות, המקפיא נתינת אזרחות לפלסטינים שרוצים אותה כדי להתאחד עם משפחתם, שלה יש אזרחות ישראלית.

מי שככל הנראה יתנגדו לחוק הם ארבעת חברי מפלגת 'רע"מ', מה שאומר שלקואליציה אין רוב להעביר את החוק בעצמה - והיא תצטרך לשם העברתו את עזרת האופוזיציה, שרובה ימנית ובעד החוק.

אלא שבאופוזיציה לא רוצים לעשות חיים קלים לקואליציה, והערב יו"ר סיעת 'הליכוד' מיקי זוהר התנה את תמיכתם בחוק, בתמיכת הקואליציה בחוק להסדרת ההתיישבות הצעירה, אחת מהבטחות הבחירות של ראש הממשלה נפתלי בנט שמפלגות השמאל שבקואליציה מתנגדות לו.

זוהר כתב: "נתמוך בהארכת החוק למניעת זכות השיבה (חוק איחוד משפחות) בתמורה לתמיכה בחוק שלנו להסדרת ההתיישבות הצעירה. נשמח לשתף פעולה לטובת המדינה, ישראל לפני הכל".

בקואליציה מתכוונים שלא להסכים להצעתו של זוהר, שכן תמיכה בחוק להסדרת ההתיישבות הצעירה לא תעבור "חלק בגרון" למרבית החברים, ואם יובא להצבעה, הוא עלול להביא למשבר גדול יותר.

ממשלת בנט לפיד מיקי זוהר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד