י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"ממשלה מפונצ'רת"

החוק שמצית קרב בין הימין שבפנים לימין שבחוץ

בעקבות הקשיים בקואליציה לגיוס רוב להעברת החוק האוסר איחוד משפחות פלסטיניות, עימותים נרשמים בין חברי הימין בקואליציה לבין הימין שבאופוזיציה: "האינטרס הפוליטי לפני אחריות לאומית. שיחקתם אותה" | גם זוהר ושקד התעמתו: "הקמתם ממשלה בלי טיפת אחריות"

החוק שמצית קרב בין הימין שבפנים לימין שבחוץ
בנימין נתניהו/נפתלי בנט צילום: אוליביה פיטוסי/יונתן זינדל, פלאש 90

לאור הקושי בקואליציה להשיג רוב להעברת החוק האוסר על איחוד משפחות פלסטיניות, באופוזיציה לא מתכוונים להושיט ידם בכדי לצלוח את המשבר הראשון, זאת בכדי להמשיך ולערער את מצבה של ממשלת השינוי.

בעקבות כך, בכירת 'ימינה' שרת הפנים איילת שקד הודיעה כי תעלה את הצעת חוק האזרחות בכל זאת: "‏בשבוע הבא אעלה להצבעה את חוק האזרחות. אני לא מעלה על דעתי שהאופוזיציה תפגע בביטחון המדינה בשם משחקים פוליטיים", כתבה שקד והוסיפה, "אני בטוחה שהם יגלו את הבגרות הנדרשת ויתמכו בחוק".

לדבריה, "אין לי ספק שראש האופוזיציה יקיים את דבריו שבענייני ביטחון ישראל 'אין אופוזיציה ואין קואליציה, בעניין הזה כולנו בחזית אחת'". כך כתבה בטוויטר.

אולם, יו"ר סיעת הליכוד מיקי זוהר מיהר להגיב לה וכתב, "‎הקמתם ממשלה מסוכנת בלי טיפת אחריות שמורכבת מאלו המתנגדים לישראל כמדינה יהודית. כיבוי השריפות שאתם הבערתם, הוא לא חלק מהמטרות שלנו", כך זוהר.

גם חברת הכנסת אורית סטרוק, יו"ר סיעת 'הציונות הדתית' תקפה וכתבה: "‏מי שמקים ממשלה מפונצ'רת-מראש. שיש בה הסכמה "על 80%" אבל מסתבר שב 20% הנותרים כלולים האינטרסים הכי בסיסיים וקריטיים של מדינת ישראל - שלא יצפה מאתנו להיות הגלגל הרזרבי שלו".

לאחר ציוצה, הגיב לה חבר הכנסת ניר אורבך מ'ימינה' שכזכור התלבט ארוכות האם לתמוך בממשלת השינוי ובסוף החליט שכן, תקף את סטרוק: "אורית, אין כמו לשים את האינטרס הפוליטי לפני אחריות לאומית. שיחקתם אותה".

"‏‎‎די נו, לא באמת כתבת את זה עכשיו", הגיבו לו ב'הציונות הדתית', כשגם סטרוק עצמה שאלה בציניות: "‏כי להקים ממשלה עם הזרוע הפוליטית של האחים המוסלמים, של פורעי רמלה ולוד ועכו - זה אחריות לאומית לפני אינטרס פוליטי?".

"‏כן. אסביר לך בהזדמנות. עייפנו את הטוויטר", סיכם חבר הכנסת אורבך.

ממשלת בנט לפיד אורית סטרוק איילת שקד מיקי זוהר חוק איחוד משפחות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד