י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
קילל שוטרים

כתב אישום נגד בעל בית הקפה היהודי

בעליו היהודי של בית קפה בגלזגו שבסקוטלנד החליטו להשתמש בתצוגת חלון הראווה של החנות שלהם כדי לפרסם את דעותיהם בנושא אכיפת החוק, הבעלים כתבו סיסמאות קשות נגד שוטרים | בעל המקום נעצר 

כתב אישום נגד בעל בית הקפה היהודי
המשפט בחלון הראווה נגד השוטרים צילום: באדיבות המצלם

במשך חודשים, שקית שעליה היה מוטבע כיתוב קשה נגד המשטרה קישטה את חזית בית הקפה 'הטווס הוורוד' בעיר גלזגו שבסקוטלנד. המקום משמש מפגש לפעילים יהודים בעלי זיקה לשפת היידיש וכן לשמאל קיצוני, כולל אנרכיזם.

המקום כולל גם דגל פלסטין עם סיסמאות נגד יהודים, כמו "יהודים למען פלסטין חופשית" ופוסטר לקידום נשף רח"ל ביום כיפור, הבעלים ערך מסיבה בשנת 2019 ביום כיפור, וטענו כי הם "חוגגים שמחה עם מסורת אנרכיסטית", כפי שקובע הפוסטר.

ביום שני הגיעה משטרת גלזגו לפחות למוצר פרובוקטיבי אחד: הם החרימו את התיק והאשימו את אחד הבעלים, מורגן הולב בן ה-32, בביצוע עבירה פלילית, שתקף לחלק זה של בריטניה.

שני שוטרים לקחו את התיק עם הכיתוב הקשה, וכינו אותו ראיה, כאשר ג'ו אייזק, בעלים נוסף של "הטווס הוורוד", צילם את האירוע וכתב בטוויטר כי האירוע היה "ניסיון ברור להפחיד אותנו והוא לא יעבוד".

דובר המשטרה אמר לסוכנות הידיעות היהודית JTA כי המשטרה הגיעה לשם בעקבות תלונות של תושבים. בסרטון שצילם אייזק נראה הולב מחליף את התיק באנגלית בתיק אחר ביידיש. עם הכיתוב "למטה עם המשטרה". לשוטרים לא היה אכפת מהשקית בשפת היידיש, כנראה בגלל שהם לא הבינו מה כתוב שם. הבעלים משלבים יידיש במקום בית הקפה ורוצים שהמסעדה תהיה "מקום ללימוד יידיש", המצוידת במילונים ביידיש ומלאת ספרים ביידיש "כדי שאנשים יוכלו לתרגל את היידיש שלהם".

בית קפה סקוטלנד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד