י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
הרמטכ"ל התנצל

חיילים גרמנים הוחזרו בגלל ששרו שירי 'יום הולדת' להיטלר ימ"ש

תקרית מבישה: כוחות גרמניים הוחזרו מליטא בגלל תקרית אנטישמית, כך הודיע דובר צבא גרמניה שאף אמר "ההתנהגות שלהם הביאה בושה לכולנו" | החיילים השתכרו והיה צורך להזעיק את המשטרה הצבאית

חיילים גרמנים הוחזרו בגלל ששרו שירי 'יום הולדת' להיטלר ימ"ש
צבא גרמניה צילום: pixabay

דובר צבא גרמניה דיווח כי כשלושים חיילים גרמנים הוחזרו משירות צבאי בליטא, והם עומדים בפני פיטורים מיידיים. החיילים היו בליטא כחלק ממשימת נאט"ו, המספקת הגנה לליטא, לטביה ואסטוניה, בשל החשש מרוסיה.

ה'דר שפיגל' הגרמני סיפר כי כמה חיילים גרמנים השתכרו כל כך חזק בבית מלון עד שהיה צריך להזמין משטרה צבאית. בחקירות נוספות התברר כי חיילים שרו שירי יום הולדת להיטלר ימ"ש באחת ההתכנסויות שלהם.

מעבר להפרת שבועותיהם, החיילים הואשמו כי הם עברו על החוק של "שימוש בסמלים גזעניים ואנטישמים והפגינו התנהגות קיצונית", על פי הדובר, החיילים הוחזרו לגרמניה היום (חמישי). "התנהגות כזו היא לא רק בלתי מנומסת, אלא מביאה בושה על כולנו", אמר הדובר.

על פי הדיווח בגרמניה, רמטכ"ל צבא גרמניה התנצל בפני עמיתו הליטאי.

מקרים רבים של קיצוניות בצבא הגרמני ובקרב כוחות הביטחון הובאו לידיעת ראשי הצבא בשנים האחרונות, בזמן שהממשלה נאבקת באיומים ואלימות של ימניים קיצוניים. כריסטוף גראם, ראש שירותי המודיעין של גרמניה אמר "המטרה שלנו היא לא רק להוציא קיצונים מהצבא הגרמני, אלא גם אנשים חסרי נאמנות לחוקה" הוא ייחס את העלייה במספרים לחקירה מוגברת של המודיעין.

בשנה שעברה שירות הביון הצבאי בגרמניה (MAD) מסר כי הוא חוקר 550 חיילים החשודים בקיצוניות ימנית. ביצוע הצדעת מועל יד נאצית, ושימוש בסמלים נאצים אחרים אינם חוקיים בגרמניה.

ליטא גרמניה אדולף היטלר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד