י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
עולה להתקפה

סמוטריץ' נגד בנט: "בפוליגרף, החשמל בישראל היה נופל"

בריאיון שיפורסם מחר יושב ראש הציונות הדתית סמוטריץ' יוצא להתקפה. "היו כבר טיוטות הסכמים מוכנות לממשלת ימין". "אם התפיסה היא 'גם ביבי עשה' - אז בנט הוא ביבי מעלי אקספרס?"

סמוטריץ' נגד בנט: "בפוליגרף, החשמל בישראל היה נופל"
נפתלי בנט/בצלאל סמוטריץ צילום: יונתן זינדל/אוליבר פיטוסי, פלאש 90

בצלאל סמוטריץ' זועם על החברים מ"ימינה" שהפנו עורף, מבטיח להיות הבורג המרכזי באופוזיציה שתתיש את הממשלה החדשה עד להפלתה, וגם מגלה כמה קרובים היינו לממשלת ימין, שלטענתו - בנט סיכל.

בראיון שערך עמו הכתב הפוליטי יהודה שלזינגר ויפורסם במלואו מחר בסוף השבוע, מספר סמוטריץ' כי: "תקשיב טוב למה שאני אומר לך: היו טיוטות הסכמים שהוחלפו כבר כדי להקים ממשלת ימין, אלו היו קונסטרוקציות מסובכות, אבל אפשריות. אני אומר לך באחריות: היו לפחות שלוש קונסטלציות להקמת ממשלת ימין, ובנט שמע עליהן, הכיר אותן - ולקח את המידע כדי לטרפד הקמת ממשלת ימין".

על הודעת בנט במהלך המלחמה, שלפיה ממשלת השינוי ירדה מהפרק, מספר סמוטריץ': "האמנתי לו לכמה ימים, אבל אני הראשון שתפס שזה שקר. קיבלתי אינדיקציות שהיועץ שלו חזר לנהל משא ומתן, ואז ראיתי איך כל הצירים שהתקדמו להרכבת ממשלת ימין קרסו. הוא הרס את אופציית ממשלת הימין כי רצה להיות ראש ממשלה. זה כמו אחד שרוצח את אבא שלו ומבקש לרשת אותו".

לדברי סמוטריץ': "כל התפיסה שאומרת 'גם ביבי עשה' זה גן ילדים. אז מה הטענה פה? אם כל מה שבנט עושה 'גם ביבי עשה' אז מה הם אומרים, שבנט הוא בעצם ביבי מעלי אקספרס?! אם זה ככה, תן לי את ביבי המקורי".

סמוטריץ' הוסיף: "היה ברור לבנט שכדי להחליף את נתניהו הוא חייב לחבור לשמאל וללכת יחד עם יאיר לפיד, כל קמפיין ה'לא פרנסה - לא מעניין' נועד בשביל האפשרות ללכת עם השמאל, למצוא מכנה משותף איתם, שאפשר להסכים עליו. הרי בסופו של דבר, הוא לא לקח אף תיק כלכלי".

סמוטריץ' התייחס לדבריו של ח"כ אורבך שסיפר שההופעה של אביב גפן עם אברהם פריד גרמה לו להבין שאחדות בין דתיים לחילונים אפשרית ואמר כי: "נו באמת, זה טיעון של מדריך בבני עקיבא בקומזיץ. מי שחושב שהממשלה היא הופעה בבריכת הסולטן, שיחזור להיות מדריך בקומזיצים. כך לא נראית חשיבה פוליטית שמבינה את כובד האחריות והמשקל בשאלות הרות הגורל שעל הפרק".

בצלאל סמוטריץ' הציונות הדתית נפתלי בנט ישראל היום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד