י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
חופש דת מוחלט

בית הכנסת בגטו היהודי בטהראן שופץ לתפארת

בעוד בישראל נאבקים במטרות הגרעין של איראן ועושים כל מאמץ אפשרי לסכל את התחמשותה המואצת, החיים היהודיים במדינה המוסלמית מתנהלים בכבוד ועל מי מנוחות | רק בימים האחרונים הושלם שיפוץ בית הכנסת בגטו היהודי עודלא ג׳אן בטהראן | צפו בתיעוד מהמקום

בית הכנסת בגטו היהודי בטהראן שופץ לתפארת
בית הכנסת בגטו היהודי בטהראן צילום: באדיבות המצלם

בעוד העולם גועש ורועש סביב תוכנית הגרעין של איראן, ארה"ב וישראל ומדינות אירופה מנסות להביא לפיתרון, הקהילות היהודיות באיראן מתנהלות תחת חופש דת מוחלט עם הגנה של השלטונות.

בימים האחרונים הושלם שיפוץ בית הכנסת בגטו היהודי עודלא ג׳אן בטהראן - איראן, בית הכנסת הוא עתיק מאד והיה חייב לעבור שיפוץ בשל מצבו, לאחר השיפוץ המקום נראה כאילו נלקח מהאגדות, בית הכנסת נראה מרהיב ביופיו.

בשבועות האחרונים לאחר שנגיף הקורונה נמצא תחת שליטה באיראן, הקהילות היהודיות החלו לחגוג חתונות, אמנם עדיין תחת מגבלות, רבה הראשי של איראן הרב יהודה גראמי פרסם בחשבונות המדיה החברתית שלו מספר אירועים מרגשים, חתונות, בריתות, רק לפני כחודש שופץ לתפארת מקווה הטהרה בטהראן, הרב גראמי משמש בין היתר גם כמוהל בבריתות באיראן.

היהודים המקומיים חיים בצורה חופשית לחלוטין, יהודי איראן בטוחים יותר מיהודים שמתגוררים בטוניס, בשנים האחרונות עם כל המתיחות בין איראן למעצמות המערב, המתח אצל היהודים לא הורגש.

הרב כתב בעבר, כי "ליהודים במדינה יש ביטחון אישי גבוה, האוכלוסייה הערבית לא עוינת את היהודים, אנחנו לא מרגישים מאוימים בדרך כלשהי, ולשכננו המוסלמים יש כבוד רב כלפינו".

יהדות איראן היא אחת הקהילות היהודיות העתיקות ביותר בעולם, ועל פי המסורת הגיעו אליה בגלות שלאחר חורבן בית המקדש הראשון. לפני המהפכה האיראנית ב-1979 חיו במדינה כ-80 אלף יהודים, אולם לאחר השתלטות האייתולות עזבו רובם המוחלט את המדינה לטובת ישראל וארה"ב.

כיום, על פי ההערכות, מתגוררים כ-15,000 יהודים באיראן, רובם המוחלט בערים המרכזיות במדינה, ובהם שיראז וטהרן. שם נמצאת הקהילה היהודית הגדולה ביותר בארצות ערב.

איראן הרב יהודה גראמי שיפוץ בית כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד