ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
כל הנייעס מאחורי הקלעים

לייבל'ה: השר החרדי לשעבר שביקש את הרכב של הח"כ

לאיזו שמחה טס ח"כ דרעי מש"ס? מה התרחש בחלופת הרכבים בכנסת, ואת הרכב של מי רצה ליצמן לעצמו ומה הוא קיבל בסוף? ומי השר לשעבר שמצחצח את נעליו לבדו? לייבל'ה במהדורת סוף השבוע בצל השבעת ממשלת השינוי וראש הממשלה שלא יודע לאיית ליז'ענסק

לייבל'ה: השר החרדי לשעבר שביקש את הרכב של הח"כ
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

השבוע התחיל רע מבחינת לייבל'ה שלא חש בטוב עם השבעת הממשלה השינוי החדשה, אף שלייבל'ה התאמץ להימנע בצפייה באירועי היום הנורא, הוא נמשך לכך וצלח זאת בכוחותיו האחרונים, רק כדי לגלות שראש הממשלה החדש בנט גילה לראשונה הרבי מליז'ניק זיע"א.

לייבל'ה כעס מאוד, שכן לא יכול להיות בעולם שראש ממשלה ששם על דגלו את המאבק בקורונה, לא יודע שיש יהודים שרצו לנסוע בכ"א אדר לליז'ענסק, הרי לביבי זה לא היה קורה, הוא יודע מתי צריך לסגור את השמים בליז'ענסק, בקרעסטיר, במעז'יבוז ובאומן, ואם בנט לא יודע שיש כזה דבר ר' מיילך מליז'ענסק, אלא שיש רק ליז'ניק, זו בעיה גדולה מאוד.

לייבל'ה גם טוען כי במסגרת המופעים שראו החכי"ם של ימינה, בנט היה צריך להגיד כי מדובר בכלל בשיר 'אדרבה' של אברהם פריד ובזה היה חוסך את הביזיון שעשה לצדיק.

אבל מה כל זה חשוב לעומת החיים עצמם, ועל כך בחשיפה בפרסום ראשון ללייבל'ה. השרים שעברו לכהן כח"כים פשוטים באופוזיציה מנסים לכל הפחות להסתדר על רכב נורמלי. אם לא לשכת ענק עם צוות מורחב של עוזרים - לפחות כלי תחבורה שפוי.

כך גם השר לשעבר יעקב ליצמן שאנשיו מיהרו לאתר עבורו רכב חליפי מצי הכנסת, אחרי שהחזירו את השברולט הממשלתית ביום השבעת הממשלה החדשה. עוזרי השר שמו עיניהם על רכבו המשפחתי של ח"כ לשעבר יעקב טסלר מאשדוד, שבאותו יום עזב את הכנסת. כזכור, טסלר כיהן בכנסת האחרונה כח"כ נורבגי, ומששב ליצמן לכנסת, טסלר מצא את עצמו בחוץ.

ללייבל'ה נודע שעוזרו של ליצמן הרים טלפון לקצין הרכב בכנסת וביקש לבדוק האם יוכל לקבל את הרכב של טסלר. אחרי בדיקה קצרה השיב קצין הכנסת בלקוניות, של אחד שלא יודע עד כמה נפיץ המשפט שיצא לו מהפה: "סליחה מכבוד הרב ליצמן, אבל הרכב של טסלר נתפס כבר על ידי הרב פרוש".

וכך, אחרי שליצמן החזיר את הרכב וביקש לקבל את הרכב של טסלר שגם הוא החזיר את רכבו, התברר לו שאנשיו של פרוש שגם הם החזירו את הרכב הממשלתי ששימש אותו כסגן השר, תפסו לו רגע קודם. מישהו אמר מאבק הצירים באגודת ישראל?

אם דאגתם, לייבל'ה מעדכן כי ליצמן לא נשאר בלי רכב, והוא קיבל את רכבו של עיסוואי פרי'ג ממרצ שקודם כבר לשר בממשלה החדשה.

ומי שלא אכפת לו בכלל איזה רכב יהיה לו באופוזיציה אבל מיהר להמריא לניו יורק הוא השר אריה דרעי, (אה סליחה, השר לשעבר, לייבל'ה עוד לא התרגל, מעניין מה יעשו בעיתון 'הדרך'?) לייבל'ה ראה את ח"כ דרעי ממריא בלילה שבין שלישי לרביעי בכדי להשתתף בשמחתו של הנגיד ר' יוסל טאבק שחיתן את בתו בשעה טובה. דרעי וטאבאק חברים טובים ולאחר שטאבק ערך שבע ברכות לבת של אריה כעת הגיע הכרת הטוב והשר נסע לשמחה, אמנם לא לחתונה אבל שבע ברכות הוא הספיק ולחזור מיד לארץ בשביל ההצבעות. 

במטוס ראה לייבל'ה את שלום וגשל המפיק המוזיקלי הנודע, שנע בלעה"ר על ציר נתב"ג - ברוקלין כל הזמן, כעת לאחר שהחרדים באופוזיציה ייאלץ להסתפק בפחות תקציבים להופעות. 

בחתונה עצמה של טאבק ראה לייבל'ה מפגשים שונים בין אנשי רוח. למשל ראש ישיבת לייקווד הגר"מ קוטלר שסידר קידושין, פגש שם את הגבאי הגדול לבית סאטמר הרה"ח ר' משה גאבע פרידמן.

כמו כן הנגיד הלייקוודאי ר' אלימלך נצפה במקום בפסגה משולשת יחד עם אב"ד סיגוט שהוא בנו חביבו של הרבי מסאטמר, לצד הגר"ב סולובייצ'יק ראש ישיבת 'תורת זאב' ומבכירי ראשי הישיבות של 'דגל התורה'.

מי שעוד נצפה בחתונה, היה הגאון רבי צבי ויספיש שכבר שנים רבות לא דרך שמו בעולם התורה כמו בעבר, הוא נפגש עם הראש ישיבה הרב פאיירסטון.

גם הנגיד לואי שיינר זכה לקרבה יתירה מראש ישיבת חברון הרב יוסף חברוני וממקורבו שלמה קרלנשטיין.   

ובחזרה לגבעת רם, לייבל'ה חד עין כידוע, מבין ריסי עיניו ראה את מי שבאמת מחזיק בתואר השר לשעבר הלוא הוא איש העסקים אריאל אטיאס שנצפה כשהוא מכבד את עצמו וצחצח את נעליו באדיקות.

אפרופו השר לשעבר, השבוע לייבל'ה התרגש מהתפילה של נציגי התנועה להלן ש"ס בציון מרן הגר"ע יוסף זצ"ל, נשיא מועצת חכמי התורה. אמממה שכל חברי הכנסת הגיעו עם כובע מלבד משפטן הצמרת משה ארבל שהגיע ללא מגבעת והוא בכבודו בעצמו מכהן כרב בית הכנסת 'בית אליהו' בפתח תקווה. לייבל'ה ששאל את משה האם שכח את הכובע באוטובוס? נענה בצורה חיובית.

בכנסת ראה לייבל'ה מבעד לח"כ אייכלר והעיתונאי שמש, את הכתב הפוליטי ישכר זלמנוביץ שבלעה"ר עד 120 חגג השבוע יומולדת 20. זלמנוביץ נראה מקבל ביום ההשבעה את הצעיר נועם כץ ומעודד אותו כי גם הוא התחיל צעיר.

ומיד לאחר שהבוס סיים את השנ"צ השבוע, התפנה היועץ הקרוב של סגן השר פרוש שניאור רוזן לבצע את הקנייה השבועית בשערי רווחה כבר ביום רביעי, לשאלת לייבל'ה מה קרה שהקדמת, השיב רוזן: ככה זה שהבוס שלך לא ישן אף פעם ובדיוק ביום רביעי מצאתי זמן.

מי שריגש את המוני המתנדבים החרדים בשירות האזרחי שמקדשים שם שמים ותורמים יום יום לחברה הישראלית בלי לשנות שמם, לבושם ולשונם, היה עורך 'בקהילה' שלמה קוק שהנחה את הכינוס בטוב טעם ודעת. מי שהתרגש מקוק באופן מיוחד היה הרב הראשי הגר"ד לאו שחיבק את קוק בהערצה גדולה. 

במסגרת היארצייט של ג' תמוז, רבים וטובים טסו להטמין פ"נ בציון בקווינס, בין הטסים היה ניתן לראות את עורך עיתון 'המבשר' בנימין ליפקין, בעל מחבר ספרים רבים כשהוא פגש במטוס את שניאור ובר בכובעו החדש עורך 'מרכז העניינים' שנכנס רק כעת לתפקידו ובא לסייע במחשב של הסופר ליפקין.

בשכונת בורו פארק בברוקלין נצפה השבוע הרב יצחק רוזנגרטן מי שהיה נהגו המסור של מרן הגראי"ל שטיינמן זצ"ל עשרות בשנים. הרב רוזנגרטן נצפה ללא מסכה כיאה וכראוי לאחר סיום הקורונה.

כוננות נרשמה גם בחנויות הבעקיטשעס ומלבושי הכבוד בבורו פארק: יקיר המדור לשעבר שרגא ניימן, שכבר שנים שלא הופיע בלייבל'ה, נצפה השבוע חורש את חניות מלבושי הכבוד לכבוד שבת קודש, לאורך ולרוחב. תושבי ירושלים מחכים כבר השבת לראות במה יתחדש ויפתיע הפעם איש ירושלים. 

ועדיין בניו יורק, הנגיד הרב משה שמואל זופניק נצפה יחד עם הסאנטור טד קרוז לקראת הבחירות הסוערות בניו יורק. 

את איש העסקים יצחק וויינהויז מניו יורק, ראה לייבל'ה מתברך ומתייעץ במעונו של האדמו"ר מנאראל מזקני האדמו"רים בדרונו. וויינהויז קיבל את מה שרצה והמשיך ליעד הבא.  

ומי שיודע מה קורה ב'פיקדלי' של ליל שישי היה מדבר אחרת, לייבל'ה אחרי סטייק מוצלח פגש ברגע של נחת את כל סוגי הכיפות, אנשי העסקים שרוליק לינדר וארל'ה גוטליב נפגשו בפיקדלי עם המומחה לבנקאות הסרוג אסף קלופשטוק. 

מאוחר יותר בליל שישי, לייבל'ה הגיע לאכול ממטעמי השבת במעדנייה של בני ברק בה' הידיעה אצל מוישי גבריאלוב התותח, שכל סלט וכל דבר בחנות פשוט ללקק את האצבעות. בחנות פגש את המאסטרו והמנצח יואלי דיקמן לצד השדרן יוסי אייזנטל שסועדים כהכנה לקראת השבת. 

מתנדבי 'איחוד הצלה' חגגו השבוע יום הולדת לסמנכ"ל התותח לייזר היימן, החגיגה בשילוב שבע ברכות לנהג המסור שוקי רובינסון. 

מנכ"ל חברת צ'רידי שי צ׳רבינסקי לא נשאר אדיש בתחילת השבוע לתאריך החבד"י ג' תמוז וניצל את הישיבה השבועית בראשותו לדברי חיזוק, ׳לחיים׳ והתוועדות. לייבל'ה ציפה לשמוע מצ׳רבינסקי כמה מילים גם על הממשלה החדשה ומקורבו גדעון סער והתאכזב בשם מנהלי הקמפיינים כשהמנכ"ל החליט להישאר באווירת ג' תמוז בלבד.

ולפינת המזל טובים השבועית

ברכת מזל טוב לרב אריה קנייבסקי נכדו ונאמן ביתו הקרוב של שר התורה הגר"ח קנייבסקי, לרגל שמחת בר המצווה לבנו שתתקיים ביום ראשון הקרוב באולמי 'אחוזת וגשל' בבני ברק.

ברכת מזל טוב חמה ולבבית משגר לייבל'ה לשר לשירותי דת היוצא יעקב אביטן, לרגל שמחת אירוסי בתו בשעה טובה.

ברכת מזל טוב לחיים מאיר ויזל חבר מועצת עיריית מודיעין עילית ומנכ"ל מוסדות בעיר, לרגל שמחת נישואי בתו ביום ראשון הקרוב באולמי ארמונות פרידמן.

ברכת מזל טוב לשר העסקנים הרה"ח ר' אפרים שטרן יו"ר ממלכת החסד של הארגון עונג שבת ויו"ט, לרגל שמחת נישואי בנו הצעיר החתן החשוב יענקי. העלייה לתורה בשבת בבית המדרש סאטמאר ברחוב יואל בירושלים. שמחת החתונה בשבוע הבא בהשתתפות אורחים רבים מחו"ל.

ברכת מזל טוב לר' אברהם ישעיה קלפנר משב"ק האדמו"ר מנדבורנה לרגל הולדת הנכד, בן לחתנו יחיאל אפל.

ברכת מזל טוב למתתיהו חשין הקונסול החרדי, לרגל שמחת נישואי בתו בשעה טובה ומוצלחת. 

ברכת מזל טוב לאלקנה ויסנשטרן יו"ר דגל התורה וחבר מועצת העיר קרית אתא, לרגל שמחת בר המצווה לבנו בשעה טובה. לשמחה הגיע יעקב פרץ ראש העיר הוותיק והבלתי מנוצח של העיר.

ברכת מזל טוב לפרשן הפוליטי מאיר ברגר מעיתון 'המבשר' לרגל שמחת אירוסי הבת השנייה בשעה טובה ומוצלחת. לייבל'ה מאחל שיזכה לראות עוד מברגר ב'המבשר' נקודתיים שאירס עוד ילד לאחר שכזכור כבר חיתן בת אחת בתקופת הקורונה.

ברכת מזל טוב לעסקן הנודע לבית באבוב הרב דוד אריה הכהן (דודי) רוט לרגל שמחת בתו בשעה טובה.

ברכת מזל טוב למשה טריטל יו"ר מכון הגומל, לרגל שמחת נישואי בתו השבוע בשעה טובה ומוצלחת. 

בחתונה לבנו של רב בית כנסת 'גבעת ליובאוויטש' הרב שמעון גופין משפיע בישיבת 'תומכי תמימים' המרכזית בלוד שהתקיימה בכפר חב"ד השתתפו המונים. החתן הינו נכדו של המשפיע המפורסם הרב החשוב שניאור זלמן גופין.

קרדיט: עדכוני חב"ד

ברכת מזל טוב למוסיקאי ונגן הקלרינט דוד קליגר לרגל שמחת הולדת הבת בשעה טובה.

ברכת מזל טוב לבעל מנגן משה כהן לרגל שמחת נישואי בתו ביום שני הקרוב באולמי רויאל ב"ב.

ואפרופו לידות, מזל טוב לקלידן מוישי אוסטרליץ לרגל שמחת הולדת התאומות בשעה טובה.

ברכת מזל טוב לאיש הפרסום אברמי קליגר לרגל שמחת הולדת בנו בשעה טובה. 

ברכת מזל טוב לעמרם ויספיש המו"ל של עיתון 'שחרית' לרגל שמחת בר המצווה לבנו.

ברכת מזל טוב ליוסף סטל מנהל מחלקת גני ילדים בעיריית בני ברק, לרגל שמחה הולדת הנכד. 

ולפני סיום, רב הכותל והמקומות הקדושים הרב רבינוביץ וח"כ יריב לוין מרכז האופוזיציה, נצפו בברית לבנו של נתן נוישטט מרחובות הידוע כפעיל מרכזי בליכוד.

ולסיום, ברכת מזל טוב לצלם קובי כץ ממודיעין עילית ולא רק לרגל שמחת הולדת בנו בשעה טובה ומוצלחת.  

לייבל'ה רכילות חרדית יעקב ליצמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד