כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
מנסים לגייס קולות

גנץ פונה לעזרה מנתניהו - בליכוד קוראים לו לצאת מהממשלה

בעוד הם מנסים לגייס את הרוב מתוכם, בקואליציה מבינים כי ככל הנראה יצטרכו את עזרת האופוזיציה להעברת החוק האוסר למשפחות פלסטיניות להתאחד - ושר הביטחון אף פנה לנתניהו וביקש את תמיכתו: "לפעול באחריות" | בתגובה, ב'ליכוד' קוראים לו לצאת מהממשלה

גנץ פונה לעזרה מנתניהו - בליכוד קוראים לו לצאת מהממשלה
בנימין נתניהו ובני גנץ במליאה צילום: דוברות הכנסת

בעוד מנסור עבאס טוען כי לא יצטרכו את האופוזיציה במהלך כהונתה של הממשלה, היום (חמישי) בקואליציית השינוי מנסים בכל זאת להשיג את תמיכת האחרונים, ולהעביר את החוק המונע איחוד משפחות פלסטיניות.

מי שקרא במפתיע לשותפו לשעבר לתמוך בחוק, הוא בני גנץ, שר הביטחון וסגן ראש הממשלה, שהוציא הודעה לתקשורת, בה הוא קורא ליו"ר האופוזיציה לתמוך במהלך, ולשים את ביטחון ישראל לפני הפוליטיקה.

גנץ פנה לנתניהו בנוגע לחוק איחוד המשפחות: "יש לשים את הביטחון מעל לכל שיקול פוליטי. מדובר בחוק הכרחי לשמירה על ביטחון המדינה ואופיה היהודי והדמוקרטי, וכי יש לשים את השיקול הביטחוני מעל לכל שיקול פוליטי", פנה יו"ר 'כחול לבן לראש הממשלה לשעבר. "גם ברגעים קשים פוליטית שמנו את ישראל לפני הכל".

"מצפה גם מהקואליציה לפעול באחריות להעברת הצעת החוק", הוסיף גנץ, שהנחה גם את יו"ר סיעתו איתן גינזבורג לפעול מול יו"ר הקואליציה עידית סילמן, לגיוס מלא של כלל המרכיבים הציוניים.

בתגובה לקריאתו, במפלגתו של נתניהו תקפו את גנץ וקראו לו לצאת מהממשלה: "מי שביטחון ישראל חשוב לו לא מקים ממשלה עם רע"מ. מי שביטחון ישראל חשוב לו עושה מעשה ויוצא מהממשלה הזאת מייד".

יצוין כי היום (חמישי) התכנסה ישיבת סיעת 'הליכוד', ובה נתניהו ביקש לשמוע את דעתם של חברי הכנסת, כשהאחרונים הבהירו כי הם יצביעו נגד החוק, למרות שמדובר בהפלתו.

אתמול יו"ר סיעת 'הליכוד' מיקי זוהר התנה את תמיכתם בחוק, בתמיכת הקואליציה בחוק להסדרת ההתיישבות הצעירה, אחת מהבטחות הבחירות של ראש הממשלה נפתלי בנט שמפלגות השמאל שבקואליציה מתנגדות לו.

זוהר כתב: "נתמוך בהארכת החוק למניעת זכות השיבה (חוק איחוד משפחות) בתמורה לתמיכה בחוק שלנו להסדרת ההתיישבות הצעירה. נשמח לשתף פעולה לטובת המדינה, ישראל לפני הכל".

אך בקואליציה לא צפויים לתמוך בדיל, ואיילת שקד, שרת הפנים ובכירת 'ימינה', הודיעה כי תעלה את ההצעה: ‏"בשבוע הבא אעלה להצבעה את חוק האזרחות. אני לא מעלה על דעתי שהאופוזיציה תפגע בביטחון המדינה בשם משחקים פוליטיים".

"אני בטוחה שהם יגלו את הבגרות הנדרשת ויתמכו בחוק. אין לי ספק שראש האופוזיציה יקיים את דבריו שבענייני ביטחון ישראל 'אין אופוזיציה ואין קואליציה, בעניין הזה כולנו בחזית אחת'", כתבה.

בני גנץ בנימין נתניהו חוק איחוד משפחות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד