ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
ימריא או יתחמק?

ההזמנה לביקור שתסבך את בנט עם המעצמה החזקה

בטוויטר הרשמי של לשכת ראש הממשלה דווח כי נשיא אוקראינה הזמין את בנט לסיור במדינתו, באוקראינה מספרים כי ההזמנה כוללת גם השתתפות בפורום שהנשיא מארגן תחת השם 'הפלטפורמה של קרים'

ההזמנה לביקור שתסבך את בנט עם המעצמה החזקה
נפתלי בנט בטלפון צילום: אריאל זנדברג

נפתלי בנט נכנס באופן רשמי בתחילת השבוע ללשכת ראש הממשלה, על פי התיעודים והפרסומים השונים הוא מקבל שיחות טלפון ממנהיגי העולם השונים המתקשרים לברכו לרגל כניסתו לתפקיד, בין שלל הטלפונים דומה כי הוא מסתבך במתיחות הגדולה בין אוקראינה ורוסיה.

בחשבון הטוויטר הרשמי של לשכת ראש ממשלת ישראל נכתב: "ראש הממשלה, נפתלי בנט, שוחח הערב בטלפון עם נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, אשר בירך את ראש הממשלה לרגל כניסתו לתפקיד".

"הנשיא זלנסקי הזמין את רה"מ בנט לבקר באוקראינה לרגל פתיחת האנדרטה בבאבי יאר בספטמבר הקרוב. רה"מ הודה לנשיא אוקראינה והזמינו להגיע לביקור בישראל ולפתוח את מרכז החדשנות האוקראיני בירושלים. המנהיגים סיכמו לקדם ולהגביר את שיתופי הפעולה בין שתי המדינות, בדגש על שיתופי פעולה טכנולוגיים" סיכמו בלשכה את הודעתם.

במקביל דווח בטוויטר של 'כאן 11' ‏כי על פי פרסומים שונים באוקראינה הזמנת הנשיא זלנסקי את רה"מ בנט לביקור בספטמבר הקרוב במדינה כוללת גם הזמנה להשתתף בפורום שהנשיא מארגן תחת השם "הפלטפורמה של קרים".

מדובר בפורום שנועד לעורר מודעות לאפשרות של כיבוש רוסי של חצי האי. הדבר צפוי כמובן לעורר מתיחות מול רוסיה.

יצוין, כי רק הבוקר דווח באתר Jerusalem post כי בנט קיבל מכתב ברכה מנשיא רוסיה ולדימיר פוטין לפני השיחה עם ביידן, ואנשי התקשורת של בנט תכננו לפרסמו לציבור מיד לאחר תרגומו.

אך הצוות הדיפלומטי של משרד ראש הממשלה עצר אותם, לא רק בגלל שהם אלו המוסמכים לפרסם אותו על פי החוק, אלא גם כי הם ידעו שהשיחה של ביידן בדרך ואמרו שזו צריכה להיות ההצהרה הראשונה שתישלח לעיתונות, כדי להדגיש את היחסים ההדוקים בין ארה"ב לישראל. זה מה שקרה בסופו של דבר, למורת רוחם של הרוסים.

בנוסף לכך יש לציין שעד חודש ספטמבר במונחים ישראליים הכל יכול לקרות, ייתכן ונמצא את עצמנו בתאריך ההוא בתוך מערכת בחירות כשיאיר לפיד ראש ממשלה כפי שמחייב ההסכם הקואליציוני או שמא בכלל ממשלת ימין חלופית שתוקם בתוך הכנסת הנוכחית.

אוקראינה רוסיה נפתלי בנט חצי האי קרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד