ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
מתי הגיעה המשטרה

תושב לוד משחזר: "ניסו לשסף את גרוני באמצעות סכין יפני"

יהודי תושב לוד שעבד בגינון במרכז העיר, הותקף בידי שני ערבים שאיימו עליו כי "ירצחו אותו", היכו אותו וניסו לשסף את גרונו באמצעות סכין יפני. התושב הזעיק את המשטרה, אך ניידת הגיעה רק כעבור חצי שעה, במהלכה שב והותקף | לא ידוע על מעצר חשודים | עורך הדין בלייכר: "תקיפה אנטישמית חמורה לאור יום"

תושב לוד משחזר: "ניסו לשסף את גרוני באמצעות סכין יפני"
מתניה טויסיג, פלאש 90

נסיון רצח על רקע לאומני בעיר לוד. נ', יהודי תושב לוד שעבד בגינון במרכז העיר הותקף על ידי שני ערבים שאיימו עליו כי "ירצחו אותו", דקרו אותו באמצעות סכין וניסו לשסף את גרונו. במשך שעה ארוכה נאבק נ' במחבלים בידיים חשופות, והציל בכך את חייו.

האירוע התרחש לפני מבצע 'שומר החומות', עת עבד נ' עם חברו בהתקנת דשא סינטטי ברחוב סטרומה בעיר. שני ערבים ניגשו אל נ' ואיימו עליו כי "ירצחו אותו". כשניסה נ' להבין את סיבת האיום, תקפו הערבים את נ' וחברו באמצעות כלי העבודה שהחזיקו וניסו לדקרם באמצעות סכין.

נ' נאבק בתוקפים והצליח להרחיקם ממנו. כשהתרחקו התוקפים, חייג נ' במיידי למשטרה וביקש שישלחו בדחיפות ניידת למקום, אך השוטרים התעכבו מלהגיע. לאחר כרבע שעה וטרם הגעת המשטרה, שבו התוקפים למקום חמושים בסכין וחגורה, שלראשה מחובר מתכת, והחלו לתקוף בשנית את נ'.

במהלך התקיפה ניסה אחד התוקפים לשסף את גרונו של נ' באמצעות סכין יפני, אך בנס נעילת הסכין לא עבדה והסכין פצעה את נ' בעורף בסמוך לצוואר. נ' נאבק בשנית עם התוקפים, ולאחר כמה דקות הצליח להודפם מעליו. או אז התרחקו התוקפים והחלו לרגום את נ' וחברו באמצעות סלעים. אחד הסלעים פגע ברגלו של נ' ושבר את רגלו.

רק אחרי שעה ארוכה ולאחר שהתוקפים נמלטו, הגיע כוח משטרה למקום שגבה עדות מנ' וחברו. מאז האירוע סובל נ' מכאבים עזים ברגלו ונזקק לניתוחים מעת לעת. חרף הזמן שחלף, לא דווח עד כה על חשודים שנעצרו או על כתבי אישום שהוגשו.

במכתב בהול ששיגר עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו שמסייע לנפגעי עבירה על רקע לאומני, דרש בלייכר ממשטרת לוד לעצור במיידי את התוקפים ולמצות עמם את הדין "מדובר באירוע של תקיפה חמורה ופציעת אדם רק בשל היותו יהודי. אירוע זה הקדים במספר ימים את אירועי הפרעות המרכזיים בלוד, איך אין ספק שהוא חלק מגל האנטישמיות הגואה. יש לעשות כל שאפשר בכדי לעצור את התוקפים ולמצות איתם את הדין עד תום".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "מיד לאחר קבלת הדיווח על האירוע נפתחה חקירה שעודנה מתנהלת בימים אלה ומטבע הדברים לא נפרט אודותיה. בניגוד לנטען כ-8 דקות לאחר קבלת הדיווח במוקד הגיעה ניידת למקום".

עוד הוסיפה המשטרה בתגובתה: "משטרת ישראל תמשיך לחקור את המקרה במקצועיות וביסודיות תוך הפעלה מגוון פעולות על מנת להגיע לחקר האמת ולמצות את הדין עם החשודים".

לוד מהומות משטרת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד