ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
בני ברק כמרקחה

הלם באגודת ישראל: זייפו מכתב כדי להכות בשלומי אמונים

סאגת מוסדות חב"ד בבני ברק שברה שיא נוסף: גורמים בעיר זייפו חתימות של עסקני חב"ד במכתב שנשלח לראש העיר אברהם רובינשטיין, ונועד לפגוע ציבורית, בו ובסיעת שלומי אמונים בעיר. זאת, אחרי מאבק של חנוך זייברט נגד ראש העיר ומוסדות חב"ד

הלם באגודת ישראל: זייפו מכתב כדי להכות בשלומי אמונים
חנוך זייברט צילום: דוד כהן, פלאש 90

סאגת מוסדות חב"ד בבני ברק שברה היום (חמישי) שיא נוסף כאשר גורמים מסוימים בעיר זייפו חתימות של עסקני חב"ד במכתב שנשלח לראש העיר אברהם רובינשטיין, ונועד לפגוע ציבורית, בו ובסיעת שלומי אמונים בעיר.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי מספר אנשים אשר שמותיהם הופיעו ברשימת החתימות על מכתב שנותן גיבוי לממלא מקום ר"ע בני ברק ויו"ר ועדת המשנה לתכנון ולבנייה בעיר, חנוך זייברט – כלל לא חתמו על המכתב. לטענת גורמים המעורבים בפרטי הפרשייה, זייברט מתנגד להקמת מבנים לטובת מוסדות לבנות חב"ד בבני ברק, והוא גם תקף את ראש העיר, אברהם רובינשטיין, שכן תמך בפתיחת סמינר לבנות חב"ד ולאחרונה אף תמך בהקמת בית ספר יסודי חדש לבנות חב"ד.

הבוקר פורסם בעיתון 'המבשר' מכתב של נציגי קהילת חב"ד בעיר, בו הם הביעו תמיכה והכרת הטוב לראש העיר אברהם רובינשטיין. מספר שעות לאחר מכן הגיע שליח למסור מכתב לרובינשטיין, בו נכתב כי עסקני חב"ד יהיו מיוצגים על ידי יוסף צבי פילמר, שלטענת אותם גורמים, נחשב כמקורב לזייברט.

במכתב הותקף הרל"ש של ראש העיר גודי סילמן: "לדאבון הלב, בתקופה האחרונה נעשו צעדים שלא הועילו ואף גרעו מטובת קהילתנו על-ידי שיתוף פעולה עם אדם פרטי שאינו מייצג את קהילתנו כלל וכלל. הנזק המהדהד שנגרם לנו מכך הוא עמוק ומשמעותי, הן כלפי פנים והן כלפי חוץ (דוגמה לדבר: במתן אפשרות לייסד מוסד חינוכי חדש - חפצה העירייה להיטיב עם קהילת חב"ד, ולא לדאוג לאינטרסים הפרטיים של אדם עצמאי המייצג את עצמו בלבד!)".

"לכן מוגשת אפוא אל כבודו בקשתנו הברורה: כל הנושאים הכרוכים בקהילת חב"ד בעירנו – ללא יוצא מן הכלל - ייעשו מצד העירייה בסדר מסודר, באמצעות הועד הנבחר ובראשו הרב מרא דאתרא דקהילתנו שליט"א, וזאת על-מנת לשמור על הסדר הנכון והמתאים ביותר לטובת קהילת חב"ד המפוארת בעיר. בא-כוחו של הועד מעתה ואילך הוא רב הפעלים הר"ר יוסף צבי פילמר שליט"א, אשר מונה על ידינו להיות המזכיר והמייצג של קהילת. חב"ד ומוסדותיה מול עיריית בני ברק ומול כל הגורמים השונים".

אבל בדיקת 'בחדרי חרדים' העלתה כי מספר עסקני חב"ד ששמותיהם היו חתומים על המכתב, כלל לא ידעו על קיומו ועל תוכנו.

בעירייה טוענים כי "זייברט דואג רק לקהילות המשתייכות או מקורבות לסיעה המרכזית. הוא מנסה למזער הישגים לקהילות אשר מיוצגות על ידי סיעת שלומי אמונים. הוא מתנגד לביסוס מוסדות לקהילות פחות בולטות בעיר כדי לא להביא להצפה של פניות דומות מצד קהילות נוספות. לכן הוא התנגד לבניית הסמינר של חב"ד. וגם לאחרונה לבניית בית הספר היסודי החדש של חב"ד".

"אך כאשר ראה כי רובנישטיין מצליח לבסס את קהילת חב"ד הוא תקף את ראש העיר בכינוס עם מספר הורים, וטען כי ראש העיר לא באמת מנסה לעזור להם, אלא מעוניין להעניק חלק משטחי ההקצאה של חב"ד לקהילות אחרות בעיר".

בעקבות דבריו של זייברט נגד רובינשטיין, שלח רל"ש ראה"ע גודי סילמן מכתב חריף, בו הוא גולל את כל הסיפור מראשיתו ועד סופו ואף טען כי מי שנלחם כל העת בקהילת חב"ד הוא לא אחר מאשר נציג הסיעה המרכזית, חנוך זייברט.

במכתב כתב סילמן: "לכבוד מ"מ ראש העיר, ידידי, הרב חנוך זייברט. נדהמתי לשמוע את המתקפה הקשה שלך אמש בכינוס הורים לתלמידות בית ספר 'עטרת חיה', שם הופעת ובחרת להשתלח כנגד העיריה בה הינך מכהן. לצערי הרב, הדברים היו רחוקים מהאמת (בלשון נקיה ומאופקת) רצופים באי דיוקים ובעיקר היוו סילוף מוחלט של העובדות והמציאות לה אתה מודע היטב מתוקף תפקידך".

למען הסדר הטוב, אזכירך את העובדות כהווייתן, מהן בחרת להתעלם: בקדנציה הנוכחית שתחת הנהגתו של ראש העיר הרב אברהם רובינשטיין, במסגרת יישום קו המדיניות האחיד שהנהיג, קרי, דאגה לכלל הקהילות והחוגים בעיר ללא הבדל, ראש העיר קיבל החלטה להקים סמינר עבר בנות קהילת חב"ד בעיר, לפי בקשת רבני הקהילה. כך, הוקם לראשונה 'תיכון' חב"די בבני ברק לטובת המעוניינים לשלוח את בנותיהם למוסד חינוכי זה. כאשר הוחלט להקים את הסמינר המדובר, הופעלו על ראש העיר וצוותו לחצים כבירים בכדי לסכל את הקמת התיכון של חב"ד בבני ברק, הלחצים הופעלו מטעמך בשיתוף פעולה עם מספר דמויות (בעלי עניין) בחב"ד בני ברק שאיימו שאם לא תינתן להם השליטה המלאה בניהול המוסד, הם ייצאו למלחמה נגד התיכון, מה שלבסוף אירע...".

במקביל, אתה וצוותך ניסיתם למנוע את הקמת התיכון כאשר התבטאת 'שאינך מעוניין באוכלוסיית בנות חב"ד בבני ברק'. כפי הנראה, את המלחמה ניהלת מתוך חשש שחסידויות נוספות ילחצו עליך בבוא העת להקים סמינרים נוספים. בהגיע העת, כאשר נפתח התיכון בהצלחה מרובה בס"ד, חרף המאבקים, החילות לפתע להצהיר שמעולם לא התנגדת... אם זיכרונך בוגד בך, תוכל להיעזר בעדותו של הרה"ח ר' בנימין קופרמן שיחי' מרבני חב"ד שהיה מעורב רבות בהקמת המוסד החינוכי ומשמש כיום כאחד מחברי הוועד הרוחני של התיכון, אשר זוכר את המלחמה העקובה שנוהלה ע"י "גורמים חיצוניים"-שאינם מ'דגל התורה'... על מנת לסכל את הקמת תיכון חב"ד".

לכל ידוע שדווקא בשנתיים וחצי האחרונות הוקמו לטובתם של חסידי חב"ד מוסדות חדשים תוך השקעה של סכומי עתק, לרבות סכום של למעלה ממיליון ₪ שהושקע - כבר בשלב זה - לצורך הקמת ביה"ס הזמני. בכל אותה תקופה זה היית דווקא אתה וגורמים מטעמך שנלחמו נגד אנשי חב"ד וניסו להזיק להם בכל דרך".

בצר לי, אבקשך ליטול קורה מבין עיניך, כבר פסה הבושה ?! הלא כאשר א ת ה נלחמת בחב"ד משיקולים אישיים-פנים אגודאיים, ומעולם, עד היום, ישיבת\מוסדות חב"ד לא קיבלו את התקציבים שהיו מגיעים להם, ואלה הוסטו לטובת חסידויות המקורבות אליך. רק בקדנציה זו הושבה גזלת כבשת רש שעל ידכם לטובת חב"ד. גם ההקצאות שקהילה יקרה זו קיבלה, הייתה רק בקדנציה זו ולאחר שזכו להתעלמות ממושכת מצידך בכל כהונתך, איני מבין מהיכן התעוזה להתייצב במצח נחושה תוך הפרחת שקרים וסיסמאות נבובות מתוך מטרה פסולה להשתלט (פוליטית) על קהילה, לה הנחלת קשיים וסבל במשך שנים".

"לסיום אשאל: במה דאגת או פעלת למען קהילת חב"ד בכל הקדנציה שלך כראש העירייה?! על כגון זו נאמר 'עושה מעשה זמרי ומבקש שכר כפנחס'. השם הטוב יכפר בעד כל אלה, וישקיט את ניסיונות הצתת מחלוקת בקרב עדה קדושה ע"י מחרחרי ריב ומדון המבקשים ליטול לעצמם תוך מסחר בדמיהם (תרתי משמע) של קהילה יקרה זו", דברי סילמן.

חנוך זייברט חב"ד אברהם רובינשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד