ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
סאגת איחוד המשפחות

האופוזיציה מטרילה את הקואליציה בחוק חדש

לאחר שבקואליציה ביקשו מהם לעזור ולהעביר את הצעת החוק האוסרת על איחוד משפחות פלסטיניות, האופוזיציה מימין הניחה על שולחן הכנסת הצעת חוק יסוד - שכוללת את ההצעה של הקואליציה, רק באופן קבוע | יוזמי החוק לח"כים הימנים בגוש השינוי: "זה תלוי רק בכם"

האופוזיציה מטרילה את הקואליציה בחוק חדש
נפתלי בנט/בצלאל סמוטריץ צילום: יונתן זינדל/אוליבר פיטוסי, פלאש 90

בעקבות הצעת ה'חוק איחוד משפחות' של הקואליציה, ואי הצלחתם לגייס רוב בתוכם בגלל התנגדות רע"מ, הערב (חמישי) חברי גוש נתניהו מהאופוזיציה מעלים הצעת חוק נגדית, כדי להביך את הקואליציה.

הצעת החוק יסוד ההגירה לישראל, שאותה מניחים הערב חברי גוש נתניהו, תקבע לראשונה את הקווים הכללים בנוגע לכניסה לישראל, למי יהיו נתונות הסמכויות לאסור כניסה לישראל, הדרך בה ניתן יהיה לאסור כניסה לישראל.

בנוסף, היא תקבע את הדרך בה ניתן יהיה לשלול את אזרחותו של תושב ישראל או אזרח ישראלי. חברי האופוזיציה הגישו את הצעת החוק לאחר שבקואליציה מתקשים לגייס רוב להצעת החוק האוסרת לאיחוד משפחות פלסטיניות, שמאורכת מידי שנה.

בקואליציה מתקשים להשיג את הרוב להצעת החוק הזו, כיוון ש'רע"מ' מתנגדת לה וגם במפלגות השמאל מתקשות לתמוך בה, ולכן ביקשו את עזרת האופוזיציה, אלא שהם אינם מעוניינים לעזור לקואליציה.

"מפלגת ימינה התחייבו לקדם את חוק יסוד ההגירה במערכת הבחירות", אמרו יוזמי הצעת החוק. "לא ייתכן שכעת כדי לשמר קואליציה עם גורמים אנטי-ציוניים הממשלה תקדם הוראת שעה במקום להבטיח שמדיניות ההגירה הישראלית תהיה ציונית".

"חוק היסוד נותן מענה להארכה המבוקשת ואם יעבור — לא יהיה צורך בהוראת שעה. שקד מיד נסוגה לחקיקת הוראת שעה הנשחקת שוב ושוב על ידי בתי המשפט ומאפשרת 'שיבה שקטה'", הוסיפו.

עוד אמרו היוזמים: "הגיע הזמן שתחום ההגירה בישראל יוסדר באופן רציני ויסודי. הצעת החוק זוכה לתמיכה של כל מפלגות המחנה הלאומי.

"השיקול הביטחוני מחייב לקדם את חוק יסוד ההגירה. מצפים מכל גורם ציוני לתמוך ולשים את ישראל לפני כל שיקול קואליציוני. יש רוב מוחלט בכנסת לעשות את השינוי ההיסטורי — זה תלוי רק בכם", סיכמו.

בין סעיפי הצעת חוק היסוד המוצע נקבע כי אין זכאות לקבלת מעמד תושבות ארעית, תושבות קבע או אזרחות בישראל, אלא מכוח חוק; שר הפנים יקבע בתקנות, באישור ועדת הפנים, את הכללים לכניסה לישראל ואדם שאיננו אזרח או תושב ישראל לא יוכל לפנות לערכאות על מנת לקבל אישור כניסה לישראל.

עוד מוצע כי מדינת ישראל תרחיק מישראל את מי שנכנס למדינה בניגוד לחוק או ששוהה בישראל בניגוד לחוק, המדינה תעודד עזיבה של שוהים בלתי חוקיים, גם אם מסיבות שונות אין יכולת להרחיקם.

בנוסף מוצע כי מדינת ישראל מוסמכת לקבוע כי כספים, מכל מקור שהוא, המגיעים לשוהה בלתי חוקי, יוחזקו, כולם או מקצתם, בנאמנות על ידי מדינת ישראל ויינתנו לשוהה הבלתי חוקי רק לאחר שיעזוב את מדינת ישראל, וכי כנסת ישראל רשאית לקבוע בחוק מקרים בהם תישלל תושבות או אזרחות ישראלית.

על הצעת החוק חתומים חברי הכנסת שמחה רוטמן ובצלאל סמוטריץ' (הציונות הדתית), אמיר אוחנה (הליכוד), עמיחי שיקלי (ימינה), אוריאל בוסו (ש״ס), יצחק פינדרוס (יהדות התורה) וינון אזולאי (ש״ס).

בצלאל סמוטריץ' ממשלת השינוי נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד