ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
הרמטכ"ל: להיערך לחידוש הלחימה

מתיחות בדרום: חיל האוויר תוקף ברצועה; דיווח על פיצוצים עזים

ארגוני הטרור ברצועה מעבירים מסר כי הם אינם מורתעים גם לאחר התקיפות שביצע צה"ל ברצועה לפני יומיים והיום הם שיגרו שמונה בלוני תבערה לעבר יישובי העוטף וגרמו למספר שריפות. בתגובה, צה"ל תקף מספר יעדי חמאס ברצועה | הרמטכ"ל הנחה להיערך לחידוש הלחימה

מתיחות בדרום: חיל האוויר תוקף ברצועה; דיווח על פיצוצים עזים
תקיפות צה"ל ברצועה צילום: Abed Rahim Khatib/FLASH90

מטוסי חיל האוויר תקפו הערב (חמישי) יעדי טרור ברצועת עזה, בתגובה לשיגורי בלוני התבערה שנמשכו גם היום והובילו לשריפות בעוטף עזה. לפי דיווחים ברצועה, בין היתר הותקפו אתרים של ארגון חמאס בכמה מוקדים. לפי שעה לא ידוע על נפגעים.

בתוך כך, בצה"ל נערכים לחדש את הלחימה ברצועה בעקבות המשך שיגורי בלוני התבערה. הרמטכ"ל נערך גם לאפשרות שיאלץ לדחות את ביקורו המתוכנן בארצות הברית שנדחה בעקבות מבצע ‘שומר החומות'.

גורמים במערכת מעריכים כי במידה וחמאס לא ירסן את מפריחי הבלונים, לא יהיה מנוס מכניסה למערכה חדשה. הפעולה בעזה, במידה ותצא לפועל, צפויה להיות חזקה בהרבה מהתקיפות האחרונות. למרות הניסיונות לייצר הרתעה מול ארגוני הטרור ברצועה וליצור משוואה חדשה מול חמאס, טרור הבלונים שמצית את עוטף עזה ממשיך במלוא המרץ.

מדובר צה"ל נמסר כי מטוסי קרב תקפו לפני זמן קצר במרחב העיר עזה ובח'אן יונס עמדת שיגור רקטי ומתחמים צבאיים של ארגון הטרור חמאס. "התקיפה בוצעה בתגובה להמשך הפרחת בלוני התבערה לשטח ישראל", נאמר בהודעת הצבא.

הרמטכ"ל קיים מוקדם יותר הערב הערכת מצב ובה הנחה על הגברת המוכנות והערכות צה"ל למגוון תרחישים הכוללים גם את חידוש הלחימה למול המשך פעולות הטרור מרצועת עזה.

"צה"ל ימשיך להשמיד יכולות ותשתיות צבאיות של ארגון הטרור ורואה בחמאס אחראי לנעשה", נמסר מדובר צה"ל.

במהלך היממה האחרונה פרצו לפחות שמונה שריפות בעוטף עזה כתוצאה מבלוני תבערה. מכבאות והצלה מחוז דרום נמסר כי לוחמי האש פעלו בגזרת עוטף עזה בכיבוי השריפות שפורצות בעקבות שיגור בלוני התבערה והם עושים מאמצים להשגת שליטה מלאה.

"לוחמי האש אשר פועלים בסיוע כוחות נוספים של קק"ל, רט"ג, גרורי צה"ל, רבש" צים ומתנדבים והם טיפלו היום כבר ב-8 שריפות בשדות קוצים בתחום מועצה אזורית אשכול ושריפה אחת בתחום מועצה אזורית שער הנגב בשדה שלף", נמסר.

רצועת עזה חמאס חיל האוויר בלוני תבערה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד