י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הסוף לסאגה המבישה

תקציבי בתי הכנסת שוחררו למורת רוחם של נציגי יהדוה"ת

הפרשייה שהביכה את המגזר החרדי בפתח תקווה – עם הימנעות נציגי יהדוה"ת מהצבעה לטובת תקציב בתי הכנסת בסך של מיליונים רבים, ועם הגשת עתירה קנטרנית מצד ישיבת 'אור ישראל לצעירים' בדרישה לעצור את תקציבי בתי הכנסת לאחר שדרישתם, הגיעה לסיומה עם ביטול הצו ע"י ביה"מ שקיבל את עמדת העירייה ואף מתח ביקורת צולבת נגד העתירה. כזכור, הישיבה דרשה חלק מתקציב בתי הכנסת לטובת בניית ממ"דים בשטחה

תקציבי בתי הכנסת שוחררו למורת רוחם של נציגי יהדוה"ת
עיריית פתח תקווה צילום: ויקיפדיה

הסאגה שהסעירה את השכונות החרדיות בפתח תקווה הגיעה השבוע לקראת סיומה הטוב. בית המשפט קיבל את תשובת העירייה לעתירה המקניטה ששיגרה הנהלת ישיבת אור ישראל לצעירים לבית המשפט - בצירוף כתב תביעה שנשלח לכ-20 גבאי בתי כנסת בעיר שחטאם היחיד היה שביקשו כספי תמיכות מעיריית פתח תקווה.

כזכור, לפני מספר שבועות הוכו תושביה החרדים של פתח תקווה בהלם, בעת שנוכחו בנציגי יהדות התורה כשהם נמנעים מהצבעה בישיבת מועצת העיר לטובת תקציב של כ-4 מיליון ש"ח עבור עשרות בתי כנסת בעיר.

שעות לאחר מכן התבהרה התמונה לאחר שנודע כי ישיבת 'אור ישראל לצעירים' שיגרה עתירה מנהלית לבית המשפט המחוזי בדרישה לעצור באופן מיידי את העברת התקציבים לבתי הכנסת, בטענה כי בקשתם לתמיכה עבור בניית כנסת בשטחם נדחתה ע"י העירייה, זאת בשעה שעל פי כל הגורמים המקצועיים בעירייה - הבנייה בשטח הישיבה הייתה בכלל עבור ממ"דים ל-3 קומות הישיבה.

דבר זה כאמור לא מנע מנציגי יהדוה"ת לתפוס עמדה חד צדדית לטובת הישיבה הבודדת, ובישיבת מועצת העיר אף התבטא אחד הנציגים בפני חברי המועצה, כי התנגדותם באה לאור סירוב שקיבלה עמותה שביקשה לקבלת תמיכה מהעירייה.

בית המשפט שהנפיק תחילה צו לעיריית פתח תקווה והורה לה להימנע מהעברת התקציבים עד לקיום דיון בבית המשפט, קיבל היום את עמדת העירייה, וחזר בו וביטל את הצו.

בהודעה ששיגר בית המשפט נכתב: "לאחר שהתקבלו תגובות המשיבים (עיריית פתח תקווה, וחלק מגבאי בתי הכנסת), החלטתי כי אין מקום להותיר את הצו הארעי על כנו. בבקשה התמיכה שהגישה העותרת (הנהלת ישיבת אור ישראל לצעירים) אין זכר לתמיכה לצורך בניית בית כנסת. במסמכים שהוגשו לעירייה אין ראיה על השקעות לצורך בניית בית כנסת".

בהודעה נכתבה גם: "יתר על כן, יש ממש בדברי העירייה לפיהם בקשת העותרת נגועה בחוסר ניקיון כפיים. נדמה כי העותרת אינה זכאית כלל ועיקר לתמיכה. לא זו אף זו, לאור מחדלי העותרת לא היה מקום לדון בבקשת התמיכה שהגישה".

התוצאה היא שהצו הארעי בטל. העירייה יכולה לחלק את התמיכה למשיבים (בתי הכנסת) בהתאם להחלטת החלוקה". לשון הודעת בית המשפט.
כאמור אם כן, בית המשפט מתח ביקורת חריפה נגד הנהלת ישיבת 'אור ישראל לצעירים' שזכתה לגיבויים המלא של הנציגים מיהדוה"ת. נזכיר כי בתגובתם של הנציגים ושל ההנהלה בידיעה שפרסמנו לאחר ישיבת המועצה ולאחר היוודע דבר העתירה, הכחישו הללו כי ידעו שמדובר בבניית ממ"דים.

גורם בעיריית פתח תקווה ציין בשיחה ל'בחדרי חרדים', כי בתשובת העירייה לבית המשפט הובאה עדות חריגה של גורם מקצועי בכיר בעיריית פתח תקווה, בו טען כי בשיחה מקצועית שניהל עם גורם בהנהלת הישיבה, נאמר לו מפורשות כי אין להנהלה הבדל אם התמיכות יגיעו מתקציב בתי הכנסת או מתקציב החינוך... דבר שכאמור מעיד רבות על חוסר תום הלב בהגשת העתירה הקנטרנית, לדבריו.

בכך כאמור תמה הסאגה שהסעירה את המגזר ושגרמה למבוכה רבה בקרב מצביעי יהדוה"ת, שאף טענו בשעתו ל'בחדרי' כי ככל שהציבור מנסה לבנות את קשריו עם הנהלת העירייה שמצידה פועלת לסיוע ועזרה ככל שניתן, נציגי יהדוה"ת פועלים במקביל להילחם בראש העיר, ובכך להרוס את הקשרים המעולים הנטווים עם ראש העיר.

פתח תקווה תקציבים ישיבת אור ישראל יהדות התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד