ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
מתכוון לשכנע את ימינה?

זקן רבני הציונות הדתית: "לא להתייאש!" • צפו

במעמד הכנסת ספר תורה שנחגג לכבודו, התייחס הרב חיים דרוקמן, זקן רבני הציונות הדתית, לפרשת השבוע, בה מופיע ציוויו של ה' לדבר אל הסלע, למרות שאין לה נשמה - והשווה את הנאמר לשכנוע חברי 'ימינה' לפרק את ממשלת השינוי: "גם אם נדמה לך שהיהודי הוא סלע" · צפו

זקן רבני הציונות הדתית: "לא להתייאש!" • צפו
הרב חיים מאיר דרוקמן צילום: באדיבות המצלם

ברקע המשבר סביב העברת חוק האזרחות המכונה 'חוק איחוד המשפחות', הלילה (בין חמישי לשישי) נאם הרב חיים דרוקמן, זקן רבני הציונות וראש ישיבת אור עציון, במעמד הכנסת ספר תורה שנחגג לכבודו והתייחס ברמיזות למצב הפוליטי.

"בפרשה שלנו אומר הקב"ה למשה ואהרן 'ודברתם אל הסלע', איך אפשר לדבר אל הסלע?", אמר הרב ורמז כי אפשר עדיין לשכנע את חברי 'ימינה' להתנגד לממשלת השינוי, "יש נשמה לסלע! יש פנימיות, יש נשמה".

"ודאי זה אמור ביחס לכל יהודי, גם אם נדמה לך שהיהודי הוא סלע - זה יכולה להיות עטיפה חיצונית, אבל יש פנים. יש נשמה. לא להתייאש!", קרא.

הרב ציטט מהתורה פסוקים, שבו ה' אומר למשה כי אמר לאבות שאתן לזרעם את א"י, ולאחר מכן אמר: "זוהי האמת הנצחית. אין כל כוח בעולם שיכול לשנות אותה, כי כך קבע ריבונו של עולם".

"כבר מראש, כל מרש"י ודברי חז"ל, המציקים העתידים להיות מציקים לה (לארץ ישראל = י.כ), יהיו מציקים במשך הדורות, אבל בסופו של דבר לא יועיל להם כלום", הוסיף.

"בוודאי כולנו נדרשים להיות שותפים בתהליך הזה", אמר הרב דרוקמן. "ככל שלומדים יותר את תורת ארץ ישראל, ככל שמפנימים אותה יותר וכל שממלאים אותה בעם, מתקדמים לקראת הבטחה הנצחית הזאת. זה ניתן".

"גם כשנדמה שהמצב קשה, גם כשנדמה שזה לא יתכן, שיש חלקים בעם שכל כך רחוקים - שזה פשוט לא יתכן, צריך לדעת זה (ארץ ישראל = י.כ.) ניתן לכולם", סיכם.

הרב חיים דרוקמן מפלגת ימינה פרשת חוקת ממשלת בנט לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד