י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
מחריד ופוגעני

זעם באיטליה בעקבות פרסום הסרטון של נפילת הרכבל

פרסום התיעוד שבו נראים רגעי האימה של התנתקות הרכבל באיטליה מעורר סערה תקשורתית במדינה, לאור המראה הקשה שפוגע ומעצים את כאב משפחות הנספים. היו מכלי התקשורת שהודו כי טעו בשיקול הדעת והיו שהגנו על ההחלטה

זעם באיטליה בעקבות פרסום הסרטון של נפילת הרכבל
תיעוד הרכבל צילום: צילומסך

תאגיד השידור הציבורי של איטליה, ספג ביקורת חריפה בעקבות שידור צילומי מצלמות האבטחה שהודלפו לתקשורת, שבהם נראים נוסעי הרכבל, רגע לפני התאונה הקטלנית שהביאה למותם של 14 בני אדם, ביניהם חמישה בני משפחה ישראלים.

חמש משפחות היו על הרכבל בזמן ההתרסקות, שני ילדים היו בין ההרוגים. איתן בירן, הישראלי, בן ה-5 היה הניצול היחיד, כאשר הרכבל התרסק מגובה רב ב-23 במאי. איתן איבד את שני הוריו, את אחיו היחיד בן השנתיים, וכן את סבו וסבתו.

התובעים טוענים כי בלם החירום, שהיה יכול למנוע את התאונה, הושבת בכוונה בשביל רווח כלכלי. הרכבל דהר בירידה מעל 100 קמ"ש על כבל ואז צנח לקרקע והתגלגל במורד ההר.

צילומי האבטחה של רגע הנפילה פורסמו בערוץ Rai 3 האיטלקי, כשהתא מטושטש. מאז הוא פורסם מחדש באופן מלא או חלקי על ידי כמה כלי תקשורת איטלקיים אחרים, כאשר חלקם רק מטשטשים את פני הקורבנות.

התובעת אולימפיה בוסי אמרה בהודעה לעיתונות כי למרות שהחשודים בפרשה היו מודעים לקיומו של הסרטון, הם לא נמסרו לקרובי המשפחה ושידור התיעוד נאסר. לדבריה, סבלם של משפחות הקורבנות "לא יכול ואסור להחמיר עוד יותר על ידי פעולות מסוג זה".

ראש העיר המקומית מרצ'לה סברינו התייחסה גם היא ואמרה כי היא נחרדת מההחלטה לפרסם את הסרטון: "אני לא חושבת שזה מתאים לקורבנות ולבני משפחותיהם", אמרה.

ראש השידור הציבורי, מרצ'לו פואה, הגיב לטענות וביקורות ואמר: "תמיד כיבדתי את בחירות העריכה של העורכים, ותמיד נמנעתי מלהגיב עליהם בפומבי, אך כנשיא ראש השידור הציבורי, במקרה זה אני לא יכול לשתוק".

הוא אמר כי "חובה על השידור הציבורי בנסיבות כאלה, להעריך היטב את כל ההשלכות, החל מהאתיות והכבוד לקורבנות ולמשפחותיהם", הוסיף.

הסנאטורית לורה גרוויני אמרה בפוסט בפייסבוק כי שידור הסרטון "פירושו לרמוס את זכר הקורבנות ואת כאב משפחותיהם. למוות סנסציוני אין שום קשר לזכות לפרסם בעיתונות". עם זאת, עיתון 'לה סטמפה' הגן על החלטתו לפרסם את הצילומים בטענה כי הוא "חזק מ-1,000 מילים ומבהיר כיצד אם היו בלמים, הם יכלו למנוע את האסון".

יצוין כי גם בישראל היו כלי תקשורת שבחרו שלא לפרסם את התיעוד, כמו 'ערוץ 13' למשל.

אסון הרכבל באיטליה מצלמות אבטחה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד