י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"אי אפשר להתעלם מאלוקים"

המושל חתם על חוק של דקת דומיה לתפילה

מושל פלורידה, רון דה סנטיס חתם על הצעת חוק שתחייב את בתי הספר הציבוריים לקיים "דקה אחת או שתיים של שקט בתחילת כל יום בשביל להתפלל", למורים יהיה אסור להפריע לתלמידים בזמן הזה

המושל חתם על חוק של דקת דומיה לתפילה
אילוסטרציה צילום: Pixabay

המושל חתם על חוק של דקת דומיה לתפילה: "אי אפשר להתעלם מאלוקים": פלורידה תחייב את בתי הספר הציבוריים לתת דקה או שתיים בכיתות בית הספר לתלמידים כדי שיתפללו בזמן הזה בכל דרך שירצו.

"הרעיון שאתה יכול פשוט לדחוק את אלוקים מכל מוסד ולהצליח, אני מצטער, האבות המייסדים שלנו לא האמינו בזה", אמר דה סנטיס, זמן קצר לפני שחתם על החוק, מאחוריו נתלה פלקט שכתוב עליו "להגן על חירות הדת".

עם כניסת החוק לתוקף ב-1 ביולי, מנהלי בתי הספר הציבוריים יידרשו להורות למורים להנהיג דקות של שקט בכל בוקר.

החוק החדש יאסור על מורים להפריע לתלמידים שבוחרים להתפלל בדקה שתיים הללו, והתלמידים אינם רשאים להפריע לתלמידים אחרים. מורים יידרשו גם לעודד את ההורים לשוחח עם התלמידים על רגעי השקט ולהציע הצעות לילדים איך לנצל את הדקות הללו.

במהלך ועידה במרכז הקהילה היהודית במחוז מיאמי-דייד, דה סנטיס וחברי המועצה הרפובליקנים עודדו את הצעת החוק המאפשרת תפילה שקטה. "יתאפשר חופש דת, ויתאפשר לסטודנטים דקה או שתיים בתחילת יומם להתפלל" נאמר בוועידה.

במהלך הדיון ביום שני האחרון חתם גם המושל על הצעת חוק שתאפשר ל"שירותי אמבולנס של מתנדבים", או "עמותות דתיות" של מתנדבים יהודים, שמסייעות לקהילות בשכונות שלהם. "להשתמש באורות חירום בעת יציאה למקרה חירום". לדוגמא ארגון הצלה, ארגון חסד של אמת, ארגון מתעסקים, ועוד אירגוני חירום שונים.

פלורידה יהודים פלורידה חופש דת רון דה סנטיס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד