ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
מדיניות חדשה

ישראל תעביר לרשות הפלסטינית 1.2 מיליון חיסוני קורונה

ישראל תעביר לרשות הפלסטינית משלוח חיסונים שפייזר היתה אמורה להעביר לגדה בתחילת 2022. אך בישראל החליטו להקדים את העברה, מאחר והמלאי הישראלי מכיל מיליוני חיסונים, ואין חשש למחסור בשל ההעברה לפלסטינים

ישראל תעביר לרשות הפלסטינית 1.2 מיליון חיסוני קורונה
חלוקת מזון באגף הקורונה בביה"ח הפלסטיני בחברון צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90

על פי הדיווח באתר 'הארץ', ישראל תעביר לרשות הפלסטינית 1.2 מיליון חיסונים נגד קורונה של חברת פייזר, כך קבע שר הבריאות ניצן הורוביץ ממפלגת מרצ, העברת החיסונים היא הלוואה.

על פי הדיווח, החיסונים שפייזר היתה אמורה להעביר לרשות הפלסטינית בתחילת 2022, כבר יגיעו לשם בימים הקרובים, ותקבל בהמשך חיסונים שהיו אמורים להגיע לרשות פלסטינים, כדי להבטיח שלא יהיה מחסור בחיסונים בישראל.

ג'קי חורי, דיווח כי ההחלטה לתת חיסונים לרשות הפלסטינית התקבלה עוד בממשלה הקודמת, אך אף שהמהלך אושר על ידי הדרג המדיני, הוא לא קודם. עכשיו משרד ראש הממשלה צפוי להודיע באופן רשמי על ההחלטה, בתיאום עם משרדי הבריאות והביטחון.

ב-24 למאי, הרשות הפלסטינית קיבלה משלוח של 105 אלף מנות חיסון שרכשה מחברת פייזר והגיעו אליה דרך נמל התעופה בן גוריון.

עד כה קיבלה הרשות הפלסטינית קרוב ל-300 אלף מנות חיסון ממקורות שונים – רובם חיסוני אסטרה-זנקה והחיסון הסיני.

גל ברגר מ'כאן 11' דיווח, כי כרבע מיליון פלסטינים בגדה כבר קיבלו חיסון, לפחות ראשון, ובהם גם יותר ממאה אלף פועלים פלסטינים שחוסנו בידי ישראל בחיסון מודרנה.

בגדה מדווחים על כ-1,600 חולי קורונה פעילים – פחות מ-50 מהם מאושפזים במחלקות טיפול נמרץ קורונה, ו-10 מחוברים למכשירי הנשמה.

קרוב ל-2,500 פלסטינים בגדה מתו מהנגיף מאז פרוץ המגיפה. ברצועת עזה התקבלו עד היום בין 110 ל-120 אלף מנות חיסון, וכ-40 אלף איש כבר התחסנו, 60 אלף מנות חיסון ספוטניק מאיחוד האמירויות, 50 אלף מנות חיסון אסטרה-זנקה מארגון הבריאות העולמי מתוכנית קובקס, ועוד 1,000 חיסוני ספוטניק שהרשות הפלסטינית העבירה לעזה.

קורונה חיסון רשות פלסטינית פייזר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד