ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
"הקרקע איננה פרטית"

יפונו? תושבי המאחז שמאוים להתפנות מציגים מפות

בתגובה לצו התיחום שהוטל על מאחזם, תושבי המאחז החדש אביתר עותרים נגדו, וטוענים כי הקרקע לא עובדה כעשור שנים, והיא אינה קרקע פרטית - ולכן אין עילה לתביעה | תושבי המקום: "מדובר בפגם מהותי בהליך קבלת ההחלטה"

יפונו? תושבי המאחז שמאוים להתפנות מציגים מפות
מאחז אביתר צילום: שריה דיאמנט, פלאש 90

תושבי המאחז החדש אביתר הגישו אמש (חמישי) השגה נגד צו החיתום שהוטל על ישובם, זאת כשלטענתם יש כשלים בצו, ולכן צריך לבטלו.

בהשגה, שהגישו עורכי דינם ד"ר חגי ויניצקי וערן בן ארי לאלוף הפיקוד תמיר ידעי, הציגו התושבים את הכשלים המהותיים, שלטענתם, ישנם בצו התיחום ואת הסיבות החוקיות בגינן יש לבטלו.

התושבים טוענים באמצעות פענוח פוליגון בהיקף של 155 דונם, כי האדמה, שעליהם נמצא ישובם, הינה אדמת סקר ולא קרקע פרטית, תצלומים המוכיחים כי הקרקע לא עובדה ב-10 השנים האחרונות ולכן לא יכולה להיות עליה תביעה כלשהי.

יחד עם הפענוח, התושבים מצטטים פסיקת בית המשפט העליון, שלפיה "כאשר מדובר בבינוי על אדמת סקר שיש כוונה של דרג מדיני להסדיר את הבינוי אין לאכוף את צו התיחום".

"מאחר שמדובר באדמות שישנן ראיות כבדות משקל שהן אדמות סקר", כתבו בהשגה והתייחסו למכתב של נתניהו לגנץ, "וישנה מדיניות ברורה שהוצהרה על-ידי משרד ראש הממשלה שיש כוונה לבחון את הסדרת היישוב - אין לאכוף את צו התיחום".

התושבים ממשיכים להתייחס למכתב של ראש הממשלה לשעבר נתניהו לגנץ: "ביום 9.6.2021 נשלח מכתב ממשרד ראש הממשלה אל משרד הביטחון בעניין צו התיחום, ובמכתב זה נכתב כי הוצאת צו מסוג זה טעונה אישור של ראש הממשלה, כפי שהיה נהוג גם בעבר, והצו הוצא ללא אישורו".

"מדובר בפגם מהותי בהליך קבלת ההחלטה ואשר על כן יש לבטל את הצו עד לקיום דיונים עם כלל הגורמים הרלוונטיים וקבלת האישורים מן הדרגים הנדרשים ובכלל זאת מראש הממשלה", הוסיפו.

עוד טוענים העותרים כי נעשתה במקרה זה אכיפה בררנית מובהקת. הם מציגים ראיות לכך שבשטחי יהודה ושומרון ישנם פי עשרה יותר מאחזים פלסטינים ממאחזים ישראלים בשטחי C (74 מאחזים ישראלים מול 800 מאחזים פלסטינים) וכי עד היום הוצאו 15 צווי תיחום כנגד מאחזים ישראלים אולם רק 2 נגד מאחזים פלסטינים ואלו בוטלו.

יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון, מסר: "ההשגה של תושבי אביתר, ועורכי הדין המייצגים אותם, מוכיחה כי נעשתה כאן אכיפה בררנית וכי הקרקע איננה קרקע פרטית".

"אני קורא לכל מפלגות הבית לפעול מיידית לעצירת כל פעולות האכיפה ולהסדרת הישוב אביתר התשובה הציונית והמוסרית לרצח הנתעב של יהודה גוואטה ואביתר בורובסקי הי"ד", הוסיף.

צבי אלימלך שרבף יו"ר תנועת נחלה מסר "הגשנו היום מסמך מנומק וברור מדוע יש לבטל לאלתר את צו התיחום, ואנו מצפים שהאלוף יענה לטענותינו ויבטל את הצו".

אביתר מאחז בלתי חוקי פינוי מאחזים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד